25 December 2008

Neđo



Mnogi od mene očekuju da pišem o načelniku opštine ili nekim političarima. Moram ih razočarati jer mi ne pada na pamet da trošim tipkovnicu na ljude koji su danas tu a sutra ko zna gdje. Ja ću da pišem o ljudima koji su pravi "trade mark“ ovog grada.
Prvi koji mi je pao na pamet je Neđo.

Neđo Pejić je onaj suhonjavi čovjek koga ja (a i drugi) viđam svaki dan i mislim da je veća vjerojatnoća da "konjska česma" nije na svom mjestu nego da Neđo nije u ophodnji čaršijom. Iako ima pedeset i tri godine on je već 28 godina u penziji. Čitavu penziju podiže njegova sestra sa kojom živi a kojom ona plaća režije za stan. Dok je još “Žilet” radio Neđo je bio poznat po tome što je hladno mogao popiti dvadeset kafa (koje su naravno plaćali drugi). Neki dan sam ga pitao koliko popije kafa sada a on mi je tužnog pogleda rekao: "Jebi ga Vučak, teška su vremena, jedva deset..."

On popije deset kafa i popuši tri pakla cigareta, hoda po cijeli dan kao navijen i onda popije dva "akinetona" da bi mogao zaspati. Te tablete jedan moj dugogodišnji prijatelj, inače vrsni poznavalac farmaceutskih proizvoda zove "Dženaza-extasy" jer ih je on jednom odlučio probati. Popio je samo jednu četvrtinu tablete i prespavao cijeli vikend.

Neđo, za razliku od Eke sa ofucanim "daj mi šta", nije nikad bio napadan. Imao je savršeno izrađen instinkt da prepozna ko ima a ko nema lovu i sasvim selektivno je birao "žrtve". Koliko te čaršijske "ikone" imaju prolaz osjeti se tek kad dođe čaršijska dijaspora od koje Neđo redovito dobija kintu.

Zadnjih godinu dana, gotovo svako jutro sretnem Neđu i on mi svojim krezubim osmijehom uputi jedno glasno: "Đe si bolan, Vučak" i sasvim hladno prođe pored mene...
Rekoh Vam, čovjek ima savršeno izrađen instinkt da prepozna ko ima a ko nema lovu....

5 comments:

  1. Ee Vucak a jel znas ti zasto je nedjo otisao u penziju?

    ReplyDelete
  2. Blog je odlican!
    Sve pohvale!

    Maja

    ReplyDelete
  3. E moj Blentovenu!

    Gledajući tako ovu sliku mogao bi zaključiti, a složit će se i svi ostali blogeri, da ni ti nisi tako daleko od oznake čaršijski "trade mark". Iskreno rečeno ako koga vidim u čaršiji to su ti i Neđo...
    Neđo, skroman i iskren i kao što kažeš nije agresivan...ako ga odbiješ pamti ovaj lik one škrte (kao ja) i samo odzdravi. Ali nije ni tu kraj. Ovaj čaršiski lik zaslužuje više slave i pisanja od nekih nam kao važnih političara. A kada smo i kod njih ne bi bilo slabo moj Blentovenu da nešto i ti prokomentarišeš na temu njihovog plaćanog nerada! Posebice g. načelnika i njegovog lobija, i vjeruj mi ne gubiš vrijeme pisajući o njima nego samo diskreditiraš njihov nerad, nemoral i političku neodgovornost...Pa ti si moj Blentovenu čaršijsko dijete. Dijete koje ne plače nego ujeda...Ujedaj sve što je pridošlo u čaršiju i pokušava promjeniti čaršijski identitet. Ti si glasnik narodnog nezadovoljstva, i ne šparaj se sa postovima o političarima. Oni zaslužuju tvoje opaske. A mi smo tu da ti damo snagu!

    I na kraju moj Blentovenu, gledam ovu sliku Neđe i tebe i razmišljam kako gledam zenička iskrena lika, koji nemaju mnogo šoldi i barem znaju šta žele i hoće dok političare viđam samo na rezanjima crvene vrpce sa šoldi neđe, na nekom kontu.

    k

    ReplyDelete
  4. Dragi Vučak,
    izbor lika je famozan. Baš sam ga danas srela i pomislila kako on već dugo živi tim, za nas naizgled neizdrživim načinom života. A opet, ko zna - možda je sretniji od mnogih od nas. Bog zna. Ali u jednom se baš ne slažem s tobom. Od mene npr. stalno traži novac, a svi znamo da ni ja baš "nisam puna ko brod". Osim što on možda osjeća ko "ima markicu viška", on osjeća i ko je empatičan, ko će mu pokloniti s halalom, bez suvišnih komentara i podbadanja. Ma zna Neđo puno više nego mi i slutimo.

    ReplyDelete
  5. Ma kao sto danas rece, politicari su nebitni i oni su samo blijedi likovi koji ce ispariti u bespucu povijesti... meni je puno draze procitati nesto ovako o nekim ljudima koji su na naki svoj poseban nacin postali dio ovog grada. Damire, samo nastavi pisati to cega se sjecas...

    Tarik

    ReplyDelete