17 August 2009

Moj Ummete

Sinoć je u Zenici upriličena manifestacija ''Moj Umete'' koja je, bar na kratko, ulice našeg grada učinila polupraznim i bila je propračena impozantnom posječenošću. Ja sam tek jučer doznao da fraza Moj umete znači od prilike, moj narode. Naroda je bilo i te kako, i cijelu večer se slušala muzika koju su izvodili razni izvođači ilahija, između ostalih i hor Milenka Karovića kojim je ovaj put dirigovao neki dirigent iz Turske (bar sam tako čuo). Prije tri dana na Kamberovića polju je bilo upriličeno kolektivno šerijatsko vjenčanje na kojem se u isto vrijeme vjenčalo 20 mladih parova iz cijele BiH. Počasni gost te manifestacije je trebao biti i sin Libijskog vođe Moamera el Gadafija, a parove je vjenčao sve prisutni vrhovni poglavar muslimana u nas, rejs Mustafa ef.Cerić.

Mene interesuje kako se ja mogu naći u onom Moj Umete, jer u prevodu je to moj narode. Ja sam uvijek potencirao da sam ja po narodnosti građanin BiH i mislim da ovdje živi moj narod, ali niti se mogu šerijatski vjenčat, niti mogu sebe zamisliti na manifestaciji na kojoj se izvode pjesme koje veličaju samo jednu naciju. Malo sam zbunjen,ne znam da li je to do toga što sam friško sa mora pa mi je sol oprala mozak ili...?

Sinoć sam bio skoro pa napadnut kada sam jednoj poznanici rekao da što više starim, sve mi više nedostaje more. Kada sam bio mali moj dida Frane mi je govorio da će mi se to dogoditi. Tada mi je to bilo smiješno, ali sada uviđam da je bio u pravu kao i u mnogo slučajeva do sada. Pjesme koje pjevaju po Dalmaciji znaju biti jako lijepe, ali i jako iritantne. Jedna od njih mi je uvijek posebno išla na živce. Vjerojatno ste je čuli milion puta do sada jer su je navijači Hajduka uzeli za jednu od svojih himni. To je pjesma ''Dalmatinac sam...''. Neki dan poslušam tekst te pjesme, tačnije refren, i shvatim da je potrefila moj ''filing'' koji me je prao danima dok sam bio na moru. Od prilike ide ovako:

'' Dalmatinac sam, tu sam rođen ja, tu su moji didovi svoje sidro bacili, a mene vezali...''

Toliko dubine ima u toj trivijalnoj rečenici jer ja osječam svake godine težinu tog sidra koje su moji didovi bacili i osječam da su mene njime vezali za more.

Danas sam u razgovoru sa jednom veoma dragom osobom shvatio da sam ja jedna potpuno druga osoba u Zenici, a potpuno druga, normalnija i opuštenija u Trpnju. Ovdje kao da osječam neke stege od nekih usiljenih i nametnutih normi ponašanja. Tamo sam ja samo Dado koji hoda po cijeli dan bos i koji se kupa na nudističkoj plaži, a nije ga sram to priznati, dok u svom gradu kada kažem da sam nudist automatski dobijem podrugljive poglede i ogromnu količinu nerazumijevanja. Volim ja Zenicu, volim je mnogo više nego večina čitatelja bloga, ali se ona jako promijenila u odnosu na onu koja me dočekivala emotivno ranjenog nakon mojih dolazaka iz obožavanog mjesta na obali.
Znam da će me nakon ovog posta mnogi uzeti na ''mezu'', ali sam spreman odgovoriti na svaki komentar ako nije zlonamjeran i svađalački.

30 comments:

  1. Dobri moj Vucak. Svi mi imamo svoja sidra, neko blize, neko dalje. Ali nas vuku istom snagom. Htio ti to ili ne, tamo gdje si proveo djetinjstvo, prirodno je da provedes starost. JOs si mlad, nije vrijeme, ali te tvoja barka i parangal cekaju. Samo je pitanje vremena kad ces se predati sidru. Evo ja se ne mogu zamisliti nigdje nego na jednom mjestu gdje cu provesti starost. JEbeno je to. Nekome je ta veza sa sidrom nasilno prekinuta. Zao mi je tih ljudi. Oni su ti koji moraju baciti novo sidro za svoja pokoljenja. Da ne kenjam dalje, mozda se i vidimo negdje na moru za kojih desetak godina.
    p.s. Je li tebi Dario Vucak neki rod, i ako jeste, sta je sanjim?

