02 December 2009

Frustracije

Danima, pa skoro već i mjesecima se susrećem sa pitanjem zašto ne pišem češće ovaj svoj blog. U početku ni sam ni sam znao šta je razlog tome ali sam razmišljao te danas nakon stotinu puta postavljenog istog pitanja, ničim izazvan rekao: „Frustriran sam činjenicom da me svako živ hvali ali mi niko ni u šali ne nudi neki posao vezan za pisanje!“. Pisao sam molbe i brojne zahtjeve tražeći posao u preduzećima gdje se nudi pisana riječ, na radio stanicama, i nema gdje sve nisam slao. Svugdje je bio isti odgovor. Znate, ona famozna fraza „Trenutno nema posla ali javit ćemo ti ako šta bude, ti samo nastavi sa pisanjem“. Pokušavao sam nuditi i našoj opštini da im vodim web stranicu ili da radim bilo šta što ima veze sa pisanjem, internetom i Zenicom. Ni to nije prošlo iako imaju stranicu koja je jedna od najnezanimljivijih na kugli zemaljskoj. Tražio sam minornu plaću za to ali opet nisu pristali. Da sam član „stranke“ vrlo vjerojatno bih dobio neki posao ali ovako...

Evo sad će pune dvije godine kako sam bez posla i kako se svim silama trudim da nađem posao u svom gradu. U gradu kojeg sam godinu častio jednim blogom koji je za samo nekoliko mjeseci dostigao fantastičnu posjećenost. Pokušavao sam razgovarati i sa nekim ljudima koji imaju svoje firme da im ustupim prostor za reklamu koji bi naplaćivao neku simboličnu cifru. I sami vidite efekat. Niti jedan „banner“ nije postavljen izuzev „Džungle“ koji svakako ne mogu naplatiti. Očito nikom nije u interesu da se reklamira na jednom blogu koji ima stvarno veliki broj posjeta dnevno. Ili je možda u pitanju neprepoznavanje koristi od takve vrste reklame?

H. i ja smo s takođe razmišljali da ponudimo nekim firmama koje nemaju svoju web stranicu da im napravimo i održavamo internet prezenzaciju. Rezultat je bio isti kao i ostalim pokušajima. Moje frustracije su tim veće što znam desetke firmi koje bi mogle poboljšati svoje poslovanje ako bi imale svoje mjesto pod suncem u ovom našem internet dobu. Nezamislivo mi je da, recimo, novootvoreno kino nema svoju stranicu na kojoj bi obavještavalo svoje posjetioce o rasporedu filmova, kritikama filmova ili o svim sadržajima koje kino nudi. Pretpostavljam da je najveći dio publike koja ide u kino nakopčana na internet i time bi za mizernu lovu napravili jako dobar marketing. Slična stvar je i sa pozorištem, imaju stranicu ali po mom ličnom mišljenju mogli bi je iskoristiti na puno bolji način.

Ja sam namjeravao da napravim neku vrstu portala na kojoj bi objedinio sve zanimljive događaje u gradu i sve ono što što nam grad u narednim danima nudi. Imam mnogo ideja za tekstove i priče kakve ne možete pročitati niti u jednom mediju ovog grada. U „Našoj riječi“ od juče čitam na primjer o onom famoznom paru koji je ušetao na večeru u Bijelu kuću – vijest koju su objavili svi mogući mediji i koja mi je totalni višak u novinama koje bi trebale ponuditi priče iz ovog grada. Koncept sam pisao i nudio ljudima u opštini ali nikada nisam dobio adekvatan odgovor. Valjda im nije u interesu.

Morao sam da istresem ovo iz sebe i mislim da će mi nakon ovog posta biti lakše sjesti za računar da nastavim sa svojim pisanjem. Ko zna, možda nekad i uspijem realizovati ideju o portalu ili web stranici. Znam da bih mogao napraviti zanimljivu stranicu o Zenici skupa sa H. koja takođe voli i zna pisati kao i ja. Dokazali smo svojim blogovima da ne pričam na pamet i bez osnove.

A dok ne uspijem materijalizovati ovu svoju „vještinu“ nastaviću pisati isključivo radi ljudi koji nisu krivi za stanje u kojem se sada nalazim.

10 comments:

  1. Evo jedan prijateljski prijedlog. Ti i tvoja djevojka, ocigledno, dobro obavljate ovaj posao. Medjutim problem je sto je to sve djaba. Znaci samo troskovi bez zarade. Ja vec dugo nisam u Zenici pa se mozda i provaljujem. Ja mislim da si ti idealan za radio. Imati jednu dvosatnu emisiju dnevno uz dobre teme, javljanja slusalaca, i naravno dobru muziku. Naravno pare bi dosle od reklama. Sto vise slusalaca, vise reklama, odnosno para. Naravno da je tvoj blog dobro posjecen i da bi pametni biznismeni trebali staviti koju reklamu. Ocigledno ih nesto jebe u tome. A to je pojam interneta. Za neke je kompjuter jos uvijek u stilu: "ma nesto tamo cackaju i bulje u ekran.."
    Ili otvoriti radio stanicu u stanu. Otkupiti frekvenciju na par sati dnevno i pici. Neznam koliko je to skupo, ili da li je uopce moguce tako nesto na tim prostorima? Sjetices se ovog pisma, zavaljen u fotelji uz prvu jutarnju kafu bez ciagare sa novinama na stolu, zamisljenog pogleda koga naglo prekida otvaranje vrata studija i njezni zenski glas:" Sefe,emisija krece za 20 minuta."
    Vjeruj mi da ce biti tako.

