19 March 2010

20. mart - Dan Zenice

Da, dragi moji čitatelji koji desetljećima živite u inostranstvu, dobro ste pročitali - danas je 20. mart, dan našeg grada. Neki veliki mozgovi u opštinskom rukovodstvu grada su skontali da 12. april i nije baš prikladan da bi ga slavili kao Dan Zenice pa su donijeli odluku da se svečanost prebaci na današnji dan. Još se ne mogu čudom načuditi kako vrli prof. Salih Jalimam nije promijenio ime ulice 12. aprila (mada ju je dobrano skratio) u ulicu 20-og marta. Ova nova događanja povodom promjene termina koji obilježava rođendan našeg grada su i mene doveli u dilemu da li je još uvijek vjerodostojna i dvanaestoaprilska nagrada koju je prije dvadesetak godina dobio moj pokojni otac. Ne znam za druge ali meni će dok god sam živ Dan Zenice biti onaj stari datum jer mi ni do danas nije jasno kome je palo na pamet i zašto je promijenjen. Stidimo li se mi to naše antifašističke istorije i dana kada smo grad očistili od njemačkog okupatora? Trebamo li tek tako, kao nekom nevidljivom gumicom, da izbrišemo istoriju koju smo učili u školi a mnogo ih je i učestvovalo u stvaranju iste. Poštujem ja i one lijepe priče koje se vežu za današnji dan ali su one istorijski neutemeljene i po nekim relevantnim istoričarima proizvoljne. Prošle godine, na današnji dan, sam napisao jedan od meni dražih tekstova na Blentovenu na ovu temu pa bih vas molio da ga pročitate.

Neki dan mi je jedan prijatlej u šali rekao da će „ovi novi Zeničani“ vrijeme računati „prije i poslije Arene“. Elem danas je prvi rođendan našem prelijepom i mnogo puta osporavanom sportskom objektu. Bilo je u njoj nekoliko, po mom skromnom mišljenju premalo, manifestacija koje je vrijedilo posjetiti. Nekoliko koncerata i sportskih događaja su napunili Arenu ali mislim da je to premalo da bi se izvukla neka finansijska opravdanost. Zeničani su zaslužili ovako zdanje definitivno, ali se mora nešto napraviti na većoj popularizaciji ovog objekta inače će i ono postati balast na ionako financijiski krahiran budžet našeg grada.

Danas počinje i
Zeničko proljeće koje ove godine vrvi od zanimljivih sadržaja i pozivam kulture željne Zeničane da u što većem broju posjete manifestacije kojima će obilovati naš grad u narednih mjesec dana. Nemojte da se sve završi na Čimburijadi kao prethodnih godina.

Svim Zeničanima koji se takvim i osjećaju od srca želim sretan ovaj najnoviji Dan našeg grada!


0 comments:

Post a Comment