    ReplyDelete
  2. Niko te moj Blentoven neće uzeti za mezu, i ako te uzme onda mu je bolje da prestane čitat' postove.

    Manifestacije koje su poprilično digle jednu naciju iznad ostalih ostavljaju dojam kao da gradimo brane,a ne mostove multikulturalnog razumjevanja. Sama činjenica da nam vjenčanja financiraju svjetski znani lideri, a usudjujem se reći i teroristi, napamet mi pada samo jedno... Zenica poprima značaje islamske republike sa slabim pravnim i sudskim sistemom. A zašto ovo kažem? Ukoliko smo Zeničani dozvolili izvođenje ovakvih priredbi na pragu naših domova zašto onda nemamo i džamahirijske pravne zakone? Uredimo i cijelu državu takvu. Barem u tom slučaju pridobivamo stroge pravne zakone islamskih država. Crna kronika iz novina bi praktično nestala, a kazne bi bile primjerene...hm...znamo svi kako.

    No, mi Zeničani se konstantno povlačimo. Dozvoljavamo došljacima da nam diktiraju tempo i način življenja.

    Ukratko, dva vjerska događaja koja jednostavno pokazuju moć pridošle kvazi elite, njihovih nastojanja i namjera o širenju vjere, beskompromisnim građenjem vjerskih objekata, ulaganjem silnih sredstava u nešto što bi trebalo obilježiti Zenicu i Bosnu kao državu sa tvrdim vjerskim principima i načelima. Kamo sreće, da se je ta principijelnost odrazila na drugu stranu, kao npr. na stvaranje novih radnih mjesta, razvoj ekonomije, razvoj zelenih tehnologija i sl. Ne, mi dozvoljavamo da nam vjera liječi rane...sklanjamo se, a ono najgore od svega je to, da smo dozvolili uvođenje vjerskih načela u javne državne institucije.

    Zenica jednostavno više nije grad. Zenica je urbano selo!

    S poštovanjem

    Tarik Mujačić

    ReplyDelete
  3. nemam ništa protiv organizovanja vjerskih manifestacija ali u posljednje vrijeme moj grad postaje urbani seljakluk...načelnikov drugi mandat ni blizu ne liči prvom koji je bio reformski...ovaj više liči na šerbetski ako me razumiješ..grad kojeg volim najviše na svijetu postaje ono čega sam se najviše plašio-naconalno-ruralni!!pozzz
    sarob

    ReplyDelete
  4. svaka cast gosp. Tarik, u potpunosti se slazem, ali ne htjedoh prije komentarisati posto se zovem Tanja, znam da bi to nas narod odmah "izvrn'o" na nacionalnoj osnovi. Ja bila i ostala i ostacu ateist, vjerujem samo u nauku. A postujem one koji vjeruju (oduvijek, ne ove novopecene vjernike). Jedan od mojih najboljih prijatelja je Musliman, ali to je od malena i to je jos uvijek. Vjeruje u svoje principe i svog Boga, ali to cuva za sebe ì nikom ne propovjeda svoju vjeru. To jako cijenim. Ali mi smeta ovo nametanje vjere jednoj tzv. multinacionalnoj drzavi. Stadion se zna da je za sportske manifestacije i koncerte, a dzamije i crkve za vjencanja. I opet citam na Zenica Blogu da Arena otkad je napravljena, nije nikad bila punija. Pa zar je moguce da pola Zenice slusa ilahije i kaside u 21. vijeku???
    Dusa me boli za mojim gradom, ali onog u kojem sam ja zivjela, a ne danasnjom selendrom!!