    ReplyDelete
  2. Mozda grjesis sto nesto nepocnes da radis,znas ono, ko nesto ti pravis i kad napravis plate ti za rad...

    ..eto neka ideja da razmislis..

    ReplyDelete
  3. Dragi Damire,

    Zaista je tuzno vidjeti da jos uvijek, takvi talenti, kao sto si ti i tvoja zivotna saputnica, ostaju neiskoristeni. Nije to nista novo; zemlja u kojoj zivis i jeste dosla na nivo na kojem se nalazi zbog mita, korupcije i mediokriteta (clanova "partije") koji sebi daju za pravo da odlucuju o tome ko je "podoban" i "koristan" a ko nije. Kao sto nas narod kaze: "Vuk dlaku mijenja ali cud nikada". Sa velikom radoscu citam sve tvoje komentare i zaista bi bilo steta da se to prekine. Zelim ti puno srece u tvojim nastojanjima da tvoj rad i trud bude adekvatno nagradjen.

    Pozdrav iz Kanade...

    ReplyDelete
  4. izgleda da sam malo otupio :S ne mogu da skontam ova dva komentara :S hajd ono oko radio stanice, probao sam... ne ide, jer kraj ovih privatnih stanica mozes jos samo po pi..i zaradit, sjecas se jarane kako je meni umalo bilo za onu ideju o web stranici :(
    al ovaj drugi komentar..hm, haj mi jos jednom objasni, malo sam izgleda zatupio? Kako misli da nesto zapocnes...misli sam ti od sebe da pocnes pa da neko ti plati... ne znam, bogami o o isto da se neko zahebava.
    Jedino da stvarno skontamo oko onog prvog prijedloga za kucnu radio stanicu, imam neke izvore koji me mogu uvesti u fazone emitiranja net radia...puno jeftinije, i ne trebas opremu, pa cemo sjest na kaficu za vikend ;) i svaka cast ovom prvom prijedlogu

    ReplyDelete
  5. Podržavam prvi prijedlog...svijetu koji te čita omogući i uključivanje u kontakkt emisije...stream preko neta pa barem jednom sedmično...to sam predagao već i za CD radio..kako god se odlučiš sretno!!!
    Zeničani trebamo eter oazu!
    Tarik M.

    ReplyDelete
  6. steta takvih talenata :)

    ReplyDelete
  7. Ja ti nemam baš nekakav pametan prijedlog dati, mogu se samo saosjećati s tobom u vezi zaposlenja. Zašto? Pa, i sama sam godinama obijala raznorazne firmice, općinu, dobijala čak i neka čvrsta obećanja i tako 3-4 godine. Najmrža mi je bila ona priča tipa: a ko ti dođe u rodu?, kao da je to važnije od onoga šta bih ja zaista radila i čime bih to doprinijela. U principu, nisam za one podjele tipa: Zeničani, Babinci.. ali činjenica je da raja iz čaršije većinom izvlači deblji kraj kada je tema zasposlenja u pitanju!
    Tužno. Iskreno se nadam da će neko napokon prepoznati i cijeniti tvoj rad! Sretno Vučak!

    ReplyDelete
  8. jedam marketinski strucnjak je rekao; "sam mozes da prezivis a ako zelis BRAND moras da se udruzis..." eto ti, hana, kerim, i sta znam...krenite nesto da radite, stavite sve ideje na stol, moze to biti, recimo neka ne profitne organizacije koja ce se financirati od reklama i sponzora, a u kojoj cete vi biti uposleni...pa vidite sta mozete napraviti...strategija, vizija, misija...ako vam treba neki savjet, koncept, ideja... mozete se javiti...nije problem ako je za narod :) i pozurite jer konkurecija cita ovaj blog! pozz

    ReplyDelete
  9. Znas sta ja kontam: Mozda ljudi ne vjeruju u ono sto ces ti napraviti i profit koji ce ostvariti. Ti mozda dobro pises ali ocigledno dobro ne prodajes ono sto pises. Nadji nekoga da te proda, neko ko moze objasniti investitoru zasto je dobro da ti pises ili uredjujes za njih.
    Slaven N.

    ReplyDelete
  10. Da ne misliš kako je sve tako crno, evo malo da se podsjetiš kako su temu traženja zaposlenja obradili MP:
    www.youtube.com/watch?v=zP0sqRMzkwo

    ReplyDelete