22 August 2009

Ramazan

Znam da ste primijetili da dva dana nisam pisao post.

Prvi razlog je nekakva mala stvaralačka ''menopoauza'', a drugi je taj što sam opečen brojnim komentarima na moj prošli post, a planirao sam pisati o najsvetijem mjesecu muslimana, po Islamu znanom kao Ramazan. Pisat ću o njemu bez obzira na komentare.

Ramazan je počeo prije dva dana i masa mojih prijatelja je krenula u post koji će trajati tačno mjesec dana. Obzirom da se svake godine pomjera za 28 dana (nadam se da nisam pogriješio) došao je u tu fazu gdje se ''iftar'' pomjerio na 19:45 što predstavlja veliko iskušenje jer velike vrućine i jako dugačak dan predstavljaju ogroman napor za ljude koji poste. Mnogi koji me poznaju znaju da više od 15 godina nisam pio alkohol za Ramazan iz pijeteta prema mojim prijateljima muslimanima koji su taj mjesec postili, a i iz medicinskih razloga jer sam svom organizmu davao jedan mjesec da se iščisti od svakodnevnog konzumiranja gore spomenutog pića. I dan danas se trudim da ne pijem jer nije fer prema njima da ja pijem pivo, a oni sokiće. U T-caffeu, gdje ja obično pijem jutarnje kafe, već dva dana nema gužve i moram primijetiti da je ove godine mnogo više ljudi koji poste nego lanjskih godina.

Najviše mi smeta kada vidim na ''šteli'' ljude koji tamo ispunjavaju tikete i kockaju se, a na pitanje šta će popiti daju odgovor, ništa, jer poste. Koje je to licemjerje. Zna se da se ne bi trebalo kockati kada je Ramazan u toku, ali ne, kod nas u Bosni se može biti i parcijalni musliman. Roditelji nekih mojih prijatelja su postili i u ''onoj'' državi i tada mi je bilo nekako ljepše. Nije bilo ovih plakata koji masovno pozivaju na post i nije bilo toliko isforsiranosti koja sve pritišće. Po meni je Ramazan prelijep način da se ljudi iskupe za grijehe koje su načinili i ponekad mi je krivo što nisam vjernik tog tipa da i ja pokušam neke svoje grijehe oprati. Sva svetost ovog mjeseca posta postane trivijalna kada se sjetim nekih Ramazana od prije i ljudi koji su postili većinu mjeseca i onda se ko zadnji papci ''oleše'' za Bajram. Oni samo kaljaju veličinu ovog mjeseca kao i njegovu prvobitnu namjenu.

Još jednom da kažem da mi je jako drago da je ovoliko ljudi zapostilo ovaj mjesec, ali i da im kažem da poste tiho i smjerno, a da ne rade to radi drugih, jer vjera je isključivo privatna stvar i praktikuje se najviše radi sebe.

Ramazan šerif mubarek olsun svim onim koji su ovaj mjesec započeli postom...


5 comments:

