20 May 2009

Zenička naselja - Crkvice

Mnogo se ustalasalo onim mojim postom o homofobiji pa sam odlučio napisati jedan laganini post a obećao sam da ću pisati o zeničkim mahalama.

Prva koju sam opisao je Travnička, što je i logično, a ni oko toga koja će biti druga nisam imao dilemu. Ne samo zbog toga što tamo stanuje H. nego što je to naselje u kojem sve nastaje i prestaje. Svi oni koji su svijet ugledali u Zenici morali su posjetiti Crkvice a veliki broj ih tamo i završava na gradskom groblju.

O nastanku Crkvica se ne zna baš mnogo sem da su ga sredinom šesnaestog vijeka naselili Hrvati iz Dalmacije koji su došli na ove prostore u potrazi za plodnijom zemljom od one koju su ostavili. Od tuda vjerojatno i naziv Crkvice, mada nisam siguran u ovaj navod. Sredinom šezdesetih godina prošloga vijeka ovo naselje se urbanizovalo i sagrađeno je mnogo zgrada na desnoj obali Babine rijeke.

Sjećam se kada sam bio mlađi uvijek su mi nekako čudno zvučali ljudi koji su „Crkvičane“ gledali kao neke opasne momke i ljude sa kojima se nije bilo podobno družiti. Meni su uvijek bili OK, štaviše uvijek su mi se sviđalo to njihovo „autonomaško“ okupljanje ispred zgrada i na raskršćima. Crkvice su uvijek obilovale mangupima koji su bili pravi mangupi a ne kao ovi danas koji sve svoje probleme rješavaju kukavičkim potezanjima pištolja.

Na vrhu Crkvičkog brda smještena je škola koja se nekada zvala „1.maj“ a danas se zove „Mak Dizdar“. Ona je iznjedrila mnoge značajne Zeničane, vrsne sportiste i uspješne poslovne ljude.
Početkom osamdesetih godina je na lijevoj strani Babine rijeke napravljeno naselje kojem je ostalo ime Novo naselje iako je staro tridesetak godina. Prelijepe sedmokatnice nisu ni malo narušile pitomi pejzaž uz samu obalu Babine rijeke. U ljetnim mjesecima lijepo je otići prošetati i vidjeti roditelje koji se šeću sa djecom uz rječicu ili gledati penzionere kako bacaju boće na jedinom boćalištu u gradu.

U prošlom postu sam nahvalio Travničku ali moram reći da Crkvice imaju sve što jednom naselju i treba. Mnoštvo samoposluga, poštu, nekoliko apoteka i sportskih kladionica, tako da razumijem ljude koji mi kažu da godinu dana nisu sišli u čaršiju. Ništa im i ne treba iz čaršije kada već sve imaju u svom naselju. Čak imaju i svoju policijsku stanicu.

Ako već Crkvičani ne moraju silaziti u grad, mi moramo dolaziti kod njih. Ja zbog djevojke, mnogi radi pregleda ili posjeta bolnici ili groblju a ljeti svi idu na bazen.

Sve u svemu Crkvice su jedno prelijepo naselje za normalan život.

update: podsjeti me Majsu na to da sam zaboravio pomenuti dva doma u Crkvicama - Dom za nezbrinutu djecu i Starački dom, takođe dvije suprotnosti. I naravno, i to sam zaboravio - Srednja medicinska škola i kako Majsu reče - lijepe djevojke iz te škole.


5 comments:

  1. Pored bolnice i groblja ima i jos suprotnosti u tom meni najdrazem naselju, ima dom za napuštenu djecu i ima dom za "napuštene" starce..
    U ratu je jedno vrijeme sva armija carsijske raje izlazila po Crkvicama, sto je meni kao Crkvicanki bilo super,kao,uvjereni su svi da granate sa Vlašića ne mogu "dobaciti" preko Bosne...Sve do masakra pred jednom zgradom...
    Ne treba ni zaobici i lijepe djevojke iz medicinske skole :-))) Pozdrav Vucak.

    ReplyDelete
  2. Ako dobro razumijem, a sudeci po textu "Stara Zenica" Hrvati su zenicu naselili sredinom 19-tog vijeka, a crkvice sredinom 16-tog.

    ReplyDelete
  3. ..."Sve u svemu Crkvice su jedno prelijepo naselje za normalan život.."

    hahahhaa

    damire ti si legenda


    hahahahaha

    ReplyDelete
  4. @Majsu: hvala na podsjecanju, dodao sam i to sad jer stvarno je glupo da u postu o Crkvicama izostavim takve stvari :)

    @komentar o Hrvatima: vjeruj da nisam zivio u tom periodu i ovakva razlika u godinama je proistekla iz razlicitih izvora u koje sam pogledao prilikom pisanja ova dva posta. Koji je tacan vise ni sam ne znam, ako kad nabavimo neku vremensku masinu rado bih posjetio ove terene u svim periodima jer mi se cini da bih jedino tako mogao doci do pouzdanih informacija.
    Pozdrav!

    ReplyDelete
  5. haha i lijepe djevojke iz Medicinske :)) najljepse su definitivno, ali i najpametnije vjerovali ili ne ;)

    ReplyDelete