21 May 2009

Ljeto u Zenici

Iako je do kalendarskog ljeta ostalo još malo više od mjesec dana tropske vrućine su nejavljeno došle u naš grad. Za srca muškaraca mojih godina to bi moglo biti pogubno jer zeničke cure su obukle svoj ljetnji outfit a izgleda da je ovogodišnji „dres code“ obuci se što manje i što izazovnije.

Ako je suditi po snimcima sa CNN-a Zenica je grad u kom su sve žene obučene kao „Bule“ a svi muškarci imaju brade i skraćene hlače. U stvarnosti je sasvim drugačije.

Djevojke se oblače (ako se to može nazvati tako) izuzetno izazovno tako da se redovito pitamo da li su se do kraja obukle ili su zaboravile neki odjevni artikl. Muški se oblače tako da bi istakli bicepse ili neku škrabotinu na tijelu koju na zapadu zovu „tatoo“.

Kada prođete Masarykovom ulicom ili pored gimnazije imate osjećaj da je negdje pukao akvarij jer je toliko mladih i lijepih ribica odjednom oko vas. Prije desetak godina sam pročitao da je u Zenici omjer muškaraca nasuprot žena 1:7 u korist ovih drugih. Ja sam svojevremeno išao u opštinu da proberem svojih sedam ali mi nisu dali.

Današnje djevojke osim istog „dres coda“ imaju sve i slične frizure. Polovica ih nosi one plave ravne frizure sa obaveznim šiškama a polovina ih je u „Adams family“ looku, tj. izuzetno blijeda lica u kombinaciji sa ugalj crnom kosom. Nerijetko mi se desi da se pozdravim sa krivom osobom jer mi Zenica izgleda kao grad kloniranih djevojaka. Sve se slično oblače i kao da sve posjećuju istog frizera. U ovom gradu je rijetkost da djevojka ima svoju boju kose i pođu se farbati već u ranom pubertetu tako da ima i onih koje su i zaboravile koja im je prirodna boja kose.

Unatoč svemu nabrojanom zeničke djevojke su prelijepe i da se samo znaju malo bolje obući bile bi zasigurno među ljepšim na Balkanu. Jedan moj prijatelj, novinar iz Splita, mi je rekao da su naše djevojke ljepše od Splićanki mada one slove kao najljepše u ovoj regiji. Ne znam da li je stvarno mislio tako ili što je oženjen djevojkom iz našeg grada? Mi Zeničani ćemo uvijek reći da su ljepše neke iz drugih gradova jer uvijek su slađe ašlame iz tuđe bašče.

Kao i u svemu u Zenici možete vidjeti kontraste u oblačenju. U radnju od H. su neki dan ušle dvije djevojke, jedna „podbuljena“ (mislim da se tako piše) a druga kao da je iz TV Pinka iskočila. Napola obučena imala je pet, šest tetovaža i nekoliko piercinga i bila je neviđen kontrast ovoj drugoj, po Islamskim običajima obučenoj djevojci.

Ljeto nam se vratilo u grad, što bi rekla jedn stara pjesma, i neka nam je muškima sam Bog na pomoći ako se ovako nastave oblačiti.

4 comments:

  1. kad sam procitao naslov ovog danasnjeg posta, mislio sam da ces pisai o necem drugom npr. kako provesti ljeto u zenici ili desavanja u zenci u ljeto ili...a ne o djevojkama, nihovim frizurama, nacinu oblacenja istih itd...osim toga poznajem mnogo djevojaka u zenici koje sigurno ne pripadaju opisu ovih djevojaka...ako bi netko ko ne poznaje nikoga u zenici citao ovaj tvoj post pomislio bi da u zenici nema "normalne" djevojke...e da sam ti ja nastavnik srpsko-hrvatckoj jezika za ovaj rad bi od mene dobio keca ko "lamela"
    da budem jasan, post i nije tako los, kontam ja sta si ti htio reci ali mu naslov ne odgovara
    pozdrav iz NL

    ReplyDelete
  2. Ti da si nastavnik napisao bi "Srpskohrvatskog jezika". Zamisli na sta bi licilo kada bi nasem esejisti i domacinu stavio crticu negdje u nick. Bio bi Blento-ven.

    ReplyDelete
  3. Hajd ne kenjajte, tema je na mjestu i još je veoma davno opjevana u pjesmi :

    "Sve su klinke izašle iz škole
    i kukovima njišu po džadi.
    Ni Al Kapone živu glavu izvukao nebi,
    već bi mor´o da se vadi! ..."

    A ovaj što glumi nastavnika. Takvim nastavnicima i jeste u interesu da se poserete na sve što nije ono kako bi ste vi Zenicu željeli da prikazujete - "džamahirijom".

    D.S.

    ReplyDelete
  4. "Volio bih da sam tu...."
    Mogu ti reci da mi oci zasuzishe i voda na usta krenu kad procitah ovaj post. Sad kad su mi brat i mati ovdje, to je ono sto mi nedostaje iz Zenice. Ujutro u 7:30 sve "trebice" su vec tip-top, nema lugs u pidzamama, japanki s trenerkama, vec su tu stiklice , suknjice, sminka i puna ratna oprema. O vikendu da i ne govorim.

    ReplyDelete