14 February 2009

Dubioza kolektiv

Nekada davno sam čuo jednu jako umnu uzrečicu koja mi se urezala u pamćenje: „U besptičju je i šupak slavuj“. Vođen tom narodnom umotvorinom odlučih da se još jednom uputim na koncert „Dubioza kolektiva“. Ta sarajevsko-zenička grupa je meni jedna od dražih sa ovih prostora i jako su dobri u koncertnim nastupima. Ne moram ni spominjati da je jedan od važnijih razloga mog odlaska na koncert i to što je to jedna od dražih grupa moje bolje polovice.

Ja, čovjek u godinama, sam se obukao kao da sam krenuo u drva a ne na koncert. Obukao sam bar tri sloja tople odjeće jer je napolju temperatura bila dobrano ispod nule. Dvorana HKD-a je bila zagrijana do usijanja, a još su nas po belaju zapala nekakva mjesta pored samog radijatora koji je tako grijao da sam pomislio da su oni Indijci što nam lože grijanje Hrvatskog porijekla kad ovako grije u Hrvatskom domu. Do dolaska svugdjeprisutnog Guleta sam bio ubjedljivo najstariji posjetitelj ovog eventa. Bilo je tu jako mnogo djece s čijim sam se roditeljima svojevremeno družio.

Iako je na plakatima pisalo da koncert počinje u pola devet prva predgrupa (ako se to tako može nazvati) je izašla na stage negdje oko devet. To su bila neka tri mulca koji su nabrajali kao moja pokojna komšinica Drenka kada joj mi, djeca, pogodimo loptom u prozor. Nesuvisli „sampleovi“, monotona muzička podloga i rime na nivou rima pokojnog Ive koji je svojevremeno hodao po čaršiji i ljude podbadao svojim upadicama su me tjerali u očaj. Nakon njih došli su neki koji se zovu „Mučenička grupa“ i koji su opravdali svoje ime time što su nas junački mučili nekih pola sata još gorim rimama i vjerovali ili ne, još gorim nastupom.

Poslije njih je na red došao Goran Kovijanić Kowa koji je jedini nešto vrijedio i uspio je razbuditi publiku, a moram priznati i mene koji sam već uveliko razmišljao u stilu „šta meni sve ovo treba“. Kowa je izuzetno nadaren mladi muzičar koji je u pratnji svog Dj-a atmosferu doveo na neku koncertnu razinu.

Negdje oko pola jedanaest su na stage izašle zvijezde večeri – „Dubioza kolektiv“. Silovito su krenuli sa uspješnicama sa svog posljednjeg CD-a „Firma ilegal“ i odmah publiku bacili u trans. Akustična dvorana HKD-a je bila idealna da se svirački dio banda pokaže u svom najboljem svijetlu, posebno izvrsni gitarista kojem sam zaboravio ime (jebaji ga, Sarajlija je svakako, hahha). Koliko god instrumentalni dio bio dobar tako su bile vidljive tegobe vokalnog dijela kojem jako nedostaje toplina ženskog vokala od kad je otišla Adisa. Njenom bratu je već na trećoj pjesmi pukao glas tako da su ga tonci morali pojačavati da bi se ikako čuo. Izredali su sve svoje hitove za manje od sat i pol i najavili kraj koncerta. Publika se u nevjerici počela razilaziti kada su dečki izašli opjevati još samo jednu pjesmu na bis. H. je bila razočarana zbog toga što smo izašavši neposredno prije tog bisa propustili za nju najzanimljiviji dio večeri – skidanje do pasa skoro svih članova grupe.

Sve u svemu, „Dubioza kolektiv“ postaje sve više dubioza a sve manje kolektiv, obzirom da se svakih šest mjeseci umanjuju za po jednog člana. Odlazak Adise će jako teško nadoknaditi jer je evidentno koliko im nedostaje, posebno u nekim stvarima sa prošlih albuma.

Dva sata „svirke“ predgrupa i sat i dvadeset minuta svirke Dubioze su samo potvrdili onu staru izreku koja kaže: „Kada je dugačak peting, tu i nema nekog posebnog sexa“.

12 comments:

  1. Briljantno..,ajbolji tekst do sada!
    Drenkin komsija.

    ReplyDelete
  2. dobar je i "dubioza kolektiv" i "vjera i nacija".
    pisi o konkretnim dogadjajima i pojavama, iz ovih i iz onih vremena i rezultat nece izostati. nemoj pisati kad ti se ne pise. nije obavezno da ti bas svaki dan osvane novi post/clanak/esej/ogled/sjecanje/. pisi malo, pisi dobro.

    dzavaharlal sukartno, car afrike, azije i buzroazije

    ReplyDelete
  3. Moram rech da svakodnevno doshechem do ovog mjesta ,no ...jedno pitanje : Je su li Hitovi postali Uspjeshnice samo u `rvatskom domu il je to posvuda shiroko rasprostranjen izraz glede i unatoch prejudiciranju esteskih rekcija dapache ?
    Brankaljoni

    ReplyDelete
  4. Zenici treba omladinski dom, da bi konacno imali svoju scenu! Da imas scenu moras imati neko jezgro, koje ce pokrenuti stvari! Trenutno takvih uslova nema, a kino Central propada...

    ReplyDelete
  5. Blentoven,

    pozdravljam stav predhodnika. Studentski, omladinski ili bilo kakav drugi dom / prostor, klub za upražnjavanje ovih koncertnih potreba.

    Dubioza je ispred vremena...ispred nas! Ne znaju ljudi šta imamo!

    tarik

    ReplyDelete
  6. @supersonic: slazem se da nam treba Omladinski dom. