21 September 2009

Bajram dođe mirišu avlije...

Već par dana nisam sjedao za računar izmoren mnogobrojnim i ponekad turobnim komentarima na moje prošle postove. Danas, drugi dan Ramazanskog Bajrama sjedoh da napišem nekoliko riječi o proteklim praznicima.

Još tijekom Ramazana sam primijetio da je mnogo više ljudi koji istinski poste i jako mi je drago zbog toga. Proteklih godina se više obraćala pažnja na to šta će drugi reći a sada sam primijetio da su kafići dobrano prazniji i u razgovoru sa gazdama ugostiteljskih objekata sam doznao da se ove godine mnogo manje trošio alkohol u danima svetog mjeseca posta. Moram priznati da sam sa strahom očekivao Bajram jer je u praksi dokazano da se „mladi“ opasno razuzdaju na prvi dan Bajrama i trošeći alkohol u industrijskim količinama dovedu zaposlene u bolnici i hitnoj na udarnički nivo posla.

Ove godine, na moju veliku radost, nije bilo ni približno tako. Na slikama koje sam vidio sa klanjanja Bajram namaza primijetio sam da je ove godine, po mojoj slobodnoj procjeni, bilo najviše ljudi koji su došli obaviti taj sveti čin u Čaršijskoj džamiji. Džematlije su stajale skroz do samog „Žileta“ i na čitavom trgu ispred Beogradske. Doznajem da je ovaj Bajram prošao izuzetno mirno čak sam čuo komentare da je bio u rangu mirnijeg dana, bar što se tiče zaposlenih u bolnici.

Za pohvalu su bili i radnici zaposleni u MUP-u koji su obavljali kontrole na svim prometnicama i nisu dozvoljavali divljanje po cestama. Posebno me oduševilo to što sam čuo da su organizirani sastanci vlasnika ugostiteljskih objekata, zaštitarskih agencija i djelatnika MUP-a na kojem su do tančina razradili strategiju koja je urodila plodom te nije zabilježen niti jedan krupniji incident za razliku od prošlog Bajrama kada su u jednom danu bila zabilježena tri ubistva. Ovakav razvoj situacije mi daje vjeru da su Zeničani i odgovorni za red i mir napokon došli „tobe“. Bajram je napokon postao ono što bi uvijek i trebao biti - jedan prelijepi praznik u kojem ljudi nakon mjeseca posta mirno i dostojanstveno privedu taj čin do kraja. Čestitanja i nasmijani ljudi su preplavili grad i mogu vam reći da je meni, nemuslimanu, bilo jako prijatno danas u prelijepom sunčanom danu gledati ljude koji uživaju u svom prazniku.

Sinoć je održan i koncert Halida Bešlića u zeničkoj Areni i čuo sam od jednog prijatelja koji je bio na koncertu da nije bio Bog zna kako posjećen. Da li je do cijene karte ili do odabira dana koncerta ne znam, ali bi mi bilo jako krivo da je zbog toga što se Zeničani već zasitili koncertnih aktivnosti u našem gradu.

Da ne bi bilo sve idilično u ovom postu moram spomenuti i fudbalere Čelika koji su u subotu izgubili još jednu utakmicu i ostali zakovani na posljednjem mjestu naše tzv. Premijer lige.

Negdje na netu pročitah jedan,meni strašno smiješan, komentar koji otprilike glasi:
Luj XIV, Benedikt XV i Čelik XVI...





0 comments:

Post a Comment