    S postovanjem
    Tanja

    ReplyDelete
  5. Mozes ti meni odgovoriti,a gdje se to ja mogu naci u manifestaciji "Dani Hrvatskog Proljeca" koja se odrzava u HKD jos od ranih 90-tih. Da ti pomognem, nadjem se u onom baru iza HKD... Samo me jedna stvar muci u tvom textu, ne da bih se i ja mogao naci u moj ummete, ali ako moze nekoliko hiljada ljudi , onda je manifestacija OK. U SAD se i dan danas odrzavaju skupovi KKK i nekih drugih cudnih org, pa sta?
    Dragi Tarik, sin libijskog vodje niti je terrorista niti je kriminalac, nedavno se susreo i sa Hilari klinton, tako da trebas malo da istrazis cinjenice prije nego napises nesto tako. Isto tako u dem. drzavi sveko ima pravo na organiziranje manifestacije, bilo ona jedno, dvo ili multinacionalna, kome se ne svidja nek ne prisustvuje, njihov izbor. Ako je trebalo pisati neku kritiku, onda se ona mogla odnositi, ne na samu manifestaciju, nego na nacin na koji su mediji prenjeli taj dogadjaj, i sl. Zenica nikad nije bila niti ce biti samo muslimanska, trebas da izadjes za vikend pa da vidis koliko se pive popije, a isto kosto se odrzavaju Islamske manifestacije, odrzavaju se i druge. Tako Tarik ne tupi.
    Sto se tice izgradnje vjerskih objekata u tome se slazem s tobom, novac je mogao mnogo bolje da se investira ukoliko mislimo na dobrobit naroda, ali sama pobjeda nac. stranaka na izborima govori da i narod podrzava te politicare koji guraju takva ulaganja.
    Znaci dok god , na izborima ovi pobjedjuju bit ce tako, djamija i crkve ispred skole i fabrike. Imace te sansu iduce godine, pa vidjecemo....

    ReplyDelete
  6. Ne mogu odoliti da ne repliciram kako Vucku tako i drugim komentatorima ovdje. Istina je da je manifestacija "Moj Ummete" na svoj nacin malo vise (ili ako hocete samo ) za pripadnike muslimanske vjeroispovjesti. Mozemo je uporediti sa Bozicem ili Bajramom koji eto svi svima cestitamo. A sad odjednom jedna ovakva manifestacija trn u oku. Ono kao Zenica ruralna sredina itd ...pa recite ljudi slobodno sta mislite jer to je ocito.

    Zasto to ne posmatrate iz drugog ugla pa ne kazete "hej covjece pa bolje i pjesma koja nikoga ne vrijedja, bolje i vjencanje(pa makkar i vjersko) nego naslovi u novinama " zapaljena dzamija ovdje" ,"napadnut povratnik ondje"... Tako nesto u Zenici odavno nismo citali zar ne?

    Svako u Zenici ima pravo(i mogucnost) da organizuje nesto slicno ("Dani Hrvatskog Proljeca").

    Da se dodirnem sidra i starosti koje je takodje pravo svakog gradjanina samo nazalost mnogi od nas su igrom slucaja (ili bolje reci ne) radi drugih razloga pronasli druga utocista i "mirne luke" a ne mogu (ne smiju) da se vrate svojim korjenima. Tako da si barem sto se toga tice ti Vucak u puno povoljnijoj situaciji. Uradi sto ti srce govori.
    pozdrav iz Holandije

    ReplyDelete
  7. Glavni problem je u tome sto se struktura stanovnistva kompletno promijenila. Zenica nije vise ono sto je bila prije rata. Muslimani su u velikoj vecini tako da je to plodno tlo za ovakve manifestacije, tipa masovnog serijatskog vjencanja na gradskom stadionu itd. Da malo pojasnim sto se tice KKK i Amerike. Oni sigurno nece odrzati niti jedan skup u New Yorku, LA-u niti jednom vecem gradu. Njihovi skupovi su,zna se, po Kansasu, Texasu ... Zasto tamo? Zato jer je tlo plodno.U poredjenju koliko Amerika ima stanovnika ti skupovi KKK su toliko neznacajni. To bi bilo isto da se dva jarana nadju na Kamberovica polju i podju lajati i pljuvati po svemu. Niko ih ne bi ni primjetio. Isto tako gay parade se nikad nece odrzati u Texasu, jer bi ih tamo lincovali. ONi ce svoju parade imati, naravno, u NY. Znaci ilahije i kaside se se pjevati jos vise. A sto se tice izbora, normalna stranka nikad nece pobijediti, jer procenat primitivaca koji su opkolili Zenicu ce uvijek biti veci od procenta noramalnih ljudi. Alilbabi ocigledno stima melodija ilahija vise nego zvuk,recimo, grupe Letu stuke. Mozda sam u krivu. A najveci problem je sto ima jako malo Tarika. Biti pravi Muslilman je "pune ruke posla". Oni koji su prestali jesti slaninu misle da su samim time aktom postali Muslimani. Takvih se ja i bojim. Licemjeri. Pozdrav svima iz demokratskog svijeta.

