19 August 2009

E moj ummete...

Ljudi su se upalili (kao što sam i očekivao) čitajući moj prošli post pa sam odlučio da napišem i neku vrstu odgovora svima.

Sama manifestacija mi nije smetala nimalo, kao ni šerijatsko vjenčanje, ali sam morao primijetiti da u našem gradu prolaze samo stvari koje imaju nacionalni predznak. Na početku, ismijavali smo se ljudima koji žive u sredinama sa Hrvatskim većinskim stanovništvom kada su oni svako malo organizirali neke manifestacije u kojima se veličao Hrvatski narod, a sada kada se to organizira u Zenici onda me napadate što to primjećujem. Šerijatsko vjenčanje je samo po sebi stvar odabira pojedinaca, ali znam nekolicinu koji to prakticiraju isključivo radi političkih poena koje skupljaju pošto se zna da je najmočniji čovjek u BiH reis Mustafa ef.Cerić, alfa i omega vladajuće stranke.

Moje mišljenje o šerijatskim brakovima nije baš omiljeno u krugovima ljudi koji obilaze kafiće u koje ja i ulazim, ali to je samo stvar subjektivnog stava. Smeta mi kada iznesem svoj stav, a prilijepi mi se etiketa ''vlaha'' jer se ne slažem sa većinom. Ok, ja se svakako neću vjenčati tako (kako stvari stoje, sumnjam da ću se ikako vjenčati), ali imam pravo da iznesem svoje mišljenje.

Slična stvar je i sa manifestacijom ''Moj Ummete''. Ja sam samo napisao da mi se ne sviđa okupljanje ljudi koje je određeno nacionalnom pripadnošću i nikako nisam napisao da mi se ne sviđa ta nacija koja je manifestaciju i organizirala. Kritizirat me mogu samo oni koji su me mogli vidjeti na sličnim manifestacjama koje je organizirala katolička crkva.

To znači – NIKO!

Po gradu je dosta oportunih razmišljanja o ova dva događaja, ali je činjenica da su jako uzburkali atmosferu i da su bacili u sjenu priče o pucnjavama i jako lošim rezultatima omiljenog nam nogometnog kluba.

Ja sam zadnja dva dana malo sretniji nego inače i nije mi jasno zašto se ljudi u dvadeset i prvom vijeku zamaraju sličnim stvarima. Prelijepi dani, a posebno noći, u Zenici se mogu iskoristiti za mnogo ljepše teme.

Ljubav, recimo...

14 comments:

  1. Neki dan sam bio u Doboju i po obicaju, kad god se nadjem u tom gradu, kupim sebi "Alpinu". Moze me mrziti ko god hoce, ali kad se sjetim da u Titovo vrijeme nismo jeli ni pili nikakva sranja, nismo ni trpili svakakva, a za sve ovo sto nam ti pises u zadnja dva posta kriva je posljeratna demokratija. Sta nam je to dobrog ona donijela? Jeb..u slobodu govora od koje mi se vise zeludac okrece. Ovakve blogove u Titovo vrijeme ne bi ni smjeli pisati, a dabogda ga ja nikad i ne napisao, samo da mi je posao da ne moram smisljati nacine da mi dijete ne odraste u depresivca. Pocinjem se osjecati kao onaj lik iz filma "Zivot je lijep". Nije bitna ova manifestacija, za koju mi ljudi kazu da je razocarala, skuplja se sad svak ko stigne, od ravnogoraca do gejeva i svima je opravdanje...."imamo pravo!!" Titova deklaracija vjerskog opredjeljenja moze se razumjeti kroz cinjenicu da je u Sarajevu nedavno pokusano gej okupljanje, a da to gradjani (kazu manja skupina vehabija, kao) nisu odobravali. Normalno. Niko nikome ne brani da bude gej, ali mora li sad more gejeva proparadirati kroz grad da bi pokazalo svoju dikriminaciju. Pa ja sam hetero i sta bi sad mi trebali imati svoj hetero dan i praviti parade. To je ravno okupljanju ravnogoraca. I jedni i drugi samo izazivaju trece. Sad se to radi i sa religijom. Pravi vjernici su oni koji Boga nose u sebi, a ne trpaju svoja uvjerenja drugima pod nos. Evo ide Ramazan. Nakon ramazanskog posta prvi dan Bajrama je najveca blagodat koju neki vjernik moze osjetiti. A mene jucer jedno dijete pita hocu li ici na "Ramazan"? Mislim se kakvo je to pitanje. Kaze dijete, ja bi iso, al ne znam gdje svira? Pogledam ja iza njega, a po gradu izljepljene plakate "Ramazan". Kao da je to neka manifestacija. Majko mila, pa zar i od toga treba cirkus praviti. Pa plakate za utakmice, koncerte, koride.... Nek me mrzi ko god hoce, ali ova demokratija nam nije donijela nista dobro.

    ReplyDelete
  2. @Kerim: znam ja da si ti pametan, ali moram izraziti svoje odusevljenje zbog ovog komentara :))) Svaka cast!!!

    ReplyDelete
  3. Slazem se sa Cyber Bosankom,svaka cast za ovaj tekst,samo to se dalo vidjeti i osjetiti davno prije 2009-te godine.puno pozdrava iz USA.

    ReplyDelete
  4. Kerime,
    imaš moj potpis!!!

    Tarik M.

