23 May 2009

Letu Štuke u Zenici


Tek iz druge smo dočekali da nas posjete „štuke“, jedan od boljih ako ne i najbolji mainstream band sa ovih prostora.

H. i ja smo zahvaljujući znanju i spretnosti (pobijedli smo na kvizu u Kuglani a nagrada je bila dvije karte za koncert) i posebno Adi „cipeliću“ koji je sa svojim „Cubanasom“ bio sponzor nagrada uspjeli da dođemo do ulaznica za taj, kasnije će se ispostaviti izuzetno dobar muzički hepening. Obzirom da na kartama nije pisalo u koliko počinje svirka mi smo relativno rano ušli na igralište iza Gimnazije gdje se koncert održavao. Meni je taj prostor izuzetno drag i baš mi nekako odgovara rock svirkama.

Moram odmah napomenuti da sam se osjećao posramljeno kada sam vidio koliko ljudi je došlo na taj koncert. Zeničani non-stop kukaju kako u našem gradu nema rock eventa a kada dođu momci koji kao od šale napune sale u Zagrebu i Beogradu njih dođe negdje oko 200 ili možda 250. Stvarno sramotno!
U svojim postovima sam već pisao i poimenično spominjao imena ljudi koji dolaze na koncerte i ostale urbane evente i neki su me napadali da griješim i da je mnogo više onih koji imaju duh urbane kulture u sebi. Između ostalog i sinoć su ti koji su bili najglasniji u kritikama mojih navoda ostali negdje u svojim kućama ili su možda odabrali „bolju soluciju“ - otvaranje „Collegium cluba“ gdje se skuplja „zenička zlatna mladež“. Ja znam da sam sinoć vidio mnogo dragih ljudi i da imam veći stan, sve bih njih pozvao na jednu žurku.

Letu štuke su na stage izašli negdje oko 22:00 i počeli redati svoje hitove sa svoja do sada dva objavljena albuma. Moram priznati da sam bio malo hendikepiran poznavanjem tekstova grupe jer nisam ih baš nešto pretjerano slušao do sinoć. Za Dinu Šarana, frontmena i pjevača grupe sam prvi put čuo kada je kao gost otpjevao jednu minijaturu na albumu Ede Majke. H. je znala sve tekstove i na neki način je veliki fan ove grupe. Izuzetna energija i pošten nastup pred sramotno malo gledalaca su me privukli da pozornije odslušam sve pjesme koje su svirali i bio sam oduševljen. Šarolikost njihovog repertoara je fascinantna i ne znam čime su me više oduševili - baladama ili svojim bržim stvarima koje mi ponekad liče na nekakav neopank. Laganije stvari mi jako liče na rani Haustor stoga nije ni čudo da su imali jedan duet koji su odradili sa Darkom Rundekom.

Moram naglasiti da sam još i prije čuo da je Dino Šaran izuzetan tekstopisac ali sam se sinoć uvjerio i da je izvrstan na sceni kao pjevač. Znam da ću prekoračiti dužinu svih svojih dosadašnjih postova ali ću vam prepisati jednu od pjesama koju se „štuke“ sinoć izveli. To je jedna od mojih omiljenih.

Minimalizam

To Nije nikakva posebna kuća,
to nije nikakav poseban vrt.
Tu nema puno žena, nema bazena,
na oko dosadno je na smrt.

Al' oko mene su posebni ljudi,
svi zanimljivi, ekscentrični.
Čelične felge i plastične grudi
i svi su digitalni električni.

Spoji slatko i slano, to ide,
ali kruške i jabuke ne.
Spoji crnu i bijelu nek boji,
siva je slika svijeta, zar ne?

A svi bi htjeli biti novi i čudni
ili bar blještavi cirkusanti.
Dok mnogi spavaju neki su budni
sami, sa svemirom na ti.

To je minimalizam,
al' ne zna primitivizam
šta je to minimalizam.
To je minimalizam,
svi vide, niko da prizna
koja to gazi nas čizma.

Bogati roditelji ne žale,
za svoju dječicu dat će baš sve.
Prodaju šume i hidrocentrale
i drže pola države.

Zato im potomci veselo žive,
ne rade ništa a imaju sve.
Čisti kokain i ruke od svile
i tuđe gladne godine.

To nije minimalizam,
al' ne zna primitivizam
šta je to kapitalizam.
To nije minimalizam,
svi vide, niko da prizna
koja to gazi nas čizma
...nacionalizma

Nije vam odgovaralo da svi budemo
jednaki i da nema ovakvih razlika među
ljudima! Nije se rat ni završio, a ti
si se vratio sa pošteno zarađenim
kapitalom. Pre tebe, njih hiljadu.
Posle tebe još hiljadu! Da ponovo
zidate dvorce i zamkove. Da ponovo
tlačite i uništavate ljude. Je li?

