14 April 2009

Nura i Hazba

Oduvijek sam govorio da Zenica obiluje ridikulima raznih vrsta, a s obzirom da je Andrić opisivao jednog „Ćorkana“ takva je očito situacija bila i ostala u čitavoj BiH. U toj galeriji čudnih likova meni su najčudnije uvijek bile Nura i njena mati Hazba.

Znam, nisam vam baš mnogo rekao ovim imenima ali vjerujem da ste svi zapazili jednu djevojku koja cijeli život šeće po gradu sa svojom mamom pod ruku. Pisac ovih redova ih je prvi puta zapazio još sredinom osamdesetih kada su prolazile pored „Žileta“ dok je Nura bila tek slatki mali djevojčurak. Njena mama je oduvijek bila naborana i sa strogom facom koja je mene neodoljivo podsjećala na onu Ivet iz kultne serije „Alo, alo“. Uvijek su se pojavljivale nekako s proljeća (što bi Žera rekao) i Nura bi nosila po dvije ruže - jednu u ruci a drugu u kosi. Uvijek je bila napadno našminkana, okićena tonom najjeftinije bižuterije, vjerojatno da bi odavala utisak starije djevojke. Prolazile bi one tako satima i ne bi otišle kući dok ne bi udovoljile svom nekakvom latentnom mazohizmu, tj.dok gradski momci ne bi počeli dobacivati ono famozno: „Nuro, udaj se za mene...“ Hazba bi na to uvijek odgovorila da će se njena Nura udati za doktora ili se nikad neće udati. Nažalost što vrijeme više odmiče sve sam sigurniji u ovu drugu varijantu. O njima nikad nisam čuo neke podrobnije informacije ali sam sticajem okolnosti upoznao i Hazbinog muža, tj. Nurinog oca koji se zvao Sakib i radio je na Rudniku. Bio je to izrazito nizak čovjek koji po mojoj procjeni nije mogao imati više od 45 kila a koji je pušio tri kutije cigareta na dan. Na Rudniku su pričali da ga žena tuče i da je on uvijek spreman da zamijeni nekog na poslu jer mu se ne ide kući na maltretiranja.

I u ratna vremena njih dvije nisu propuštale priliku da izađu van i prošeću se svojom uobičajenom rutom. Vidio sam ih neki dan i nisam mogao doći sebi kada sam skontao koliko je Nura ostarila a njena mama je ostala jednako naborana i namrgođena. Kada su se pojavile prvi puta u gradu Nura je bila tek pupoljak a sada izgleda kao nekakva ruža, koja zaboravljena od svih polako gubi svoju ljepotu. Nezamislivo mi je koliko je ta djevojka propatila i koliku ona ima rupu u socijalizaciji sa drugim ljudima kada znamo da nikad nije izašla vani ni s kim drugim nego isključivo sa svojom namrgođenom mamom. Po mojoj slobodnoj procjeni ona ima negdje oko 40 godina i život je definitivno prošao mimo nje. Najčudnije u svemu je to što se Nura više ne ističe svojom pojavom u gradu. Ne, dragi moji, nije se ona emancipovala nego se grad toliko poseljačio da ona više ne plijeni pažnju ljudi koji sjede okupljeni u čaršiji.

Nekad je i bilo simpatično slušati nabacivanja momaka ali danas više niko to ne radi jer je svima, vjerojatno, žao te djevojke koja je mladost protraćila čekajući mamino dopuštenje da popriča sa nekim momkom.

P.S. Ovaj sam post namjeravao pisati na samom početku Blentovena ali nikako da uspijem uhvatiti Nuru i Hazbu u njihovoj ophodnji čaršijom. Čim ugrabim priliku postavit ću sliku na ovaj blog da možete vidjeti ono o čemu sam vam danas pisao.

P.S.S. Za one koji je čitaju - Jefimija konačno napisala post

7 comments:

  1. pozdrav Vucak
    upravu si za Nuru i ja se sjecam kao djete ali nisam ih dugo vidila, inace imas dobrih tekstova , cao, lela

    ReplyDelete
  2. E fala Bogu pa se neko sjetio napisati post o njima. I mene je sprečevala želja da ih i uslikam pa postavim na blog, al nek si barem ti to odradio, a sliku...ako ih uslikam poklonit ću ti je :) A sad Nura liči na Ivet iz "Allo, allo", jel tako :)

    ReplyDelete
  3. pa nije joj jos kasno da postane popularna na neki nacin tj da je neka luda sreca potrefi,odkud znas mozda curka ima neki skriveni talenat al' nema sanse da ga iskaze,eto pogledaj "Britain's Got Talent" show i vidjeces zenu koja nikada nije bila polubljena u zivotu.Izgleda ko moron ali pjeva...ma to se ne moze opisati.Mozda kao andjeo ako bi andjeli umjeli pjevat nemam pojma).na vama je da organizujete Bosna ima talenta i nek je neko prijavi i odvede na shou.Mozda curka izvadi adut iz rukava tj. ispod sminke

    ReplyDelete
  4. Stvarno ne volim da laskam ljudima, ali to hoću ovaj put jer sam svakako anoniman. Slučajno sam naletio na fejsbuku na link za tvoj blog i sad su tvoji blogovi među mojim omiljenim stranicama :)......Naravno,moja poruka tebi je da nastaviš pisati jer to radiš odlično,mada se ne slažem s tobom kod nekih tvojih tekstova jer padaš u zamku generalisanja. Ali dobro, to se može nazvati i umjetničkom slobodom.

    ReplyDelete
  5. kad ne zaplakah od nostalgije i tuge. Proslo ljeto sam ih vidjela i najsmjesnije je sto su to bila jedina poznata lica tog dana u carsiji...
    a zao mi Nure ...

    ReplyDelete
  6. Nura je 1968 godiste koliko znam i isla je u RMH skolu na Bilmiscu.
    Za divno cudo, mama je nije pratila u skolu i iz skole, jednom je moja drugarica dobacila Nuri, onako u sali: hajde draga Nuro da te osisamo na modernu frizuru i obucemo ti farmerke. Nura se na to samo nostalgicno nasmijesila i produzila dalje.
    A kazu da je u skoli imala super ocjene.

    Steta onakve djevojke...

    ReplyDelete
  7. Nešto ih ne viđam sad u gradu. Ustvari, hazba hoda sama.

    ReplyDelete