    ReplyDelete
  8. NE MOZETE SAKRITI DA SE VOLITEEEEE!!
    TO SE JEDNOSTAVNO VIDI... KAKO DOK SETATE ZAJEDNO... OBOJE GLEDATE U POD .. POPUT MALE DJECE.. I .. SMJESAK VAM NE SPADA SA LICA...
    :)))
    ZATO... VOLITE SE :)))))))))))))))

    ReplyDelete
  9. @svima-VOLIM VAS SVE,ama baš sve...svi su mi komentari toliko lijepi i jako mi je drago da se na mom blogu može proizvesti jedna ovako lijepa diskusija...
    ovaj anonymous koji je napisao zadnji komentar mi je najslađi ali mi nije jasno gdje nas je vidio,moram mu reći,U PRAVU SI MAJSTORE!
    voli vas vaš Blentvoen!

    ReplyDelete
  10. Da, zaista je cudno to serijatsko vjencanje. Sponzorira ga terorista koji je zastitio 1000 i kusur djece od "manjih" terorista. Zasto Zenici treba jedan takav skup sa kog se salje poruka ljubavi, zivota, nade, obecanja da ce neko biti dobar muz, vjerna supruga. Mozda Zenici vise odgovara "onaj" nacin prozivanja po novinama..mladih narkomana, abortusa, ubistava, pljacke i sl. U novinama je to bio puno ljepsi tekst od sarajevskog u kom je ubijen mladic od 21 g.

    Ne znam samo kako bi se reagovalo na zajednicko ateisticko vjencanje, da li bi teisti imali pravo da reaguju na takav nacin, ili imaju samo pravo ateisti odrediti sta je urbano a sta ruralno.

    Mozda je zaista svako onaj koji drzi i seze svojim korjenima stereotipan, ruralan, mozda i vucak zato sto voli more... a i svi oni koji svojim stilom zivota se ne pominju u crnoj hronici ili kako to tarik rece zargonom zenicanina crnoj kronici...

    Sto se tice manifestacije moj ummete, naravno da i vucak spada u ummet, i ateisti spadaju u rijec ummet, to naravno znaju ili bi trebali znati oni skoji su u skoli ucili sociologiju...mozda je svjetski priznati um propustio reci da je ummet ruralni narod, zato imamo tarika da taj dio dopuni.

    Manifestacija moj ummete je u zenicu donijela para, ljudi, zvanica, desavanja, i naravno pred ramazanski koncert na kom se citala poezija, pjevali hvalo spjevovi, citao i ucio Kur'an, naravno da se to nije desavalo u mandatu Pasalica jer u njegovom mandatu se nije desavalo nista, ali i sa hrvatskim proljecem i moj ummete, bajramom i bozicem, ramazanom i celikom ovo je Bosna, ko ne voli svoje ne postuje ni tudje, niti zna sta je Bosna niti zna sta je zenica i ko je ne voli kao takvu neka ide iz nje.

    dobar blog vule :)

