30 September 2009

Popije li se šta?

Čudna stvar su ove godine. Što više starim sve mi više paše da popijem poneku tekućinu krcatu maliganima ali sam primijetio da sam vremenom postao i osjetljiviji i mnogo niže „izbaždaren“ kada je alkohol u pitanju. Nekada se kao od šale moglo popiti i dvadesetak onih 0,33 piva ili isto toliko Vlahova, koji je bio kultno piće moje generacije, a sada popijem pet, šest piva i prestanem u strahu od mamurluka koji s godinama postaju sve žešći i žešći. Gledam današnje generacije i primjećujem da su mnogo umjereniji prema alkoholu nego što je to bila moja ili oni malo stariji od mene. Razlog tome je vjerojatno i veći broj vjernika u posljednje vrijeme ali i onih koji se trude da žive sportski život koji je sada IN. Ne kažem da u mojoj generaciji nije bio ali smo se mi nekako ložili više na one „bonvivanske fore“ za koje je alkohol bio jedan od bitnijih faktora u opuštanju. Ne mislim da smo bili alkoholičari ali znalo se jako dobro popiti i rijetko smo kući dolazili stoprocentno trijezni.

Nema više ni onih alkoholičara tipa Sime „Mraka“, Brune A., Tonče Gelića, Bore „Šefa“ pa čak i „Cupe“ koji su imali nekakav čaršijski, urbani štih i koji su industrijske količine alkohola ubijali u parku. Od nabrojane petorice živ je ostao samo Boro „Šef“ a ostali su platili svoj danak uništavanju jetre. Oni su bili dio jednog gradskog miljea koji je odavno iščezao i mislim da nema Zeničanina koji nije čuo usporedbe tipa 'vidi ga, može popiti k'o Simo „Mrak“' ili neke slične gdje se spominju imena jedne od ovih čaršijskih alkoholičarskih legendi. Oni su obično „ordinirali“ u našem parku i skoro nikad nisu agresivno nastupali prema slučajnim prolaznicima. Bili su u svom filmu i nisu smetali skoro nikom. Danas i nema nekih pripadnika tog alko-miljea koji su vrijedni spomena, izuzevši Senju koji ordinira po parkićima na Carini ili Refu koji se pojavi svakih šest mjeseci kao noćna mora i terorizira čaršiju svojim pjevanjima u alko-fazi, mada moram spomenuti da Refa „nije dobar“ čak i kada ne popije alkohol. Današnji lokosi su mnogo agresivniji i ne mogu da to ne povežem sa vremenom u kojem živimo jer činjenica je da ovo nervozno vrijeme ostavlja traga i na njima.

Svjestan sam štetnosti alkohola ali mislim da konzumiranje istog u nekim normalnim količinama može atmosferu učiniti ugodnijom a moram još jednom naglasiti da mi nedostaje ono bezbrižno vrijeme kada se alkohol konzumirao bez opasnosti po okolinu, kada nije u ljudima poticao onaj osjećaj agresivnosti.

Stoga, živjeli!

9 comments:

  1. dragi damire....druzeci se sa "mladjim" generacijama od sebe...nije mi bilo tesko a da ne primjetim da alkohol...barem njima,..vise nije IN. sada je IN trava, (koju cini mi se, od 18-do 25 godina u gradu koristi oko 60 % mladih), IN je speed, ekstazi i jos boga pitaj kakve "điđe". nazalost..ali je tako..zao mi je sto to ne znaju roditelji, koji daju pare za kafice, gorivo za autice i skutere...a pare se trose na takve stvari.zalosno, ali istinito... :(

    ReplyDelete
  2. Ja licno ne pijem jer mi vjera to ne dozvoljava. Da odmah razbijem predrasude, ja uopste nisam neki veliki musliman,nosim vjeru u sebi,znam ko sam i sta sam. No i mimo toga sam misljenja da je alkohol stetan cak i u manjim kolicinama. Dokazano je i da u manjim kolicinama usporava reakciju reagovanja (saobracaj-bilo pjesak ili vozac) a takodjer je veoma tesko odoliti pa stati nakon jedne ili dvije casice. Jedna vuce drugu. Posljedice su cesto nesagledive.
    Da ne spominjem zadah nakon nekoliko piva ili neceg slicnog :)

    ReplyDelete
  3. Da su dole navedeni zenicki alkosi pusili travu , umjesto sto su pili alkohol, sigurno bi svi bili zivi i dan danas. Pa vi sad vidite sta je legalno, a sta ilegalno. Da se trava legalizira sve bi bilo drugacije. Prvo bila pristupacna svakom djepu. Pa ko voli nek' izvoli. U jednoj Holadndiji se manje pusi trava nego u susjednoj Engleskoj. Za razliku od alkoholiziranog stanja, kad je covjek napusen, jednostavno ne moze voziti brzo, jer mu se cini da je sve prebrzo oko njega. Nadam se da ce se svi sloziti sa mnom.
    Uzivalac, i jos ziv i noramalan.

    ReplyDelete
  4. Dragi nas "Uzivalac".
    Niko od nas ne sumnja da ces puseci travu dozivjeti duboku starost. Za razliku od onih sto su umrli "relativno" mladi od pretjeranog konzumiranja alkohola, ti ces čio i sretan trckarati po gradu kao drugi Smriko Satelit, i prenositi ljudima kako ti se javio Bob sa "drugog svijeta". Peace! ;)

    ReplyDelete
  5. Ti,trezveno i nadobudno momce, ocigledno ne pises poucen iskustvom. Vjerovatno si za travu samo cuo, nikad prob'o. Jer da jesi ne bi pis'o gluposti. Vjerovatno ce se jos koja pametna glavica javiti da me kritizira.

    ReplyDelete
  6. sto je vise vjernika to su mi mamurluci drazi i sve vise mi se marihuana pusi(mada sam u tome super umjeren)..isto tako se nikada manje nije pilo za vrijeme ramazana kao sada,a nikada se vise mrznja nije sirila na nasim prostorima kao danas..stoga pijmo i drogirajmo se umjereno mozda i ostale "stvari" postanu isto tako umjerene i manje se budemo mrzili...aj zivio..
    shosku

    ReplyDelete
  7. Uzivalac,ti si ziv a normalan mozda zasad jer samo puskas travu.To ti je kao kad kasnije postali alkos pocne sa aperitivima pa zavrsi ako nema karakter pod mostom.Mnogi su poceli puskati pa sad umiru i ne mogu da umru,a ne mogu se otkaciti jer nisu imali jak karakter pa su presli na tesku drogu. sve je to isto.a neko se slaze i sa losinom(ako se ne varam)bolje biti pijan nego star, ili cedinom''ko pije umrijece ko ne pije prije ce.Ili ona bolje mrtav pijan nego mrtav trijezan.Zna se kome trebaju stimulansi u zivotu a ti i nisu bas sasvim pri cistoj.
    pozdrav i ne ljutite se ako mislite da kritika nije po vasem ukusu.

    ReplyDelete
  8. daj ba blentovene nema te par dana vec sam dasadio sam sebi otvarajuci blog svako malo nebil sta novo procitao :S
    da nas nisi napustio ???

    ReplyDelete
  9. @tuzni: nisam vas napustio, samo sam malo u out-u, prehlada me stigla. danas pisem novi post, obecavam :)

    ReplyDelete