  1. I ako nisam politicki nastrojena I pokusavam svim silama da ne ulazim u duboku diskusiju vezanu za vjeru pogotovo sa ljudima sa nashih prostora..ne mogu da odolim pa da nesto I ja ne napisem poslije svih ovih burnih komnetara na zadnja dva posta a I onih koji te cekaju na ovom…
    Ni jedan komentar mi ne smeta I u potpunosto podrzavam svacije pravo na otvoreno razmisljane ali je mi je interesantno kako ljudima treba tako malo da kritikuju nekoga ili necije ponashanje..ne kazem da kritika je nevazna ili da nije zdrava ….ali svako bice na kritiku odgovara ili ljutnjom ili pokusava da ispravi svoje ponasanje…I onda kontam sta bi bilo vucak ..da recimo licemjerni bosanski musliman uvaze tvoje kritike I odluce da ne budu parcijalni muslimani…da odluce da praktitkuju islam u potpunosti…ne trebam nikome u detalje pisati na sta bi onda Bosna licila… I cisto sumnjam da bi se ikome svidjela…ja licno mislim da nisu parcijalni nego da su se samo prilagodili culturi svoje zemlje gdje ima I drugih nacija I tim prilagodavanjem omogucili zajednicki suzivot. Ali isto tako razumijem I imam objasnjenje za kritie ..posto sam dijete mijeshanog braka…poprilicno dobro znam zakone sve tri vjere ..I znajuci da je Islam jedna od naj strozi, sa najvise “zabrana” onda je normalno da ljudi lakes uoce “parcijalne” muslimane nego “parcijalne” katolike ili pravoslavce. Moramo biti iskreni I priznati da svi vjerujemo bez obzira kome se molimo ako uradimo makar mali dio od onog sto se od nas “zahtijeva” imamo bar toliko sanse da nam se I “oprosti” …pa makar I ako boga gledash ko aspirin I sjetish ga se samo kad te nesto boli….zato moj vucak ja mislim da nema “parcijalnih”vjernika nego samo onih koji pokusavaju koliko god mogu da ucine nesto dobro prije nego dodu pred nebeska vrata ili vec koja druga ih cekaju …
    A moram I nesto reci za moj ummete post…mi smo ljudi moji podjeljeni davno samo sto smo imali jaku shaku na celu tolike godine da nas je cuvala na pravom putu..e te shake vishe nema…vjera je tu da ostane ovaj put…I vremenom ce ja se nadam biti nesto sto je privatno I iza zatvorenih vrata…trenutno nije tako I ne treba da nam smeta sto se neko vjencava u “shesnestercu” I sto se pijevaju Ilahije I kaside ili kad neko poslije opcinskog vjencanja produzi do crkve, kao sto ne treba da nam smeta sto ljudi idu u Medugorije da se pomole Gospi, sto millioni ljudi izadu na ulice kada se Papa pojavi u bilo kojem dijelu svijeta, kad Madonna I bilo koji druga svjetska ikona estrade objesi krst oko vrata kao “fashion statement” I kad to isto uradi musliman/ka iz bosne samo s mjesecom I zvijezdom….to su sve lichni izbori I osnovna ljudska prava ....koja se postuju u svakoj normalnoj zemlji…i bez obzira sto nekad nisu bila tu kod nas ...sad jesu ..bez obzira sto je to nesto sto“ti”(ko god) tako nikada ne bi uradio/la , ne znaci da je to nesto pogreshno..to je Bosna, multietnicha zemlja gdje sve tri vjere su prisutne...gdje mogu slaviti I bajram, I jedan I drugi bozic a isto tako za sve “ateiste” tu je I nova godina…zato smo se valjda “borili” tj branili … hajde da se fokusiramo na druge stvari jer oko ovoga se josh uvjek “ljute I svadaju” samo “third world counties” u sta I nas na zalost ubrajaju(neoficijalno)…
    I iskreno , nikad se ne bi udala u shesnestercu kao ni u crkvi .. ali sto jest jest “kad Procvatu Behari” sa Zabranjenim Pushenjem I onim horom (el nur.ja mislim) ili Marija Magdalena I Doris Dragovic..itd itd….stvartno sta ima loshe u tome????
    pozzz svima

    ReplyDelete
  2. U pravu si, nema nista lose samo nam desavanja iz bliske proslosti ne daju da reagujemo (tj da ne reagujemo) kako treba. Ali proci ce i to akoBogda pa ce mo se poceti baviti I drugim stvarima.
    Ima toliko ljepsih stvari u zivotu
    nego cinizam,licemjerstvo i mrznja.
    A zivot je tako kratak.

    ReplyDelete
  3. @ adila
    "...mi smo ljudi moji podjeljeni davno samo sto smo imali jaku shaku na celu tolike godine da nas je cuvala na pravom putu.."
    bojim se da ce vam ova shaka mnogo duze trajati od one prethodne pa vam zelim sve najbolje na "pravom putu"

    Davor

    ReplyDelete
  4. @davor...
    prvo ja sam Adela a ne Adila..
    drugo kad kazem "jaka shaka" mislim na Tita i te godine...i tad jesmo bili na pravom putu...a sto se tice trenutne situacije...jake shake vishe nema sad su neustrashive pesnice na sve strane dok mi idemo u pogreshnom pravcu "pravog puta" .
    zato vjerujem da nema potrebe se zamarati nevaznim stvarima nego se okrenuti nazad u pravom pravcu i ako nam cesta na oko izgleda jednosmjerna....

    ReplyDelete
  5. U velikoj mjeri se slažem se Adelinim razmišljanjem. Bosanskim muslimanima (iliti Bošnjacima) je uvijek bilo dražih stvari od vjere, tako da ne treba da čudi što neko kocka uz Ramazan ili opsuje štošta. Elem, to su stvari koje su zabranjene muslimanima i van Ramazana, ali Bog (Allah dž.š.) sve vidi i sve čuje i On će nam svima suditi.
    @blentoven: 1. Ramazan svake godine dolazi 10 dana ranije (ne 28)
    2. Istina je da ima tih "parcijalnih muslimana", ali u svakom slučaju nije na nama da im sudimo (kao što si rekao: ne posti se zbog drugih, nego zbog sebe - zarađujemo "poene" za budući svijet)
    3. Nije "ogroman napor" onome ko razumije prave ciljeve posta u ovom mjesecu :)

    Pozdrav svim čitateljima bloga, a posebno autoru!

    ReplyDelete