    ReplyDelete
  11. U Australiji, Sidnej se slicna stvar desila kada je prosle godine dosao Papa i festival je bio pod nazivom Festival Mladih. Mjesecima prije sam vidio po ulicama marketing materijal vezano za festival bez da sam skontao o cemu se radi jer religioznih obiljezja nije bilo. Osjecao sam se malo prevarenim da se to sve napravilo kao da je to bilo koji veliki festival i da se svi gradjani ovoga grada trebaju osjecati pozvanim. Festival je bio ogroman, skoro nedelju dana, ogroman broj ljudi je dosao u ovaj grad iz svih krajeva svijeta. Podsjetilo me malo na guzve tokom olimpijade. Grad je bio poprilicno nepristupacan i mnoge ulice zatvorene zbog mase i sigurnosti.
    Mnogi gradjani Sidneja nisu bili sretni s tim da od njihovog grada jedna organizacija skoro zatvori centralne javne prostore grada, i napravi, sto su mnogi smatrali - privatni festival. Festival nije bio privatan, svi su naravno mogli prisustvovati, ali vjerujem da su se mnogi osjecali nepozvani ako nisu te religije ili mozda nisu religiozni. To je prvi put u mnogo godina koliko zivim u ovom gradu da se odrzava festival na koji se nisam osjecao pozvan. Bilo je i dosta kontraverzije oko toga zasto je to bilo sponzorisano od grada. Znaci grad od 4-5 miliona ljudi u kojem zive vjerujem ljudi sve i jedne religije na ovoj planeti i mnogi ne religiozni, sponzorise privatnu zurku jedne religiozne organizacije u centru grada koja traje danima. Vlast grada je navodno mislila pomoci ekonomiju i turizam sa ogromnim brojem posjetilaca.

    ReplyDelete
  12. prije desetak dana se na ernst happel stadionu u becu skupilo oko 40,000 jehovinih svjedoka. u toku cetvreodnevne manifestacije je krsteno vise od 240 ljudi. postavili su dva bazena na teren i tu je krstenje obavljeno.
    i sta sad? nista. bilo na vijestima, novinama i netu ali ne sa negatvnim tonom. bili, odradili svoje, otisli a stadionu ili gradu ostala fina cifra jer ipak 40,000 nije malo.

    moram priznati da mi je vjersko vjancanje na kamberovicima zasmetalo. al onda skontam da mi slicno vjersko okupljanje u becu nije smetalo. moja prva reakcija je prakticno bila revolt prema rejsu i njegovoj politici a ne prema serijatskom vjencanju. mozda je moglo biti uradjeno negdje drugo u zatvrenom (bilmisce) al eto. kad moze u becu sto ne bi moglo u ze. :-)

    sva ova okupljanja su toliko izpolitizirana da reakcije (pozitivne ili negativne) vecinom imaju neki drugi cilj i ne odnose se na taj cin. gradjani se time brane od seljaka, ateisti od vjernika, vjernici od SDP ili koga vec ne.

    da se na svakom dogadjaju (koncert, tekma, izlozba...) u areni skupi isti broj posjetilaca kao prosli vikend sve bi bilo drugacije.

    uh..prvi komentar nakon par mjeseci citanja i odmah utusih :-)

    uzun

    ReplyDelete
  13. napisah povelik komentar al izgleda nije pros'o. ili nesto ne valja ili ce se ceka da ga ti odobris i objavis....

    uzun

    ReplyDelete
  14. moja 2 nisu objavljana...hah...

    ReplyDelete
  15. objavljeni su svi komentari koji su došli do mene a nisu vrijeđali nikoga

    ReplyDelete
  16. E moja Tanja... Pa zar je moguce da se u poo Zagreba slusaju Bozicne pjesmice u 21 stoljecu ?!
    Ispeci pa reci !

    Drugarski pozdrav !

    ReplyDelete
  17. Nakon iskustva iz Sidneja i intersantno je ovo javljanje iz Beca moj neki rezon je, da mozda nije u redu da vlast, grada recimo, sponzorise manifestaciju, u sred javnog desavanja svih gradjana grada, npr centar grada, kojom ce se grupa gradjana osjecati otudjenom. Na kraju krajeva, bar na zapadu, nema diskriminacije kada dodje do sponzorisanja vlasti kroz poreske obaveze. Je li sada svi gradjani kroz porez trebaju sponzorisati manifestaciju pojedine grupe? U demokratiji ako ta organizacija moze sama sponzorisati tako nesto i zakupiti privatan prostor onda u redu, i neka rade sta hoce u okviru zakona i javnog reda. Pa hajde cak i da se privatno zakupi stadion. Malo mi ekstremno ovo u Becu - 4 dana. Ali nista me vise ne iznenadjuje.

    ReplyDelete
  18. ma imas pravo Anonymous, zaboravih to navesti, ali eto posto sam rodjena u Zenici i smatram je svojim gradom, najvise me zanima sta se desava tamo, a Hrvati i Srbi nek brinu o desavanjima u njihovim zemljama.
    Skidam kapu Kerimu za komentar na sljedeci post.

