17 September 2009

Epilog o lipi zvanoj javor

Prije nekoliko dana sam pisao post o posječenom drvetu u Staroj čaršiji. Priznajem, post sam pisao prilično iznerviran jer sam gledao kako radnici „Albe“ u cjepanice pretvaraju drvo koje sam gledao desetljećima. Raspravljao sam sa gazdom koji mi je sam rekao da se drvo siječe zbog toga što ptice smetaju gostima, i nisam bio jedini koji je tu, na licu mjesta, iskazao svoje nezadovoljstvo.

Pišući post o lipi zvanoj javor nisam ni slutio da će se pokrenuti bujica nezadovoljstva i da ću u samo nekoliko dana postaviti novi rekord po broju komentara. Reagovali su mnogi, zbog lipe, zbog nekog drugog drveća, zbog sve manje zelenila u našem gradu.

Da se razumijemo, mogao sam imenovati mnoge, i gazdu sa kojim sam pričao, i jednog drugog koji je prije nekoliko godina posjekao jedno drugo drvo zbog želje da uveća baštu u svojoj kafani. Međutim, nije mi bio cilj da nekog diskreditujem ili da nekog ocrnim. I pisao sam o aktuelnom događaju sa željom da se obrati pažnja na svo zelenilo u gradu, na sva stabla koja su još uvijek sa nama a možda ih sutra neće biti. Kao i u najvećem broju mojih tekstova do sada – iznio sam samo svoje mišljenje. Mnogi su se složili sa njim a kao i uvijek javili su se i oni koji imaju neko drugačije.

Naravno, posebnu zahvalnost bih iskazao na trudu koji je napravio Irfan Subašić, momak kojem jedinom nije bilo teško otići do opštine i saznati da se ipak radilo o planiranoj sječi i da takva sudbina, na žalost, čeka još mnoga stabla u našem gradu. Tako je razriješena dilema oko toga ko je izdao nalog i da li je javor (zvani lipa) posječen legalno. Priznajem – drvo je zasluženo otišlo u istoriju, postoje papiri u opštini i to bi sve trebalo biti ok. Ipak, zadržavam pravo na subjektivno viđenje i mišljenje o sječi tog drveta jer ja opštinskim službenicima uglavnom ne vjerujem. U principu oni svaki svoj potez pokriju papirima, bio ispravan ili ne, jer – oni i jesu autori svih odluka.

Zašto pišem uopšte ovaj epilog? Zbog toga što su u komentarima krenula prepucavanja između ljudi koji su samo rekli ono što misle. Ja sam možda napravio grešku pa puštao uglavnom sve, čak i one koji su me „začikavali“ pišući – „živo me interesuje hoćeš li ovo objaviti“. A to je dovelo do toga da odjednom svi brane svoje stavove, da objašnjavaju šta su htjeli reći i da onom nekom koji ih je prozvao pokušavaju staviti do znanja da nema pojma i da su baš oni u pravu.

I tako sam dobio brdo komentara i prepisku koja liči na forum. A iskreno, ovdje se radi o blogu i ja pišem blog, a nisam administrator na forumu. I pošto bi svaka daljnja rasprava na temu lipe koja se zove javor (ili javora koji se zove lipa) bila višak moram vam reći da obustavljam sve dalje komentare na istu temu.

Uz napomenu da ću se dalje i po pitanju ostalih postova držati svog starog pravila koje se (znam) mnogima nije svidjelo ali je moje pravo – puštaću isključivo komentare koji su argumentovani i koji ne vrijeđaju nikoga. Kako reče Senad Tatić „ovaj blog nije neka učionica gdje se neukima dijele lekcije, kao ni sudnica gdje bi se neki mogli osuditi i kazniti, nego je to jedno zgodno mjesto koje okuplja ljude svih generacija a koji su neopterećeni kojekakvim kompleksima, i uobraženošću i koji na ovom mjestu mogu slobodno iznijeti neka svoja viđenja i razmišljanja.“

Naravno, bez vrijeđanja i samo i isključivo uz argumente.

Srdačan pozdrav!

2 comments:

  1. Ma nije mene u komentarima uvrijedilo ono "idiote", naviko sam i mati mi to ponekad kaze:)))
    Salim se, naravno!
    Tako ja shvatam blog.Opustajuce, sa nekim nasim humorom,pa i ljutnjom,obicnim ljudskim reakcijama.Niko ne pise naucni rad na neciju primjedbu.Ima to blogovanje neki sarm, htjeli mi to priznati ili ne, posebno u ovim vremenima otudjenja covjeka od covjeka.Cak se zna desiti da komentari budu interesantniji od samog posta (bar kod Damira),ja to dozivljavam ko dobro posjecen T kafic, glasnije naklapanje,ono kao neko zakuha(to ti Damire) i ostali se bore za "najpravije" misljenje.Onda jedan sto je mudro sutio, skoci i kaze nesto pametno.Galamdzije se prepadnu i utihnu.Taman kad oni usute,ustane jedan iz coska sto je jos vise sutio,a bio isto tako pametan, samo nije htio da pokaze narodu i kaze: Ovako je i ovako...I svi ti sto su zakuhali,galamili,pametovali i stisavali kazu u glas:Aferim! Od sad samo tebe slusamo!Daj si lijep,daj si skolovan,daj si pametan, a bogme i na strani si naroda.
    Jest, da ovaj pisar sto je zakuho, nece vise svakakvih citaba od naroda, aman jarabi...a i dalje zakuhava pa narod mora biljeziti i zapisivat.Jedino sto je dobro, ustade onaj sto je najvise sutio i zastiti narod, ma isto ono kad se Tito isprsi Staljinu i rece "NJET".
    Ziv nam i zdrav bio!
    Ovo ja zamolih moju nenu da mi isprica kako to sve bi i kako se zavrsi.I ona isprica!
    Moram li se sad pravdati i objasnjavati da se stvarno samo nasalih i da se sve u zivotu moze interpretirati ovako i onako?
    Nadam se da cemo jednom prestati biti odvratno grubi jedni prema drugima i da se nece sad javiti najmanje desetak osoba koje ce me nazvati budaletinom i pozvati na vjesanje na sljedecem istruhlom drvetu u gradu, rjesavajuci jednim metkom dva zeca.
    Ucimo se razgovarati i reflektirati, jer nema sablona za ispravno misljenje.
    Hvala svim posjetocima bloga,hvala Damiru,hvala Senadu T., hvala i Vama sto ste nas naruzili, jer svaka akcija proizvede reakciju...a ja cu i dalje medju nama zvizdukati: Samo da rata ne bude!
    Adresa poznata redakciji :)

    ReplyDelete
  2. Pošteno..
    Ovo je dokaz da postoji kulturna i inteligentna komunikacija.
    Bravo!

    ReplyDelete