13 October 2009

Od svega po malo

Juče sam pisao o tome kako je jesen stigla u Zenicu a danas bih mogao komotno reći da je ta jesen trajala čitav jedan dan i da je umjesto nje već došla zima. Snijeg je obijelio oko Zenice tako da mislim da se na planinama sigurno može i skijati. Ne trebam napominjati da „Grijanje“ čeka onaj famozni 15. oktobar da puste svoju toplu vodu da se malo ugrijemo dok za to vrijeme Elektroprivreda zadovoljno trlja ruke jer električne grijalice „zarađuju“ dodatnu platu njihovim zaposlenim.

Sutra se na Bilinom polju igra završna utakmica naših kvalifikacija za Svjetsko fudbalsko prvenstvo i srećom smo već obezbijedili baraž pa se ona dočekuje u normalnoj atmosferi. H. se danas čitav dan pita hoće li se Torres smrznuti u Zenici pa se iskreno nadam da će naš savez Špancima bar u svlačionice ubaciti grijalice da se ne zalede. Vidio sam da je Manolo takođe sletio u Sarajevo i ovaj put se nadam da će malo bolje čuvati svoj bubanj. Znam da će naši reprezentativci odigrati dobru utakmicu a ja bih baš volio da i pobijede u njoj, onako da to bude kao šlag na sva ova prelijepa dešavanja.

Nisam vam pisao da sam u nedjelju bio na sastanku Eko foruma. Sastanak je održan „Tačno u podne“ (mislim u 12 sati tačno) u zgradi bivšeg Hotela Metalurg. Otišao sam iz radoznalosti da vidim o čemu se radi i nisam se pokajao. Činjenica, bilo nas je malo, tek 20-ak ljudi se skupilo ali razlog je jednim dijelom i u tome što je sam događaj bio slabo izreklamiran – ja sam za njega saznao putem Facebook-a. Prisutni su bili doktor Harun Drljević, Hasan Kreho i još jedn čiko koji je tu ispred Eko foruma, a pričalo se o trenutnoj ekološkoj situaciji u Zenici. Sam Eko forum je nevladina organizacija koja se bori za bolje ekološko okruženje nas Zeničana i postoje tek nekih 10 mjeseci. Još uvijek su tako reći u fazi organizovanja i ustrojavanja te se nadam da će prerasti u sve ono što su rekli da namjeravaju.

A da je situacija u našem gradu po pitanju ekologije kritična znaju svi oni koje to zanima. Sudeći po broju onih koji se odazivaju i posjećuju bilo kakve skupove sa ovom tematikom nemam baš osjećaj da to ikoga pretjerano brine. Za sada najviše trpe stanovnici Tetova i mene to sve podsjeća na onu '91. I te '91 smo svi govorili „Ma neće kod nas rat“, pa znamo šta je bilo. I sada najveći broj Zeničana misli po principu „Ma zagađeno je u Tetovu, nije kod nas i neće kod nas“. A ne razmišljamo o tome odakle je voće ili povrće koje se prodaje na pijaci, ili odakle je sir koji kupimo na Tržnici. Malo mi je falilo da povratim kad sam pomirisao neki crni mulj kojeg je Hasan izvadio prije dva dana iz Bosne (rijeke) te mi je tek sad jasno zašto se svako malo dešava neki pomor ribe u rijeci.

Ono što zagovara Eko forum je i meni jako blisko. Oni ne žele rušiti vlast ili provoditi neke revolucionarne akcije – oni samo žele da se zagađivači koji nas truju natjeraju da poštuju propise koji postoje. Najjednostavnije rečeno – ako već težimo svi toj nekoj Evropskoj uniji onda treba poštovati propise koje ta ista Unija ima za ekologiju. I svi bismo onda bili sretni i zadovoljni, i Mittal, i Indijci, a svakako i mi građani Zenice.