    Pozdrav
    Tanja

    ReplyDelete
  19. Bolje i manifestacije ovakvog tipa, pa ma kojoj vjeri pripadale, nego turbo-folk i ostale gadosti koje se slusaju u pojedinim objektima tipa "Maredo" , gdje redovno dodje do problema , pa ako se izvuce ziva glava dobro je! Tada je Zenica glavna u vijestima , ali u "crnoj hronici"... Kome smeta serijatsko vjencanje, koncert "Moj Ummete", "Hrvatsko proljece", itd., neka ode malo do objekata gdje se slusa turbo-folk i skace po stolovima, mozda mu/joj to bolje odgovara :)

    @ Vucak, jos jednom: vrijeme je "doktor" ;)

    ReplyDelete
  20. kak'god okrenes,grad se pretvori u kasabu ,a na glavnoj bini svira ZZ Top ciji poklonici voze jaguare,a zene su pretvorili u ninje..da nije zalosno bilo bi smijesno...zbogom grade moj..ja prebolio sam te...
    shosku

    ReplyDelete
  21. Hvala Bogu,pa su takvi koji misle da su "moderno-urbano-demokratsko" nastrojeni napustili nas ruralne sto cijenimo druge i imamo pravo da VJERUJEMO ! Predlazem osnivanje neke cool NVO sa sjedistem u Amsterdamu ili Oslu,pa napravite inicijativu protiv okrutnog Djeda Mraza,brutalno varvarskog istrebljivanja borova u decembru,primitivnog farbanja jaja i slicnih ruralnih obicaja. Da,niste navikli na Ilahije,jer ih 50-tak godina nismo smjeli slusati,a sada kada mozemo,zabranit nam nemoze NIKO !

    TARIK

    ReplyDelete
  22. Dragi Damire -

    Volila bih da primis moj kometar bez ikakvih predrasuda. Ovo je moja konstatacija, bez ikakvih zlih namjera:

    Ummet jeste rijec za narod, ali vise nego to, ta rijec oznacava narod poslije Poslanika Muhammeda, saws. Taj narod sacinjavaju SVI ljudi, svi muslimani - neki od tih muslimana vjeruju jace, a neki manje a neki nikako.
    Ti zapravo jesi dio tog ummeta - mada ti mozda nisi svjestan toga. Cinjenica da neko pripada drugoj vjeroispovjesti ili ako je ateista, neznaci da ta osoba nije dio ummeta, ili da nije musliman. Ustvari svaki covjek se rodi kao muliman. Medjutim, prvobitno roditelji, pa onda okolina, tradicija i kultura ga odvarte od islama. U biti Damire, ti si rodjen Musliman, ali sticajem okolnosti si skrenuo s tog puta. I tacno zbog toga se ne osjecas kao dio Ummeta - iako to i jesi...

    Biti Musliman neznaci pripadat vjeri Islamu samo radi imena ili nacionalnosti. Rijec "Muslim" (iliti musliman na naski) znaci "onaj koji se pokorava Bogu." U biti, sve na svjetu se pokorava Bogu, od biljaka do zivotinja, do fizickih i hemijski procesa pad sve do covjeka i rada njegovog organizma. Na primjer, tvoje tijelo se pokorava Bogu samim time sto dises. Da ne dises tvoje tijelo bi prestalo biti. Disanje nije volontarno, dakle ti to cinis sto moras - dragi Bog je uredio da disanjem O2 ulazi u nasa pluca, krvi tece venama, itd i to nam omogucava zivot. Blago receno, ti se pokoravas Bogu fizicki, ali ne i mentalno (mislim ne mentalno, zato sto nisi cvrst vjernik u islamu - barem tako ja mislim, citajuc tvoj blog - ako grijesim, izvini).
    Sto se tice ilahija - one ne vilcaju jednu naciju - ima dosta ilahija koje ustvari velicaju Boga dragog i njegovo stvaranje...

