19 April 2009

Koncert Čole u Zenici


Došao je i taj dan - napokon sam i ja otišao u naše velebno zdanje, pompezno nazvano Gradska arena. Kud ćeš boljeg povoda od koncerta velikog koncert majstora Zdravka Čolića? Kapije su se otvorile oko pola šest a ja i H. smo se dogovorili da se nađemo oko sedam sati. Već u sedam i petnaest je na platou ispred dvorane bilo toliko ljudi da se u redu stajalo pola sata da bi prošao sve kontrole do ulaska.

Dvorana izgleda zaista impresivno ali su naši gradski oci i oni koji su zaduženi za dvoranu trebali poslati ljude iz osiguranja na nekakvu vrstu obuke u Zagreb ili Beograd jer je nezamislivo da se ovoliko čeka na sam ulaz u dvoranu. Kontrolori su napravili više zbrke nego zbunjeni narod.

Bilo mi je smiješno kada sam slušao izvještaje sa Čolinih koncerata u Zagrebu jer je bilo apostrofirano da su konzumenti njegovih koncerata žene svih starosnih doba. Vidjeli smo sinoć i jedan plastičan primjer gdje su tri generacije jedne obitelji bili zajedno na koncertu - mala komšinica od H. stara 5 godina i njene mama i baka su bile zajedno. Mislim da je najmlađa osoba na koncertu bila kćerka nogometaša Elvira Bolića a oko najstarije se ja i H. nikako ne možemo usaglasiti mada je sigurno da je imala preko 65 godina.

Obzirom da sam mislio kako mene starog posjetitelja koncertnih dešavanja nije pregazilo vrijeme odlučio sam da odemo u parter jer po meni koncert i nije koncert ako ga gledaš sjedeći. Po ko zna koji put sam precijenio broj svojih godina i već nakon pola sata tražio mjesto da spustim dupe. Oko nas su bila sama dječurlija koja je čekanje do početka sasvim lagano podnosila. Posebno mi je sladak bio nekakav mlađi par koji se počeo ljubiti oko sedam a završili su negdje oko pola dvanaest. Ja sam mislio da će se izlizati i da će od njih samo dvije guzice ostati.

Pravi profesionalac kakav i jeste Čola je počeo koncert sa samo desetak minuta kašnjenja i to pjesmom „Čija je ono zvijezda“ a ne sa onim famoznim „Dobra vam noć prijatelji“ čime je inače počinjao sve koncerte zadnjih dvadesetak godina. U jednom od prošlih postova sam pisao kako mi nije jasno da još uvijek tako dobro izgleda. Ovog puta ću reći da mi tek sad nije ništa jasno. Bili smo jako blizu stagea tako da sam ga mogao sasvim jasno vidjeti. Taj čovjek sada izgleda bolje nego kada sam ga gledao prije dvadeset godina. Energija na bini, prateći band a posebno djevojka koja je pjevala back vokale su bili savršeni ali meni opet nešto nije štimalo. Ne mogu se oteti dojmu da mu je koncert bio odrađen previše profesionalno i da nikako nije uspostavio onaj famozni „touch“ sa publikom.

Njegove vokalne sposobnosti su predobre ali komunikacija između njega i mase je grozna. Nije bilo one topline koju izvođači prenose na publiku. Na kraju tog famozno zanatski odrađenog koncerta pokušao je izvesti dva bisa na koje je raja tupo stajala i zurila u binu iščekujući daljnji slijed događanja.
Bio nam je Čola, idol mladih i starih Zeničanki, održao dobar koncert ali meni je falilo nešto. Nije bilo očekivanih emocija a ja ću mu zamjeriti do kraja života što svoju uigranu predstavu nije izbacio iz ustaljene sheme i za Zeničane otpjevao „Curu iz Zenice“.

Možete li zamisliti koncert Zabranjenog pušenja u Zenici a da ne otpjevaju „Zenica blues“? Vjerujte mi ni ja ne mogu.

11 comments:

  1. hmmm u sarajevu se znalo cekati ispred zetre i po sat-sat i pol,ponekad cak i vise,tako da treba doci ili dosta ranije ili biti zadovoljan sto se ceka pola sata i u arenu udje ziv i zdrav ;)

    ReplyDelete
  2. Meni je Colina komunikacija sa publikom bolja od onog stereotipnog podilazenja "vi ste najbolja publika..." I drazi su mi koncerti bez puno price, navaljivanja na publiku da pjeva, dize ruke isl. Tu smo da pjevaca slusamo i gledamo:)
    A i ja cu mu do kraja zivota zamjeriti sto nije pjevao "Cura iz Zenice"; od kako znam za sebe "cekam" koncert u zenici i tu pjesmu. Malo me je razocarao kao pjevac.... ah!;o)

    ReplyDelete
  3. Ma hajd nekako da i progutam izostanak Cure iz Zenice (nisu je uvjezbali,a izgleda da im je Zenica "uletjela" u raspored koncerata),ali definitivno sam i ja osjetila celofanski zastor koji je stajao izmedju njega i nas.Profesionalno,doradjeno i bez trunke emocije.

    ReplyDelete
  4. ....hahahahahha....

