22 April 2009

Klopa u Zenici

Ovih dana su mi došli prijatelji iz Zagreba i razmišljao sam gdje da ih odvedem na ručak ili večeru. Naš grad je u zadnjih nekoliko mjeseci dobio par mjesta gdje se čovjek neće obrukati ako nekog odvede.

Ne mogu da se ne sjetim nekadašnjih vremena kada su u gradu bile samo ćevabdžinice i buregdžinice. Sjećam se i rivaliteta između Salčinovih i Omeragićevih ćevapa a znao se tu umiješati Vranješ (radnja mu je bila na samom ušću Kočeve u Bosnu) sa svojim ćevapima. Bureci su uvijek bili najbolji kod Džeme Hadžirašidovića u novoj Zenici a poslije su se pojavili i bureci u „Evropi“ i kod Čošabića (radnja pored nekadašnje Tončine cvjećare). Mi k'o djeca i nismo imali istančan ukus da bi mogli odrediti kvalitetu klope pa smo jeli gdje nam je bilo najbliže i najjeftinije. Sjećam se i onih famoznih „cigli“ koje su tadašnji slastičari - Kosovari prodavali. Nekada se jela i polivena, četvrt kruha poliven onim saftom kojim se polijevaju lepine a ovisno o stanju u džepu mogao si dobiti i poneki ćevap sa lukom. Današnja djeca jedu sendviče i industrijske količine chipsa kad izađu na veliki odmor.

Rijetki su bili restorani koji su radili u to doba. Ja se sjećam da me otac vodio u restoran u KP Domu. Bili su još restorani u hotelima i par uz Bosnu. Sjećam se i Express - restorana na mjestu gdje je sada diskoteka Ten.

Danas je sve drugačije. Omeragić i Vranješ više ne postoje a Rasim je prepustio primat ćevabdžinici Bešlić u Travničkoj ulici. Bešlićevi ćevapi su sada hit diljem države i nije rijetkost da vidite ljude iz drugih gradova kako kupuju sirove ćevape da bi ih pržili kod svojih kuća. Po mom skromnom mišljenju bolji su ćevapi kod Seje (rametli Sejo Pruščanović, preko puta „Zeničanke“) ali moji sugrađani očito ne misle tako ako je suditi po gužvama u Bešlićevoj radnji. H. najviše voli ćevape iz „Velme“ (fast food na Mokušnicama).

Buregdžinica ima na svakom koraku ali mislim da najbolje rade ona gorespomenuta kod Čošabića (sada se zove kod Hamzića) u Čaršiji, „Lađana“ na Jaliji, „Ekinović“ koja se nalazi u Ekinovića kući na Pišću i nedavno otvorena buregdžinica „Belma“ koja prodaje pite ispod saća a nalazi se na Staroj pijaci gdje je nekad bila ribarnica.

Ako se odlučite za neke autohtone bosanske specijalitete imate na izboru Rasimov nacionalni restoran nadomak „Zeničanke“ a postoje i podružnice istog restorana u Crkvicama i kod Papirne. Teletina „lešo“ je klopa koja je proslavila Ferida Šerića a ponovno se može jesti na Paviljonu. Janjetina se može pojesti na „Ušću“ kod obitelji Bureković koji već decenijama imaju izvrsnu klopu.

Ako ste u situaciji da nekog morate „izgotiviti“ i odvesti ga na neko ekskluzivnije mjesto imate na izboru restorane „Dubrovnik“ i „Trubadur“ istog vlasnika Ferida Derviševića. Klopa je izuzetno dobra ali po nekima za zeničke pojmove skupa.

Ovo je bio jedan kratki osvrt na zeničku gastro ponudu koji sam napisao da bi bar malo olakšao dilemu ljudima koji ne znaju gdje i šta jeli kada se nađu u našem gradu ili kada moraju nekoga odvesti na klopu. Ja sam od nabrajanja silnih delicija jako ogladnio i odoh sada jesti a vi mi oprostite ako sam nekog slučajno propustio spomenuti.

7 comments:

  1. e Vule svaka cast, napisao si ovo kao da si dopisnik Glorije : )
    Fly

    ReplyDelete
  2. E moj Blentoven!

    U svom ovom nabrajanju iz nostalgičnih vremena gdje i šta pojesti sjetih se one famozne prikolice, koja je je bila postavljena preko puta Žileta. Tamo su se haman počeli praviti prvi zenički hamburgeri. Meni kao dijetetu je to bilo nešto plaho veliko. Dugo godina se ta prikolica održala na terenu, a gdje i nebi kada je bila u špici događaja. Polivene su tamo fakat smrdile po plinu...A kad smo kod polivenih, zalijevaju su govedjom supom, koja se kod nekih dodatno razredjuje sa vodom čisto zbog količine...
    Svakako, za svaki ukus se može naći ponešto tako da čovjeka ne može biti stid odvest negdje na klopu.

    ReplyDelete
  3. ...kad se petica sabere, svrati kod Sadbere... :)))
    Hvala za ovaj post....doce kao neki, GastroZEvodic!!!

    ReplyDelete
  4. Tu prikolicu je drzao Zaim Siptar sada drzi cevabdzinicu Kaktus 1 i 2 a brat mu drzi Picolo , radila je cuvena SADBERA ,carsijska raja nju dobro poznaje i siguran sam da je se sjeca , zena je ziva i zdrava i sada radi na pijaci u onim boksovima prodaje odjecu vec dugi niz godina .SADBERA KRALJICA polivene ,hamburgera i cevapa!!
    M.D

    ReplyDelete
  5. ja sam odrasla na pitama kod Lacane . Ali u pravu si sto se tice raznolikosti hrane . Proslog ljeta bila sam u Metlnom zajedno sa mojim generalnim direktorom i bilo je lako nahraniti ga ... posebno se odusevio restoranom Dubrovnik ...

    ReplyDelete
  6. Sadbera, Sadbera najbolja joj polivena. Nego treba naglasiti da si jedino kod nje mogao i dobit i pomfri u polivenoj, ako bi ljubazno zamolio naravno.

    ReplyDelete
  7. vlasnik te tadasnje prikolice
    je ugledan gospodin Zaim Salijevic
    bosnjak iz Prizrena koji 70 tih godina doselio u Zenici isto tako da naglasim da je to jedan od dobrih i postenih ljudi ovoga grada
    trenutno je vlasnik kaktus cevabdzinice kod zenicanke gdje zasigurno mozete pojesti jedne od kvalitetniih cevapa u citavom gradu i okolini!
    samo kao dopuna na komentar jednog od anonymousa koji je slabo informisan

    ReplyDelete