Autor: Damir Vučak
Odlučih da naše čitaoce pokušam izvijestiti o događajima koji su se desili u prošloj sedmici i potrudit ću se da to postane redovna rubrika ovdje.
Odlučih da naše čitaoce pokušam izvijestiti o događajima koji su se desili u prošloj sedmici i potrudit ću se da to postane redovna rubrika ovdje.
Kao
što i priliči čovjeku mojih godina, a i zahvaljujući mačku kojeg imam (ima
krizu identiteta - nafuran je da pijetao) počeo sam jako rano ustajati i ići
na kafu. Kada hoću apsolutni mir onda odaberem novootvoreni Street caffe uTitovoj ulici a ako se u meni pojavi želja za socijalizivanjem onda odaberem
Bordeaux gdje uvijek ima sagovornika za jutarnju kafu (čitaj: jutarnju priču).
Ovih
dana se prepričava kako je nastradao Amir B. zvani Burek, iza legendarnog
Šileta možda i najpoznatiji motorista u gradu. Sjećam ga se kada se nekih prvih
poratnih godina pojavio u gradu, dolazio je u videoteku u kojoj sam radio.
Famozna okuka i donekle neoprezni taksista koji se okretao na punoj liniji
uzeše još jedan mladi život. Naravno da Zenica ne bi bila Zenica da nema
nekoliko verzija i mišljenja o tom događaju. Jedni se kunu da je vozio preko
180 na sat (znate ono famozno: nisam ja vidio ali mi je najbolji jaran baš tada
prolazio tu) , drugi govore da je taksista kriv… U svakom slučaju stara zenička
priča - jedan događaj, a stotinu verzija. Činjenica je da je ovo najmanje
deseta osoba koju znam da je poginula na tom potezu cca. dvadesetak metara
uzvodno ili nizvodno od cafea Obala. I činjenica je da očito na tom mjestu
postoji problem koji zahtijeva rješenje. Nemoguće da nema rješenja.
Završeni
su dani BH drame i normalno je da i tu ima podijeljenih mišljenja. Jedni su
sretni što je pobijedila predstava našeg pozorišta dok su drugi oni koji misle
da je to bila najgora predstava i da su pobjedu trebali odnijeti neki drugi.
Lično je meni drago da Sulejman “veličanstveni” Kupusović nije dobio nagradu
kao ni Emir Hadžihafizbegović koji su nadmeno hodali po holu BNP-a i samo
razmatrali koliko će njihove predstave nagrada osvojiti. Po meni je Emirova
predstava koju je režirao u HNK Osijek (Cijena
sreće) bila jedna od najgorih koju sam gledao u zadnjih nekoliko godina dok
Kupusovićevu predstavu nisam ni otišao pogledati jer je ona svojevrsni remake
predstave koja se prikazivala prije deset godina. Ne znam koliko se ljudi slažu
sa mnom ali stvarno predstave koje skoro dokumentaristički pokazuju zlostavljanja
iz proteklog rata nisu više za moj želudac i mislim da se trebamo okrenuti
nekim novim stvarima i problemima koji su prigodni vremenu u kojem živimo.
Selma
Spahić i njena predstava “Grebanje” na svojevrstan način predstavlja jednu
izgubljenu generaciju mladih ljudi i probleme njihovog okruženja. Mlada Lana Delić,
glumica zeničkog BNP-a je sasvim zasluženo dobila nagradu za najbolju ulogu jer
je dala 150 % sebe u toj ulozi. Po meni je jedino možda neku nagradu trebao
dobiti i Oliver Frljić čiji je jedinstveni stil režiranja i osebujan
dramaturški prikaz problema “izbrisanih” u Sloveniji jedna od najbolje
režiranih predstava koje sam gledao u prošloj godini.
Ali
moram naglasiti da sam ja samo pasionirani gledatelj pozorišnih predstava a
nikako ne kritičar niti član žirija. Ove godine sam sticajem nekih okolnosti društvo
provodio sa članovima žirija i mogu reći da su to bili sjajni ljudi koji su
stoprocentno odluke donosili po sopstvenom nahođenju.
Ovo
je bio minijaturni osvrt na dvije teme o kojima se pričalo u zadnjih nekoliko
dana a sljedeći osvrt ću napisati kada osjetim potrebu da opet prokomentarišem događanja
za koje pomislim da su bila zanimljiva i našim čitaocima i meni.
0 comments:
Post a Comment