    .."Ja sam mislio da će se izlizati i da će od njih samo dvije guzice ostati..."
    ...nasmijo si nas do suza uvijek dobar blentoven!

    Znam sta si htjeo da kazes,koncert je puno bolji kad se desi nesto spontano,malo produzi pjesma ubaci nesto neocekivano,pa cak muzicke greske su bolje nego perfekcionizam....sjecam se jednom na moru koncert Miki Jevremovica.Nakon pola sata nestalo je struje,neko je donio svjece a Miki je sjeo usred publike sa gitarom....fantasticna noc.Eh kad bi Cola imao tu tanku nit koja nas veze....ali kao sto kazes

    skidamo mu kapu.

    Cola legenda.

    .Lijanovici,Kanada.

    ReplyDelete
  5. "Njegove vokalne sposobnosti su predobre ali komunikacija između njega i mase je grozna. Nije bilo one topline koju izvođači prenose na publiku."
    odlično zapažanje!ja sličnu rečenicu ponavljam od kraja koncerta,do danas.Mogao je ponuditi bolje pjesme od Jasmine,Maslinasto zelene,Čija je ovo zvijezda,Suha drva odozgo itd:(

    ReplyDelete
  6. Fala Bogu ni ovaj koncert nisam išao gledati...sad sa uživanjem mogu nastaviti slušati u svojim kolima Čoline i Merlinove pjesme bez nekakvih podsječanja kako su jedan ili drugi ispali š...i na koncertima u Zenici. Slušam, uživam i zaboli me k...c. Ma stari su to parmaci, onaj ko je očekivao da će se umiljavat publici fino se zahebo. Njih je to mašilo, sad im je samo još zelen u igri ostala. Što bi Merlin pred drugi koncert u Zenici rekao...puno je to za Zenicu, al džaba, proklet čovjek, voli pare...

    ReplyDelete
  7. Vec odavno ne idem na koncerte.
    Puno je razloga ...jednom prilikom pozelio sam otici na koncert jedne svjetske poznate rock grupe.Na internetskom portalu grupe, procitam listu pjesama,koje ce izvesti na tom koncertu...necete vjerovati,samo 12 pjesama.Dobro ste procitali 12 hit-pjesama unaprijed planiran i 1(jedan) bis i to vam je koncert.Rekao sam ne hvala!
    Sve cista programatika-lova a publicu ko .ebe.

    Cola,kako cujem,ispostovao je duzinu koncerta ali je i mnoge razocarao.
    P.S.Nisam Colin fun nikad bio,jer... a i danas mi izgleda ko s druge strane macho...

    ReplyDelete
  8. pa ko bi vama udovoljio cccc

    ReplyDelete
  9. moram da se pridružim ovim komentarima....ali ja necu da kritikujem Čolu, bilo mi je lijepo....nego odgovorne ljude za gradsku arenu...SRAMOTA....prva stvar koja mi je upala u oci je to da je dozvoljeno pusenje u areni...mnogi se ne slazu sa mnom, ali meni je to grozno...ljudi, nismo na Bilinom....utjesno je jedino sto je masa tih pusaca opuske i pepeo odlagala u plasticne case od onih skupi sokova i piva, ali bilo je i masa onih koji su to uredno odlagali ''pod noge''...do kada ce nam biti sve tako lijepo i cisto?
    druga stvar, koja me iznervirala vise od prve, jeste NEotvaranje bocnih izlaza, na kojima i pise IZLAZ tako da smo se svi sa tribina guralai kao ludjaci da izadjemo van...sta da se desio pozar-zapitah se...to bi bio stampedo ljudi gdje bi posljedice bile katasrofalne....valjda ce neko da shvati da ti izlazi nisu napravljeni samo radi tehnickog prijema objekta, vec da zaista imaju svoju svrhu
    pozz svima

    ReplyDelete
  10. Bila sam veliki Colin fan od svoje 7 godine pa do 2005 ( a to je prilican broj godina ;-) )
    2005 sam napravila gresku i otisla na njegov koncert ovdje u Holandiji.
    Veliku gresku!
    Kao prvo, bina je bila ogradjena zeljeznim ogradama , tako da smo se osjecali kao u torovima, do zla da smo zvijeri koje ce ga rastrgati ako se te ograde sklone!
    Kao drugo, za vrijeme pauze a i poslije koncerta i staro i mlado je stajalo u redu za slikanje, ali nije bilo ni teoretske sanse da se neko slika s njim! U sjecanju mi je ostala djevojcica od nekih 6 godina, sa aparatom za jednokratnu upotrebu, koja je sva drhteci pratila oca sa jedne strane sale na drugu, ne bi li "ulovili" Colu.
    Nisu uspjeli i djevojcica je razocarana vratila svoj aparatic u torbicu...
    U tom momentu mi je Cola ohladio za sva vremena!
    Da napomenem da je karta kostala 25 € , sto je cak i za holandski standard jaka cijena, tako da sam stekla utisak da je dosao samo da pokupi lovu i nestane, BEZ SLIKANJA sa fanovima od kojih njegova karijera ipak zavisi.
    Nisam iznenadjena utiscima vas koji ste ga u Zenici gledali.
    Moj savjet: posjetite koncert Harija Varesanovica, necete se pokajati :)

    ReplyDelete