09 May 2009

9. maj

robna kuca Bosna Zenica


Danas je deveti maj, prelijep i sunčan. U čitavoj Evropi se slavi kao Dan Evropske unije a u svijetu se slavi dan pobjede nad fašizmom.

Naš grad nije mogao odabrati bolji datum za okupljanje u protestnom mitingu zbog postojeće političke i financijske situacije, tačnije zbog velike nezaposlenosti. Kao što sam i obećao prije par dana i ja sam otišao da dam podršku ljudima koji su organizirali miting a i sam sam nezaposlen, pa sam morao izaći da dam ljudima do znanja da mi u ovakvoj situaciji nije dobro. Iako je bio izuzetno lijep dan na platou ispred robne kuće Bosna (bivša Beogradska) nije se okupilo više od 200-300 ljudi. Imao sam neki predosjećaj da će biti tako ali opet nemam riječi da vam opišem svoje razočaranje. Prije nekih godinu dana na istom mjestu se okupilo pet hiljada nezadovoljnih kada je trebalo dati podršku Abu Hamzi kojeg su bosanske vlasti htjele protjerati iz zemlje. Ta usporedba bi vam trebala objasniti stanje svijesti ljudi u našem gradu.

Zar bi nam taj naturalizirani Bosanac trebao poboljšati stanje u državi i riješiti vitalne probleme kada se toliko ljudi okupilo na tom protestu a danas kada je stanje u Bosni alarmantno da gore ne može biti na platou se pojavi tako malo ljudi i to uglavnom penzionera koji su se tu zadesili. Ne mogu da vjerujem da je tako mali broj onih kojima je loše i koji nisu htjeli da daju obol ovom događaju. Ljudi sa kojima sam ja u kontaktu redovito kukaju po kafićima i po ulicama našeg grada a kada trebaju da nešto promijene onda se ućute i dopuštaju da nam lopovi kroje sudbinu.

Na improviziranoj pozornici su se smjenjivali govornici koji su kudili današnju vlast a za uzvrat su od okupljene mase dobijali samo sporadične aplauze podrške. Meni je najupečatljiviji bio Hasan Kreho, čovjek koji se decenijama Donkihotovski bori protiv državnih vjetrenjača ali koji nije izgubio onu oštrinu pri napadima na državnu i kantonalnu vlast.

Dok ovo pišem čuo sam informaciju na TV-u da je u Mostaru, gdje se takođe trebao održati sličan miting prosvjeda protiv današnje vlasti propao jer se okupio tek desetak ljudi. Stvarno ja ovo ne mogu da vjerujem.

Sada mi je u potpunosti jasno kako su ovi današnji prevaranti došli na vlast i više nikom ne vjerujem kada mi kaže da je glasao za građansku opciju a nacionalne stranke dobiju 85 posto glasova. Ova današnja situacija me dovodi u situaciju da u ovu našu državu više ni metaforički ne vjerujem.

Ako laže koza ne laže rog - pogledajte slike sa današnjeg skupa koje je uradio daroviti zenički fotograf Dado Ruvić
http://dadoruvic.blogspot.com

P.S. Preporučujem vam da pročitate još bolji post na istu temu http://www.jefimijinsvijet.com/

5 comments:

  1. Znachi nije pomoglo ni shto sam ja chitav dan bio vani josh sa djecom da dam podrshku !!!!
    Trebalo je Hamzu na prevaru dovesti ,...pustit ga na jedan dan !!!!

    ReplyDelete
  2. 200-300:5000 (slovima; dvjesto-tristo naspram pet hiljada/tisuca)
    to je PRAVI odnos gradske raje i seljaka u gradu...ponekad mi nije zao sto sam IZBJEGO...

    ReplyDelete
  3. E moj Blentoven!

    moram ti reći da sam i ja razočaran pasivnošću Zeničana. Zaista, kao da im je svima dobro. Nemamo revolucionarnog bunta, jer smo valjda navikli da nam je dobro!? Naš narod ne zna ili neće da shvati, da promjene kreću od njih samih...Svi manje više razmišljamo kao: ma jah! šta mogu ja pomoć; ili kad' bude pet hiljada duša onda ću i ja doć.

    Država nam nikada nije gore stajala, a svim Zeničanima izgleda dobro ide. Užas! Penzioneri nam idu na proteste. Aktivni dio stanovništva je izgleda zadovoljan...a iznenadjuju me studenti, koji bi trebali biti motor kreacije, buducnosti, pozitivne reakcije...ali i njima dobro ide. Vjernici su dobili Hamzu i svakom dobro...a oni što na kafama razglabaju kako su nezadovoljni, imat će materijala sljedeci dan, kako je eto protest bio neuspješan.

    Kako god moj Blentoven, ovaj protest je uspio. Ne postoje kriteriji za proteste dobar/loš. Sve dok ijedan čovjek stoji na platou znači da postoji klica nezadovoljnih.

    ReplyDelete
  4. http://www.youtube.com/watch?v=B1T8xgHdMEM&feature=related

    ReplyDelete
  5. Naseg covjeka je tesko natjerati da misli svojom glavom.
    Dva su razloga tome;prvi sto je ubijen u pojam(u glavu)iz onih "dobrih" vremena,sto je navikao da mu se kaka na tu istu.Drugi razlog sto vidi samo goreg od sebe i gura ga jos dublje da ohrabri ili opravda svoju situaciju samim tim sto ima i gorih.
    Glavna zanimacija je pokopati onoga do sebe,da ne strsi izvan prosjeka,raspravljajuci da li je ispravno "Oni nas sanjkaju ili oni nas sankaju".Ko koga voza nije bitno dok svako svakog moze provozati.
    Bolje se zabaviti onima istima oko sebe nego beznadezno kritikovati bogove.

    ReplyDelete