    ReplyDelete
  5. Neka, sto vise ovakvih manifestijaza sve tri konfesije:).

    Sto bi rekliu nadrealistima, ima onaj prah :) "Svica, moze", vec isproban.

    ReplyDelete
  6. Iskreno bio sam na toj manifestaciji, Natasa Atlas je blistala kao i obicno, jos koncert na koji sam usao besplatno, gledao mega zvijezdu i pri tome nisam se plasio hocu li zateci auto na parkingu nego sam prosetao do kuce. Moze me mrziti ko god hoce ali mislim da je to nesto sto je super i sto bi trebalo stalno ponavljati

    ReplyDelete
  7. to "imam pravo" je jedina demokratija koje se praktikuje al' ni to na pravom mjestu.

    vise se skupi raje da brani abu hamzu nego da brani grad i radnike od mittala. samo jedan od primjera.

    kao sto sam rek'o u proslom komentaru, nije problem moj ummete nego je problem sto jedino takav sazdrzaj skuplja "kritcinu masu".

    uzun

    ReplyDelete
  8. Najbolje od svega je što se tokom trajanja koncerta u gradu moglo konačno mirno i fino disati, prošetati da da u gradu ne naletiš ni na jednog seljaka...ljepote...

    Ena

    ReplyDelete
  9. Hej Ena pa ti si nasim Zenicanima upravo dala ideju. Ljudi boga molite da bude sto vise takvih manifestacija i koncerata a onda kad ih navucete pun stadion onda lijepo zakljucate kapije i kljuceve bacite u Bosnu i mislim...problem rijesen.

    Ma salim se, svjesni smo mi svi da nije nista kao sto je nekad bilo ali nazalost nisu nama krivi tamo neki dosljaci nego smo brate malkice ostarili pa nam onda svako kriv,ha,ha. Ali da su nam godine odletjele ni u sta, vala jesu ali tu su buduce generacije da ispravljaju "krivu Drinu" kao sto smo i mi nekad. Puno Vas sve voli bivsi Zenicanin bez obzira na razlike koje u principu i ne postoje osim ako ih mi sami ne stvorimo.

    Goran

    ReplyDelete
  10. Ma sta je ovo ljudi moji?
    Pisati o problemima koje je donijela demokratija a vezano za vjerska opredjeljenja, stvarno mi je smijesno i van svake pameti...
    Nikada nisam bila vjernik, postujem ko jeste i misljenja sam da ti ljudi imaju pravo na svoje manifestacije, bili oni SELJACI ili gradjani!
    Zar nije gore sto je demokratija donijela toliko kladionica, droge, nosenje oruzja ( svako dijete ga nosi ), sve vise tuca, nesigurnost na ulici, u kuci...

    HALLLOOOOOOO PROBUDITE SE POBOGU!!!

    P.S. Iskreno se nadam i radujem ukidanju viznog rezima, pa da svi vi, urbana gospoda pohrlite u Evropu i ostale dijelove svijeta...
    Tu vas tek ceka da vidite sta su demokratske drzave i koliko slobode ONE daju vjernicima u obiljezavanju svih njihovih obreda, proslava, itd.
    Zivjeli vi meni :)

    ReplyDelete
  11. 21 i prvi vijek nam draga!!!Dolazi, a sreci nema tragaaa!!A sreci nema traaaga...Boze sacuvaj..Nema nama napretka dok su papani na vlasti..A ko ce ih smijeniti????


    Pozdrav od Cere!!!

    ReplyDelete
  12. I TEBI ANONIMOUSE HALLOOOO.... Ja sam budan odavno.
    Nije problem u vjerskim opredjeljenjima, nego je problem u redoslijedu prioriteta. Imamo mi puno važnijih stvari za rješavat' od pokrivanja ženskih glava, korištenja arapskih izraza i pozdrava i drugih sličnih fenomena.
    Najlakše je slušati "vrhovnog vođu", pa zvao se on Josip (1945-1980) ili Mustafa (1992-2009). Puno je teže misliti svojom glavom, pa onda preuzeti odgovornost za svoje postupke. U pravu je neko ko je u nekom od ranijih komentara povezao ove polemike i reagovanja sa potrebom suprotstavljanja nametanju novog vođe. Manifestacija "Moj um mete" je ekvivalent prijeratnom 25. maju, samo su se promijenile melodije i kostimi. Meni je opet 25. maj bio draži, jer sam ga prihvatao kao svoj (pjevalo se na mom maternjem jeziku, veličala se borba protiv fašizma i mržnje), za razliku od ovoga, kojeg zbog nametnutih kostima i rječnika vidim kao tuđeg. I ne smeta mi publika zato što je ruralna, nego zato što je licemjerna.

    ReplyDelete
  13. slazem se sa kerimom 100 % a sto se tice serijatskog vjenjcanja to ti nije lose ( da sam prije znala safatala bih nekog ) samo triput kazes razvodim se razvodim se i star gotova , ha , ha

    ReplyDelete
  14. "I ne smeta mi publika zato što je ruralna, nego zato što je licemjerna."
    Odlicno zapazanje.
    Stvar je u licemjerstvu i zloupotrebi ljudskih osjecanja, prvenstveno religijskih.
    Takodje, apsolutno podrzavam Kerimovo razmisljanje. Pozdrav.
    Nodix !!!

    ReplyDelete