    Po mom misljenju jedna velika tragedija u BH jeste saa cinjenica sto dosta naseg naroda, tih istih pripadnika Ummeta, neznaju kako da prenesu poruku - umjesto fino i ljubazno da upucuju na Islam, oni svojim postupcima cine da ljudi imaju ruzno misljenje o Islamu i o Poslniku saws. Kaze to zato sto sam i ja to iskusila - a muslimanka sam. Kod nas se ne poducava vjeri kako bi trebalo - na primjer, zena muslimanka ima najveca prava kod svog muza. Musliman je DUZAN da svojoj zeni obezbjedi sve najljepse sto je u mogucnosti. Koji paradox, kod nas su zene muslimanke bijene skoro stalno od strane muzeva "velikih Muslimana"!!!
    Ok, da vise ne duljim...U sazetku, da si okruzen Islamom u fundamentalnom (osnovnom) smislu, nebi se osjecao kao sto se osjacas sad.
    Jevreji, u doba Poslanika SAWS, su uzivali velika prava i bili su postovani stanovnici - nas poslanik je bio prijatelj sa mnogo njih.

    Kod nas u Bosni ima vise BALKANIZMA nego ikakve vjere - da je bilo vjere jake sa sve tri strane, sva strhota proslog desetljeca bi bila izbjegnuta.

    Hvala za priliku da se izjasnim.
    Pozdrav i mir sa tobom..

    ReplyDelete
  23. Retrospectivno na komentare, cijenjenih citalaca ovoga posta, moram da izrazim svoje neslaganje... i strah?,da postoje oni koji misle da je njihovo misljenje presudno-promjenit ce stav i prinuditi nekoga na pripadnost necemu i raskrinkati nekoga i nesto.Nikada nisam cijenio one koji misle da znaju o nekome vise nego sto bi isti trebali znati o sebi.

    U zadnjem komentaru osoba se ocituje,kao model,za sve koji misle da je pamet samo njima pala s neba i da je svevisnji bio mnogo vise naklonjeniji prema njima,nego prema ostalima.

    Pa pise:
    ...Ovo je moja konstatacija, bez ikakvih zlih namjera: ... (uvodno kulturno obracanje piscu ovoga posta,vrlo obzirno.Nadam se da ce te isti udostojiti ,istom kvalitetom i kvantitetom ljubaznosti.

    I pise dalje:
    ... Ti zapravo jesi dio tog ummeta - mada ti mozda nisi svjestan toga. ...?
    I zamislite,dokle idu necija razmisljanja i uz postovanje sviju? pise dalje:

    ...Ustvari svaki covjek se rodi kao musliman. Medjutim, prvobitno roditelji, pa onda okolina, tradicija i kultura ga odvarte od islama. ?

    Vrhunac ispranosti m.... uvazene vjernice,fake,i uvazenog gosp.Vucka?,sudeci po izostanku bilo kakve reakcije na ovaj komentar.
    ...a doticna dalje sublimira u sljedecoj konstataciji. 8-0

    ...U biti Damire, ti si rodjen Musliman, ali sticajem okolnosti si skrenuo s tog puta...itd.itd, :-)))))
    ... i onda te fino i ljubazno poducava i upucuje na islam a znamo da ovaj tvoj bloog nema vjerski karakter. :-)))))

    A ja kazem neka nam je dragi Bog svima na pomoc. :'-)

    Iskreno pozdrav i mir s nama.

    P.S. Vucak,ovo nije bila"meza",bilo je kao "glavno jelo"ili prihvatas ovaj komentar bez predrasuda,ma sta da to znacilo,od pripadnice ljepseg pola po njenoj zeljici?

    Pozdrav
    Galo

    ReplyDelete
  24. @Galo-pustio sam komentar djevojke koja se potpisala kao Emina isključivo da ljudi vide kakvih nas ima.A ja na tu količinu nonsensa nisam imao živaca davat komentar,i sad mislim da na ovako ispiranje mozga ne treba trošiti energiju.
    Pozdrav i drago mi je da te ponovno vidim na blogu.
    p.s.ima tu i dobrih stvari.Sada znam šta ću napisati pod rubrikom vjeroispovjest,do sada sam bio u dilemi ali nakon Emine znam da sam bar rođen ko musliman.

    ReplyDelete
  25. Zanimljivi komentari i razmišljanja... Stotinu ljudi, stotinu čudi (ili kako se u Bosni kaže: Stotinu ljudi - hiljadu čudi!)
    Neću komentarisati drugo posjetioce, samo želim reći da nisam prisustvovao manifestaciji o kojoj govorite, ali u svakom slučaju podržavam njeno održavanje. Dobro je da se Zenica spominje po dobru, a ne u crnoj hronici. Ne vidim razloga zašto bi "Moj ummete" smetao nekome ko voli svoje i poštuje tuđe.
    Pozdrav svim Zeničanima!