7 comments:

  1. hvala na prekrasnom tekstu, ali minimalizam su svi prezvakali prije jedno tri godine.
    iskoristicu priliku da te upitam sta tacno znaci rijec mainstream. to sam vise puta cuo i procitao, ali nisam imao koga da pitam, pa koristim ovu priliku...

    ReplyDelete
  2. To na kraju ti je nadam se jasno odakle je !???

    ReplyDelete
  3. Minimalizam sam i ja čuo prije ali napisao sam ovaj tekst za one koji ga nisu prije čuli,možda za one koji žive vani
    A što se tiče mainstreama bar je lako bilo,nisi morao mene pitati
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mainstream

    ReplyDelete
  4. Prije svega, zelim Vam cestitati na ovom odlicnom tekstu, kao i svim prethodnim.
    Moram priznati da sam se i ja osjecala posramljeno sinoc kada sam vidjela kako malen broj ljudi se pojavio na ovoj svirci, i cijelo vrijeme sam iscekivala kada ce se dvoriste napuniti...No, nisam docekala... Bilo mi je zaista cudno sto je to tako, dok nisam saznala za ponovno otvorenje Collegium-a. Tamo je posjecenost bila zasigurno dvostruko veca, tako ce vjerovatno i biti dok ponovno na podu kredom ne iscrtaju novo mjesto zlocina...
    Meni je licno svirka sinoc bila odlicna, Stuke imaju fantasticne tekstove, a energija koju je sinoc Saran sirio oko sebe je fenomenalna... Svi oni koji sinoc, iz bilo kojih razloga, nisu bili na igralistu iza Gimnazije imaju za cime da zale.
    Lijep pozdrav ostavljam.
    S postovanjem,
    Enigma

    ReplyDelete
  5. hvala na prekrasnom tekstu, ali minimalizam su svi prezvakali prije jedno tri godine.(napisanu u prvom komentaru)
    ...tipicno zenicki,prezvakano,preslusano,sta to?!Nikada pameti doci moji Zenicani!Sramota..,umjesto da se komentator u svom javljanju dotice samog sadrzaja posta(svirke tog bend-a)kad ono tamo;on je nesto prezvako!E moj,moji prezvakaci;pa po vama,puno vas je takvih na tim prostorima,dijalektika(u sirem smislu rijeci) ne postoji u vasim zivotima!Grcke tragedije,Ruski romantizam,Bach,Beatles-i posto su se jednom procitali,preslusali to svo ljudsko iskustvo bi Zenicani bacili u smece!Sve te ljepote ne bi vise trebale postojati,sto bi ljudska bica ponovo uzivala u tim davno,napisanim,komponovanim proizvodima "bivse" civilizacije?!E zatov vam i jeste tako,kako vam je, moji Zenicani!
    Damir je jednom objavio post o spomenicima,jako kvalitetan,poucan tekst ali na vasu zalost,u Zenici ne postoje vise,ili su rijetke biljke,onih koji su procitati taj mrak post, pa ga onda i skontati!Po Ze logici prezvakani;zenicki spomenici su vec odavno "pregledani" tako da ih danas komotno mozete i srusiti,sta ce vama te prezvakane starudije!
    Pozdrav Zenicanima,Hani i Damiru od prijatelja.

    ReplyDelete
  6. Jako mi je drago da ste H i ti uzivali u sinocnjoj svirci.
    Meni je drago da je vladala pozitivna atmosfera i da se sinoc sviralo u nasem gradu.Veceras se sviralo u zetri( a bogme i spominjala sinocnja svirka, po dobru) ,sa skroz-om ,bombaj stampom,zosterom i defence, i tamo je bilo ok.
    Nadam se da ce uskoro Stuke opet "letjeti" u zenici.
    Pozdrav od stuke koja ne leti...
    Eric

    ReplyDelete
  7. E moj Vucak,
    Kada cesto puta nostalgicno zavirim
    u prosla vremena nase drage Zenice,i kada se sa prijatnom sjetom na licu sjetim Drugog Nacina
    na Papirnoj,Azre,Atomskog Sklonista
    i ostalih starih dobrih Rock grupa u sali Bilimsta,da bih nakon ovog tvog posta ,sam sebe zapitao gdj e i zassto se gubi Zenica,Zenicka raja....Ubleha,jad i tuga...........

    ZBIRKA POEZIJE
    I BURENCE VINA,
    JA I MOJA ZENICA SAMI,
    A OKO NAS PUSTINJA.
    TO JE CARSTVO A NE KRUNA OD RUBINA.
    Ervin.

    ReplyDelete