29 June 2009

Licemjernost

Na jutrošnjoj kafici sam bio izložen rafalnoj paljbi pitanja o mom dugom izbivanju iz grada. Na nekoliko upita zašto nisam ostao i duže odgovorio sam da sam dobio nekoliko ponuda da ostanem u Zagrebu. Skoro svim sugovornicima sam primijetio promjene na faci, a kad sam još rekao da sam napokon predao papire za hrvatsko državljanstvo izrazi lica su poprimili skoro izraze gađenja. Stvarno ne razumijem ljude koji nekog osuđuju bez nekog posebnog razloga. Ja sam proveo u Zenici 90 procenata svog života više nego pošteno. Itekako sam imao kud otići kada je rat počeo ali se nisam nikud micao a sad petnaest godina nakon potpisivanja Washingtonskog sporazuma kojim je prekinut sukob između Bošnjaka i Bosanskih hrvata odlučim iz sasvim privatnih razloga napustiti grad na neko vrijeme, nalije'em na osudu okoline koju smatram svojim prirodnim okruženjem. Ovaj grad meni nije ponudio ništa a ja ga toliko volim da svaki dan (ok, preskočim poneki) pišem o njemu. Rame me boli od silnog tapšanja i slušanja hvalospijeva o mom blogu ali niko mi nije ponudio neku materijalnu satisfakciju za moj rad iako većina ljudi zna da nemam nikakvo stalno zaposlenje. Pokušavao sam na desetak mjesta ali niko neće da ponudi nikakav posao. Za razliku od našeg grada u Zagrebu sam u roku od par dana dobio dvije ponude za posao iako ga nisam tamo ni tražio.

Eh sad, ja to spomenem kao alternaciju i naletim na osudu okoline i poglede tipa, „eto vidiš, znao sam ja da će on otići među svoje...“ Zaboravljaju ljudi da sam sredinom aprila 1993. sjedio u kafiću kada je 2 metra iznad mene udarila granata ispaljena sa teritorije tih istih „mojih“. Prije desetak godina sam u pratnji policije izveden iz šalter sale nove opštine jer sam se skoro potukao sa službenicom koja me je uvjeravala da sam ja bosanski hrvat i da ne mogu dobiti uvjerenje o državljanstvu ako se tako ne izjasnim. Paradoks kakav postoji valjda samo kod nas. Dolazim tražiti BiH državljanstvo a oni me tjeraju da se izjasnim kao Hrvat. Na žalost kod nas se možeš izjasniti samo kao Hrvat, Srbin ili Bošnjak a oni koji bi se izjasnili kao Bosanci nemaju to kao opciju.

Moj pokojni otac ima domovnicu od 1992. godine a ja i moj brat nismo nikada predali papire za taj dokument i zbog toga smo počesto nailazili na ismijavanje okoline i nerazumijevanje nama bliskih ljudi. Nije u pitanju strah ili lijenost, ja sam odbijao predati papire za što to smatram licemjernim. Živjeti u jednoj državi a tražiti papire druge države je meni nonsens kakvog nema u svijetu. Bar ja nisam čuo za finskog Šveđanina ili danskog Norvežanina. Kada sam nekim prijateljima u Zagrebu spomenuo da sam odlučio izvaditi domovnicu oni su mi rekli da misle da sam ja posljednji „Hrvat“ u Zenici koji ju je zatražio, svi je već poodavno imaju.

Od jutros razmišljam da li sam ja licemjer ili su licmjeri oni koji me osuđuju...?

