23 April 2009

Domaći dođoši

Danas je svanulo prelijepo jutro i ja sam ustao ranije nego obično da bi u ovom finom ambijentu popio prvu jutarnju kaficu. Taj, za svakog Bosanca neprocjenjivi užitak, mi je pokvarila glasna prepirka ljudi u lokalu gdje sam pio kafu. Prepirka je bila oko toga kome treba Džananović prodati svoj velebni centar. Ko god je bio nabrojan našla mu se mana ali u 90% slučajeva glavna mana je bila što je taj alternativni kupac „dođoš“.

Znam da sam već jednom pisao o odnosima „starosjedioca“ protiv ljudi koji su došli u ovaj grad ali ne mogu ostati imun na konstantnu kuknjavu Zeničana da im je kriv neko sa strane a oni konstantno sjede po kafićima i bistre lokalnu politiku po nekom kvazigandijevskom metodu nezamjeranja. Ja sebe smatram jednim od najvećih lokal patriota što dokazuje i ovaj blog koji redovno čitate ali moram napisati pokude o inertnosti Zeničana nasuprot agresivne poslovne i političke ekspanzije ljudi sa strane.

Kino nam prave dvojica Vitežana, Radio stanice drže ljudi iz Doboja i Visokog, najtiražniji tiskani list u gradu piše momak koji je u ratu došao iz Bugojna a najzaposleniji novinar nam je iz Zavidovića. Nabrojao sam samo neke ljude koji su život u ovom gradu učinile donekle ljepšim ali njima se i dalje prigovara da su oni došli od nekud i samim time kod tih ljudi stvaraju osjećaj nelagode i osjećaj da ne pripadaju našem gradu.

Imamo mi možda i boljih novinara od A.Dž. ali problem naših ljudi je da čim dovoljno ojačaju odoše da budu „dođoši“ u Sarajevu. Ja ne krivim zato gorepomenutug novinara kao neki. Široko je novinarsko polje, neka se dokažu. Ja se ne slažem sa politikom novina za koje novinar kojeg napadaju piše ali možda bi i on kada bi mogao pisao za neke druge novine.

Kada je o kinu riječ slična je situacija. Nedžad Galijašević je jedan veliki radnik koji više od dvadeset godina živi i radi u našem gradu. Uložio je veliku lovu za pravljenje multipleks kina (ni pfeninga nije dobio od opštine) čime bi prekinuo sramotu koju bi trebao da osjeća svaki Zeničanin pri pomisli da grad koji ima preko 130 hiljada stanovnika nema kino dvoranu. Ni to nije dovoljno nekim ljudima koji mu nabijaju na nos to da je rođen u Vitezu. Pitam se zašto niko od nas nije skupio muda pa uložio svoju lovu da napravi kino? Ne, lakše je rondati po kafanama i pljuvati ljude koji nisu zaslužili da ih se pljuje.

Slična situacija se događa i sa prof. Milenkom Karovićem. Iako živi u gradu više od trideset godina i napravio je mnogo za ovaj grad nalijepljena mu je etiketa „dođoša“. OK, nekom smeta njegova politička ambivalentnost (slažem se sa tim primjedbama) ali on je ime ovog grada prezentovao diljem Evrope bez ijedne mrlje.

Da se razumijemo, ni ja se ne slažem, čak sam apriori protiv političkih stavova većine ljudi koje sam nabrojao, ali oni su veliki borci i napravili su nešto za ovaj grad. Mislim da su zaslužili da ih se zove Zeničanima ako to oni žele, ili bar da ih se ne gleda kao strance u ovom gradu jer oni već odavno to nisu.

9 comments:

  1. Blentoven!

    Fakat!!!

    Tarik

    ReplyDelete
  2. Dabogda ti svaki post ovakav bio!!! Svaku si mi misao iz glave ukrao :) i kradi i dalje :) dabogda ih više ljudi kralo, bolji bi nam grad bio.

    ReplyDelete
  3. Svaka čast.

