05 May 2009

Zenička naselja - Travnička ulica

U razgovoru sa jednim prijateljem prije neki dan odlučio sam pisati o zeničkim mahalama. Od kud bih i krenuo nego od svoje mahale - Travničke i okolnih ulica.

Već sam pisao o tome kako nikada ne bih napustio ovu ulicu jer me njen sklad sa prirodom totalno opušta a buka u gradskom centru me izluđuje. Travnička je od samog početka (od raskršća kod Pravoslavne crkve) omeđena sa dva brda - Zmajevcem i Golupkom, i čitavom se dužinom naslanja na tok rječice Kočeve. Od proljeća do jeseni čitava ulica se doima kao jedan ogromni zeleni tunel zbog stabala čije se krošnje na sredini ulice stapaju u jedno. Nedavno je kompletan asfalt u ulici renoviran i vožnja tom ulicom predstavlja golemi užitak. Uživaju i pješaci jer više nema rupa koje su bile uzrok brojnim prskanjima od strane automobila a i trotoari se izuzetno dobro uređeni.

Sjećam se da sam kao momak uvijek bio sretan kada sam išao kući jer su pored mene prolazile mlad i lijepe djevojke jer u našoj mahali su smješteni svi fakulteti u gradu. Sama Travnička je dala mnogo poznatih ljudi iz raznih oblasti. Tu su rođeni Emir Mutapčić i braća Alihodžić (Dževad i Kemal) - poznati košarkaši, Amila Fetahagić - poznata teniserka a sada poduzetnica u USA, akademska slikarka Danijela Hrgić, čovjek koji je otkrio bosanske piramide Semir Osmanagić i mnogi drugi.

Ova mahala je uvijek smatrana jednom od najmirnijih u gradu i bila je idealna za ljude koji od života traže mir i lagodan život. U njoj imate sve što vam treba za život: poštu, apoteke, ćevabdžinice, nekoliko snabdjevenih prodavnica i kafića i nezaobilazne kladionice. U njoj se nalazi i Institut sa okružen prelijepim kestenima, a moram napomenuti da je ovo jedna od rijetkih ulica koju nije zahvatio urbicid – u njoj su smještene samo tri stambene zgrade i prepuna je zelenih površina. Kao djeca mi iz Travničke smo se kupali u Kočevi a zimi sanjkali po Zmajevcu što je bilo nezamislivo djeci iz Centra. Sada mladi imaju i odličan teren za košarku i nogomet u sklopu dvorišta škole „Miroslav Krleža“ (nekadašnja OŠ „Sestre Ditrih“). Možda jedini problem naše mahale je, kao i svugdje u Zenici, nedostatak parking prostora pa djeca moraju izvoditi vratolomije da se probiju na putu od škole do kuće jer se ljudi parkiraju po trotoarima, posebno u blizini centralne samoposluge „Bingo“.

Na Travničku se nastavljaju naselja Broda i Čajdraš kroz koje takođe prolazi put koji vodi prema Vitezu i Travniku. Uz desnu obali Kočeve se nalaze i naselja Rujev do i Vardište koja su smještena na samim obroncima brda Golubak i koja su tako malo udaljena od centra grada ali imaju onaj rustikalni mir prigradskih naselja.

Pisah ja o svojoj ulici i napisah podosta ali ne rekoh ono po čemu je sada ta ulica najpoznatija. U njoj se nalazi i ćevabdžinica „Bešlić“ koja je mnogima glavni orijentir kada se spomene Travnička ulica.




11 comments:

  1. Velika zamjerka na prefiks mahala. Za pravog Zenicanina Travnicka moze biti samo "Travnicka cesta". Koliko god sam tekst izaziva nostalgiju nazivanje Travnicke mahalom za starog Zenicanina predstavlja u najmanju ruku nepoznavanje prilika i starih naziva ulica, mahala, cikmi i puteva.

    ReplyDelete
  2. hehe, imas i lektora besplatnog

    ReplyDelete
  3. A moja zamjerka ide za rijec "sanjkali" !

    ReplyDelete
  4. Da Travnička nije mahala to znam ali kako nazvati dio koji obuhvata sve one ulice koje sam nabrojao u postu.Znam da postoje mahale Pišće,Jalija i još mnogo njih ali ne znam kako bih nazvao dio grada u kojem sam odrastao.
    Molio bih svog anonimnog lektora da mi objasni zašto ''sanjkati'' nije pravilno napisano...?
    Blentoven

    ReplyDelete
  5. a ljudi moji šta je ovo??
    praćenje grešaka dobronamjernog čovjeka??
    travnička cesta ili ulica koga briga??
    bitna je poenta...
    sanjaROB

    ReplyDelete
  6. Ma ne kakajte... Svako od nas dio grada u kojem zivi naziva svojom mahalom. A koliko sam shvatio ovdje kada se govorilo Travnicka mislilo se na ulicu, a kada se govorilo mahala mislilo se na dio grada kojeg autor naziva svojom mahalom...

    ReplyDelete
  7. krshzvrshmrsh upadice mi nimalo ne napravise gorcim jutarnji caj sto medom sam zasladio,a sladiti ga nisam ni morao jer sladunjava rijec sanjkati je bila vise nego dovoljna..
    bogatstvo naseg jezika je neiscrpno....
    shosku

    ReplyDelete
  8. zamjerka za lijevu stranu travnicke (obronke zmajevca) koju nisi spomenuo, kad si vec spomenu rujev do i vardiste (strana golubka) treebao si spomneuti i dio iza skole pa do seketinih kuca kao i cankarevu ulicu ili ulicu augusta senoe (tako su se bar nekad zvale te ulice)...a po meni mnogo su ljepse (ulice) od spomenutih...pozdrav

    btw
    sanke ili sanjke???

    ReplyDelete
  9. samo ti nastavimomak, pusti zlobnike

    ReplyDelete
  10. U Travnickoj i ulicama oko nje su takodje odrasli Edin Karamazov, tj. Dzananovic (B. Nusica), Zehrudin Isakovic - novinar i direktor Federalne novinske agencije (Mala broda), Damir Maric - profesor na Filozofskom fakultetu u Sarajevu(B. Nusica), Sandra Bagaric - operska pjevacica, (sada zivi u Zagrebu)

    ReplyDelete
  11. Zdravo! Imam jedno pitanje vezano za ovu ulicu.
    Da li je u blizini škole "Sestre Ditrih" desilo se ono strašno ubistvo dječaka (Bruno Čalić) početkom 70-ih, zbog krvne osvete?
    Ako si stariji, morao bi se sjećati toga, a ako ne, pitaj nekog.
    Hvala!

    ReplyDelete