19 comments:

  1. oni koji te osuduju...jer vjeruj svi bi otishli da: ili imaju gdje otici...ili da ih nije strah od neizvjesnosti i ponovnog pochetka...ili da nisu vech bili u nekoj od kapitalisticki zemalja i vidjeli da nema Tite nigdje..pa se vrnuli i cekaju to vrijeme ponovo...sve u svemu Vucak... pici gdje mozesh... pogotovo tako blizu gdje u roku nekoliko sati jeftine voznje (u poredenju na mene :) mozes opet biti u Ze...good luck and go for it :))))

    ReplyDelete
  2. jebiga vucak, to si ti, damir Vucak kojeg ja poznajem 30 god. iz ulice, iz carsije itd...i mi svi imamo domovnice/putovnice...ali kad sam je vadio nisam to pricao cijeloj kafani...nego lijepo diskretno sredio stvar i izjegao "licemjerstvo"

    ReplyDelete
  3. Kralju moj ti si ikona ovog grada, ne daj da te gluposti pokolebaju.

    ReplyDelete
  4. Znash shta je problem tvoj Vuchak ,.......nigdje ti nechesh otich ,......to je problem ,..........volio bih da se varam !
    Rioma

    ReplyDelete
  5. Nadamo se da ces nam se javljati i iz Zagreba sa svojim gledistem zivota,rada itd.Nikad neznas da li si uradio nesto dobro ako si ostao u istoj sredini.Take care

    ReplyDelete
  6. E Moj...Problem je kod tebe sto se nisi vodio racionalnom logikom sve ove godine.Ono sto ti se logicno nudilo kao opcija za buducnost ti si odbijao a sada ¨licemjerno¨(ne mislim da si ti licemjer ali tvoji sugovornici zasigurno jesu)razmisljas da je doslo i za tebe vrijeme da povuces odlucujuce zivotne poteze i rijesis enigmu koja te je sputavala.
    Sluzbenica te tjerala da se izjasnis ko Hrvat!Je li te sada i malo stid?
    Naravno ovo pitanje je fiktivno, nije ozbiljno. Neke stvari same dolaze na naplatu kao posljedica kada okrecemo glavu na drugu stranu po zelji drugi.
    S tvojim karakterom i mozdanim kapacitetima mogao si osvojiti Evropu a ne samo jednu Hrvatsku u kojoj ti je babovina.
    Tesko mi je bilo citati ovaj post ostao si nedorecen ali vidljivo emotivno po..
    O licemjerstvu.Pojedinac nikada nemoze biti licemjer kao sto to moze biti okolina ili drustvo prema pojedincu.
    Budi pozdravljen Vucak.

    ReplyDelete
  7. Poslusaj savjet raje, "ponesi" Zenicu (onu nasu staru) u srcu,"metni" saru u dzep, izljubi se s prijateljima i u novi zivot. Nece biti isto kao prije ali sta je uopste vise isto osim nasih sjecanja.Glavu gore i naprijed.

    ReplyDelete
  8. Damire,

    ovo ti je najbolji post do sada!
    Neka ti bude i zadnji!

    E sad ti je, vjerujem, jasno o čem sam ti ja bio pisao. Gledaj naprijed i ne okreči se.

    Bježi iz te žabokrečine dole, čim prije. Život je pred tobom još dugačak. Osobne ambicije i eksistencija su na prvom mjestu.
    Samog sebe moraš najviše voljeti.

    Šta če ti poslije toga tko reči, je svejedno. Svatko je krojač svoje sreče.

    Puno karijernih uspjeha ti želim,
    puno osobnih ambicija ispunjenih i
    puno zdravlja.

    Sad čemo lakše možda popiti kavu i konačno se "ponovno" upoznati.
    Zagreb je blizu Ljubljane.

    Šifra: Podgolubak ili Ul. 27.jula.

    Alen

    ReplyDelete
  9. Prznice vole da se razmecu svojom barom pljujuci po tudjim okeanima.Ti,ja i nama slicna armija ljudi svjesna je da je Bosna najljepsa u nasim glavama i srcima - realnost je cemerna.Ne vjerujem da je situacija bolja u Srbiji ili Hrvatskoj.Uvijek cu u situacijama izjasnjavanja zaliti zasto ne postoji Bosanac i sluzbeno - ali to nije u interesu troglavog cudovista.Jednom me je poznanica svrstala u "lojalne", za sta sam joj zaglusila usi drekom da ja,starija dvije godine od nje,rodjena,skolovana,udata,porodjena,zaposlena ovdje,u stvari dvije godine duze od nje imam pravo na ovu zemlju!I zato,nije vazan dokument kojim nas trpaju u torove,to je ionako komad papira...Zelim ti srecu,sta god da odlucis.