    Denis

    ReplyDelete
  4. Totalno si u pravo..,van pameti je da se neko klasificira kao "koferas" kad smo u principu svi mi "dodosi".Citava svjetska populacija,sva ljudska bica su bila ili ce postati "dodos" u jednoj fazi svog zivota,jasno kao zusa!Trik,zaplet tvog posta je malo ozbiljinije prirode moj Damire?!Procitaj dobro svoj post!..,pa drugi puta pazi sta pises?! Vise je nego ocgledno tvoje licimjerstvo,na tvoju zalost ne mogu tu moju impresuju drugacije nazvati;jer ti sam navodis u svom,vlastitom tekstu mali,milion negativnih osobina pomenutih osoba,junaka tvog posta!Evo brate ako laze koza,ne laze rog;ti kazes..."Da se razumijemo, ni ja se ne slažem, čak sam apriori protiv političkih stavova većine ljudi koje sam nabrojao, ali oni su veliki borci i napravili su nešto za ovaj grad."
    Eto sta si napisao ti,licno..,a ja se pitam;pa ako se ne slazes,ne opravdavas radnje,moralne norme,ljudske manire tih individua,pitam se,kako se onda mozes ponositi tim istim individuama?!Stvarno te ne kontam!!!
    Jos nesto za kraj,skoro zaboravih, da te podsjetim na istoriju;Adolf Hitler je imao jako pametni poteza,akcija da spasi od ekonomske propasti svoj narod 30-ih godina proslog stoljeca a civilizacija ce ga,na njegovu nesrecu,ipak pamtiti po njegovim "nestaslucima",kontas li me sada moj Damire?
    I.K.

    ReplyDelete
  5. Dragi moj I.K.
    Kada sam pisao ovaj post znao sam da ću dobiti komentar od tebe.Ništa strašno...Odgovorit ći ti mada sam se jako ulijenio u odgovorima na komentare.
    Ja se trudim pisati o Zenici bez trunke subjektivnosti.Napisao sam da mi smeta što se tim ljudima zamjera što nisu Zeničani.Tema nisu bile njihove moralne osobine ili ne daj bože politički stavovi.Nisam pisao da se slažem sa tim ljudima ali pisao sam da iza tih ljudi ostaje trag.Oni ostavljaju trag na Zenici,a kakav je to će pokazati vrijeme.Sam si pomenuo Hitlera.Njegova ideologija je bila prikladna i prihvaćena u to vrijeme.Napisao si mi da se ja tim ljudima divim...Ne znam kako si došao do toga ali mislim da si pogriješio.A.Dž. ima blog koji čak i ti svakodnevno posječuješ a profa je opet odveo svoj hor u Italiju što je u ova sjebana vremena i te kakav uspjeh.Znamo se,i ti si volio lunjati po inostranstvu pa znaš koliko je to dobro za tu mladu djecu koja na drugi način nikada ne bi vidjeli dalje od Hrvatske.
    Nadam se da ćeš shvatiti ispravno ovaj komentar i da opet nećeš vidjeti moje ''divljenje'' liku i djelu gorespomenutih.
    Stay cool old man...!

    ReplyDelete
  6. Slazem se sa tim da vecina "nehljebovica" sjede po kaficima i "mlate praznu slamu" o ovome ili onome "lopovu", "dodjosu", itd.
    Sve to iz puke zavisti, jer ako neko nesto "ima" ili moze, odmah je predmet traceva kako je to stekao, ko je, sta je, odakle je...
    Takodje se slazem i sa ovim da ti je post prilicno oprijecno napisan, pobijas sam sebe, ne slazes se sa necijom politikom ali mu se divis?
    Pa eto, zajednicki se ne slazemo sa politikom "pljuvaca" , pa hocemo li se diviti i njihovim tracevima?

    Nema veze, ja tvoj Blog ionako posmatram kao subjektivno gledanje stvari i prenosenje "na papir", tako da se ne nerviram posebno oko pojedinih propusta koje pravis. :)

    ReplyDelete
  7. ja chitam u postu da damir hvali djela uchinjena od strane nabrojanih ljudi mada napominje ne slaganje sa politikom istih...znachi da se APSOLUTNO ne divi tim osobama...kazem ja chitam..
    skusho

    ReplyDelete
  8. skusho dragi, izgleda da si ipak medju rijetkima koji se mogu pohvaliti time da znaju citati...

    pozdrav

    ReplyDelete
  9. Ali treba znati citati i izmedju redova... ;-)

    ReplyDelete