P.S. Za kraj vas pozivam da posjetite blog "Blentoven prodaje". Blog sam napravio kao privremen sa ciljem da prodam ove dvije nekretnine koje ćete tamo vidjeti. Razlog je najvećim dijelom onaj pravi bosanski – inat. Naime, agencija kojoj sam povjerio prodaju istih a koju ovaj put ne bih spominjao je tako sposobna da čitavu godinu dana nije mrdnula sa mrtve tačke. I ja prosto ne mogu da vjerujem da je za toliko vremena nemoguće prodati nešto ako ti je to posao. Pa evo sad da pokušam i ovako, a ako uspijem onda ću vam napisati post o tome šta sve trebate (i koga) izbjeći kod prodaje bilo kakve nekretnine.


15 comments:

  1. I ja znam za Eko forum preko Facebook-a, ali ne mogu prisustvovati sastancima jer ne zivim u Ze.

    Sigurno da je reklama za sastanak bila jako slaba a i generalna informisanost Zenicana o ekologiji je blizu nule - kako mi rece neko ko je jako aktivan u ovom polju. Zato predlazem, Vucak, da sljedeci put pomognes pri pravljenju letaka i lijepo na ulicu pa podijeli koji. Znam da je meni lako to reci odavde ali eto, ako sta mogu pomoci, reci! (Pravljenje letaka mi i ne ide tako lose!)

    Moje dijete vjerovatno nece zivjeti u Zenici, ali kad pomislim koliko ih hoce, a udisace od rodjenja Mittalom zagadjeni zrak, uhvati me jeza. Tesko je natjerati ljude da razmisljaju o dugotrajnim posljedicama, znam. Ali ako se mi koji smo malo svjesniji ovih stvari ne potrudimo... ode mast u propast! :-)

    Nina Brenjo

    ReplyDelete
  2. Zdravo Blentoven,

    U principu se slažem sa svime rečenim u postu, ali bih želio skrenuti pažnju na jednu stvar koja i nije glavna vodilja ovog maila, pa ti neću zamjeriti ako ovo ne objaviš.

    Naravno da svijest o zaštiti životne sredine treba podići na veći nivo, ali meni lično nije nimalo bliska ideja o postojanju svakakvih nevladinih organizacija i smeta me što se upravo time bave nevladine organizacije. Ono što nama treba jeste jaka "vlada" i jake vladine organizacije koje će natjerati zagadživače da poštuju propise.

    Jer nevladine organizacije nisu nikada nikoga natjerale da promjeni način postupanja. Možda to i nije njihova svrha, ali onda se pitam čemu postojanje takvih organizacija. Meni to sve liči na zamazivanje očiju. Ono kao vi se organizujte u nevladinu organizaciju i ttražite svoja prava a mi ćemo i dalje po svome. I onda još ti isti iz vladinih struktura govore kako su ljudi neaktivni i kako se ne bore za svoja prava.
    Poenta je sljedeća: Ne trebaju nevladine organizacije tjerati nekoga da poštuje zakone nego treba natjerati vladine strukture da rade svoj posao, a to je da tjeraju one koji ne poštuju zakon da ga poštuju. Jer niko od njih nije kriv što to radi, nego je kriv onaj ko mu je to dopustio, a to nismo ni ti ni ja...

    Lijep pozdrav i do sljedećeg čitanja..

    Zlatan

    ReplyDelete
  3. Zlatane, pa ko je onda kriv? Obicno svi kazu nisam ja, nisam ja... i tako u krug. I koje je tvoje rjesenje? Slazem se s tobom sto se tice nevladinih organizacija a dosta slucajeva, ali kako na drugi nacin organizovati ljud? Kako drukcije natjerati vladu da radi svoj posao? Nema se samo zaliti, moras dati prijedlog sta da se radi! :-)

    ReplyDelete
  4. cula sam za EKO FORUM i podrzavam njihov rad.Cesto pogledam i sjednice Opcinskog vijeca upravo radi dr.Drljevica i njegove bezkompromisne borbe za ekolosko osvjestenje. Na zalost, nije samo Mittal u pitanju. Moze li ko reci na kojem principu radi i sta se sve spaljuje u spalionici koja je smjestena u krugu Kantonalne bolnice Zenica? A moramo i malo sa lijepim primjerima. Znate li dragi moji sugradjani da vec 16 mjeseci u Zenici radi Regionalna deponija Moscanica? Da li znate da je to trenutno jedina deponija bezopasnog otpada (komunalnog) koja je radjena po svim evropskim standardima? Nadjite malo slobodnog vremena i posjetite ovaj objekat, jer to je samo na 16 km od Zenice. Na zalost niti jedan od clanova EKO FORUMA do danas nije posjetio deponij. poz. c