    ReplyDelete
  10. Alene,da li ti je u rodnom listu kao mjesto rodjenja navedena:Zabokrecina?
    Ako jeste,neka si bas otisao iz nje,ali ipak ne mozes sakriti da si u njoj,tako ljigavoj i nikakvoj nastao i postojao.
    Kre,kre,kre....

    ReplyDelete
  11. Ti se lomis da predjes u Zagreb koji je "prepisaj" hoda do Zenice. Pa sta bi da trebas otici u USA ili Australiju. Skontaj, sta gubis u Zenici, a sta dobijas u Zagrebu. Stavi na vagu. U Zagrebu ima dosta normalnih Zenicana, i ti ih znas. U Zenici ti je udobno k'o u staroj cipeli. Nema se vise 30 godina. Svako sebe gleda. Ako tebe jebe, sta ce drugi reci, onda ostani tu zbog istih tih "jarana", koji bi muda pojeli od ljubomore ,ako bi otis'o. Zenica nece propasti ako odes. Ali ako ostanes, uvijek ces se pitati, mozda sam ipak trebao otici. Samo imamo jedan zivot. Nemamo puno sansi. Svaku treba iskoristiti. Na kraju krajeva ti se uvijek imas gdje vratiti.
    Bilijar je svugdje isti. Samo zavisi s kim igras.

    ReplyDelete
  12. Dugo si bio inferioran,izgleda,nisi bio ni svjestan.
    Najbolja skola vlastite greske i tzv.prijatelji-licemjeri.Sto ih imamo vise manje smo slobodni.

    ReplyDelete
  13. Odavno je Rambo pjevao...otis'o je svak' ko valja,neki vani a neki ka nebu....
    Dobar vjetar i puna jedra!
    Good luck!
    Sanja V.

    ReplyDelete
  14. Ubi bene ibi patria!

    Alen

    ReplyDelete
  15. Nesto kontam tvoj prethodni post mi je bio bas jedna od rijetkih stvari koja mi probudi ono pravo zelju da budem tu na tom mjestu s tobom i Alisom na Partibrejkersima, a onda post koji me vrati gdje sam i bio i ukopa jos cvrsce na zemlju.
    Ne mislim na situaciju prepucavanja, nego na tvoju neodlucnost. To je sranje i to su losi osjecaji
    Vule moras se odluciti ili rutina, laganica, ili pocetak,speed ali i privatnost, a jutarnjih prepucavanja uz fuka, znamo kako to ide i vjeruj to ce ti najvise nedostajati ako odes. Cesto tu nema puno zlobe ni nekih misljenja. Barem je tako bilo.
    Citirao ti je covjek u prethodnom postu, ljudi su neke stvari davno skontali, tvoje je da odlucis da li ti je "bene"!
    Pozdrav Doze

    ReplyDelete
  16. ''Na nekoliko upita zašto nisam ostao i duže odgovorio sam da sam dobio nekoliko ponuda da ostanem u Zagrebu''
    Molim vas da svi pročitate još jednom.Nisam ja još odlučio da odem mada je to vjerojatno najbolja opcija za mene,bar najprihvatljivija.
    Hvala onima koji su bili dobronamjerni a oni koji nisu znaju od prilike šta im poručujem...

    ReplyDelete
  17. otprilike, a ne od prilike.
    npr. do otoka visa ima otprilike osam kilometara, a da li cu otici zavisi od prilike koja mi se ukaze.

    ReplyDelete
  18. Za ovog Anonymousa iznad... nije otok vis, vec otok Vis...toliko...

    A tebi Vucak, svaka cast.

    ReplyDelete
  19. hvala ti samra, prosvijetlila si me. ja sam jos kao mali imao problema sa velikim slovima, a malo sam i lijen.

    ReplyDelete