    ReplyDelete
  26. Odgovaram na komentar, ne radi zelje za prepucavanjem - na kraju krajeva, i sam kazes da tvoj blog nije stvoren u te svrhe - i ja to postujem.
    Zelim da izrazim osjecaj tuge sto nisi mogao da procitas moj komentar ocima pasivnog kriticara. Svidja mi se tvoj blog, ima nekih ideja sa kojima se absolutno ne slazem - ali takve tvoje komentare nikada nebih okarakterisala kao "nonsense" - mislim da bi to bilo i suvise grubo i divlje. Uvazujem tvoj misljenje, imas pravo na njega, ali se ne slazem - mislim da je dovoljno to reci, bez ruznih rijeci ili sarkazma!

    Well, keep up the good work!!!
    Posto zivim u inostranstvu, tvoj blog me drzi u toku zbivanja u Zenici.

    Veliki pozdrav od Emine.

    ps - nista od ovog komentara nije bilo "balkanski" sarkasticno - zaista tako mislim i "nesprdam se." Ja zelim zdrav dijalog i zato sam tu na tvom blogu!

    ReplyDelete
  27. @Emina-čitao sam tvoj komentar pasivnog čitateljaali nisam mogao ostati imun na neke stvari.Ja sam odgajan kao katolik mada,nažalost, nikada nisam do kraja bio onaj koji prakticira vjeru po knjiškim pravilima.Pročitao sam Bibliju,Kuran i nekoliko jeduističkih knjiga o religiji i ne mislim da je religija loša stvar.Mislim samo da se kod nas prakticira na jedan jako ružan način.Ovdje je mnogo ljudi u religiji isključivo iz niskih pobuda,nimalo iz dubine duše.Imam mnogo prijatelja koji su pravi muslimani i koji klanjaju svih pet vakata ali oni se nisu trznuli da mi napišu komentar jer znaju koliko znam i koliko poštujem islam.
    Znam za onu tezu da su svi ljudi rođeni kao muslimani ali se iz pragmatičnih razloga ne slažem sa njom jer nije mi jasno kako je to moguće kada je Islam,po postojanju, najmlađa religija.Šta su ljudi bili prije pojave Mouhameda A.S.
    U svakom slučaju jako mi je drago da si spremna na jedan otvoren dijalog,i volio bih da o ovoim stvarima nekada popričamo uz kafu ili bozu.
    Srdačan pozdrav od Damira Vučka Blentovena.

    ReplyDelete
  28. Damire -
    Drago mi je da smo se nasli na istoj talasnoj duzini - tako sam i ocekivala. Pa nije mi se djaba svidio tvoj blog!!!
    Kazem "DA" na poziv na bozu...jednom kad me vjetar nanese u ZE...

    Do tada, citamo se na nekom drugom post-u...

    Emina

    ReplyDelete
  29. ..dada,sve se razbija od glave postenih i obzirnih,citaj kulturno osvijescenih a oni drugi rade ko krupijei u rukavicama.Damire to se obistinjuje i u ovoj zadnjoj replici'dobronamjerne Emine'.
    Ko brani(servira)svoj stav drugima i gura ga s floskulama dobre namjere i u stilu,molim bez ruznih rijeci i sarkazma,vjeruje da bih njen komentar trebao proci,jer ocekuje da ga ljudi gledaju 'pasivnim'ocima(takvih je i previse,znamo kako im je).
    Ovo je ne samo bal.sarkazam vez mnogo vise,obzirom da ljudi citaju ovaj bloog i nije naklapanje uz kahvu.(nije prikladno mjesto za vjeronauk-u).

    Drzim se one provjerene'b..... nit jbi nit kuci vodi'...moj Vucak.

    Po dobronamjernoj,skrenuli smo s pravoga puta,mnogi,i s pameti,maja stasmo nego... ? Moj ummete... od mene dosta,ispricavam se Damiru al' morao sam... 'nesprdam se':-(

    Pozdrav
    Galo

    ReplyDelete