23 October 2009

Grafiti

grafiti Zenica
Dobro se sjećam knjige Dragoslava Andrića u izdanju izdavačke kuće Prosvjeta iz Beograda koja se zvala „Grafiti internacional“ i moga oduševljenja njome. Tu je bio svojevrstan skup svih grafita koje je spomenuti urednik pokupio sa beogradskih zgrada ali i iz nekih drugih zemalja. Bilo je tu šaljivih komentara ali i dubokoumnih, ponekad filozofski orijentiranih zapisa sa zidova.
grafiti Zenica
Šetajući Zenicom ovih dana doživljavam jedno grozno razočaranje tom formom pisane riječi. Ne, nije u pitanju sadržaj tih poruka nego odabir mjesta gdje se pojavljuju škrabotine uglavnom pisane auto - lakom u spreju. Naš grad je zahvaćen jednom epidemijom uništavanja novih fasada od strane N.N. kvazi umjetnika koji vrebaju ravni zid većih dimenzija da bi ga uglavnom pod okriljem noći unakazili. Na zidovima se može pročitati svašta - od izljeva ljubavi do političkih poruka. Najčešći motivi na koje nailazim su adresirani na naš vajni Nogometni savez, tipa „SAVEZ NAPOLJE“, i skraćenice koje su mladi pokupili iz Engleskog jezika, nešto kao A.C.A.B. što bi značilo All Caps Are Bastards (u slobodnom prevodu „svi policajci su kreteni“ tako da mislim da je to sličan profil mladih koji divljaju i po stadionima. Razmišljam kako bih ja reagirao kada bih bio u situaciji u kojoj se našao čovjek čiju sam unakaženu fasadu snimio neki dan. Nema ni deset dana da je osvanula snježno bijela fasada u koju je vlasnik vjerojatno stukao nekoliko stotina maraka, i onda se nađe neki mladi buntovnik i preko nekog šablona nacrta Dodikovu facu ispod koje piše „Wanted“. Mislim da bih na njegovom mjestu „umjetniku“ slomio ruke na par mjesta. Kada već hoće da izraze svoj bunt predlažem mladim ljudima da odu šarati zgrade opštine ili MUP, ako imaju muda.
grafiti Zenica
Svaki zaljubljeni tinejdžer ovog grada je izgleda odlučio da svoju ljubav napiše na nekom vidnom mjestu trivijalnom prukama poput „Lejla, volim te“ ili slično. Takvih sam vidio bar desetak. Šta će biti kad ga ta Lejla odjebe? Ostat će samo išaran zid kao spomenik ljudskoj gluposti.

Nisam protiv svih grafita. Ima ih koji su ukrasili mnoge fasade zgrada, noseće stubove mostova ili betonirane ograde nekih objekata. Postoji grupa mladih koja uz dozvole stanara oslikava te prostore, uglavnom motivima vezanim uz Čelik ili Zenicu. Njihov rad podržavam jer svoju kreativnost izražavaju javno a ne hinjski kao ovi kvazi buntovnici koji samo prave ruglo od našeg grada.


3 comments:

  1. Wow, niko se vise ne javlja, ni ovdje ni kod bosanke na webu. I ovo izgleda dosadilo, a mi 'vanzemljaci' navikli da citamo uz prvu jutarnju kaficu. :-(((

    ReplyDelete
  2. :-) Upravo sam dobila super ideju za novi grafit.
    Sutra tebi i Hani osvice na zgradi:
    "Pisite, vanzemaljci hoce da citaju!"
    Ne znam citamo li vas samo "mi vanzemaljci", ali znam da ce vas ovo klikanje u prazno (zabolio me prst) kostati jedne dooobre kafe.Sve sto niste napisali, moracete ispricati...pa vi sad razmislite ;-).
    Pozdrav oboma!
    Mediha

    ReplyDelete
  3. @Mediha-moj mali "vanzemaljac sa šiškama" je već napisao prelijep post na Bosanci u kom je mnogo toga objasnila a ja ću dati sve od sebe da nadoknadim ono što sam uskratio onim ljudima koji vole da čitaju naše
    "žvrljotine".
    Pusa od Blentovena

    ReplyDelete