    ReplyDelete
  5. kada nevladine organizacije postanu dovoljno brojne da uticu na ishod "demokratskih" izbora, onda ce Zenica imati cist zrak

    ReplyDelete
  6. Ma ljudi moji. Sve je to fino zamisljeno da se sve to ne desava u Bosni, tj. u Zenici. Sastanci, organizacije, apeli... Dok na ulice ne izdje 20.ooo ljudi, pa blokiraju saobracaj, pa se nesto i razbije, koje auto zapali( mislim na drzavno)... Sve ostalo je uzalud. Jer ti koji odlucuju o sudbini Mitela su dobro podmazani novcano od strane vlasnika....
    Bez revolucija nista.
    Viva che guevara.

    ReplyDelete
  7. Sto se tice borbe koji Dr.Drljevic vodi u ime svih građana Zenice je za svaku pohvalu, pratim svako njegovo izlaganje na sjednicama Općinskog Vijeća i zaista je pravi ljudina za razliku od korumpiranih jadnika koji nam kroje sudbine...Slazem se sa prethodnim komentarom, mislim da ce Mittal da nas truje dok mu mi ne dopustimo, odnosno dok ljudi ne dodju "tobe".U nekim urbanim sredinama ljudi se skupe i primjera radi drze za ruke i ne dozvoljavaju da se neko drvo posjece i izbore se za zivot jednog drveta, a moji sugrađani nisu u stanju da ustanu u borbu za vlastito zdravlje i zdravlje njihove djece.
    Viva Che, trebas nam!!!!!

    ReplyDelete
  8. ne valja vam posao. od cistog zraka se brzo ogladni.

    ReplyDelete
  9. to se samo u zenici moze tako misliti - ili hljeb ili cist zrak. dok ona polovina koja ne misli da mozemo imati oboje ne pocne tako razmisljati, nista od ciste zenice (i pluca djece i odraslih)

    ReplyDelete
  10. Dragi moj Anonimuse, ne stoji ti ta za glad; samo skokni 40-ak kilometara južnije, pa pogledaj Kakanj, u koji je došla njemačka firma, kupila cementaru pa sad imaju čišći grad nego prije rata, dok je ista ta cementara bila "narodna" i "samoupravna". Može se kad se hoće.
    Dakle, nije tačno da bismo bili gladni da nam je zrak čišći, i upravo takvi kao ti su krivi što nam je stanje ovakvo. Otvori oči, raspitaj se malo pa ćeš saznati da Mittal ne poštuje nijedan propis o zaštiti okoline, da je kupio desetak domaćih "stručnjaka" koji ga štite od BH zakona i da će se tako ponašati sve dok ga neko ne pritisne. Kako nam je vlast korumpirana, nema ga ko pritisnuti nego masovne demonstracije i blokada ulaza u fabriku, pa ćeš vidjeti kako može i da se radi i da bude čisto. Samo da se dio profita preusmjeri u zaštitu okoline, kao što to radi npr. cementara. Viva Che!!

    ReplyDelete
  11. pa jeste nina. samo u zenici i u slicnim gradovima. gradivima koji postoje zahvaljujuci industrijalizaciji.

    ReplyDelete
  12. upravo! izgovor tipa da ce ljudi biti gladni ako ne radi prljava fabrika je u 21-om vijeku totalno suluda!

    ReplyDelete
  13. nina draga, pa nije zenica u 21-om vijeku.

    ReplyDelete
  14. mi smo ovde tek nedavno proslavili novu 1400 i neku godinu. drustvo i svijest su taman na tom stepenu razvoja. da stvar bude gora, raspolazemo sa nekim artefaktima iz daleke buducnosti sto nas dodatno zbunjuje i stvara lazni osjecaj da smo, sta ja znam, dio civilizovanog svijeta u kojem caruju tzv. humanizam i slicne apstrakcije.

    ReplyDelete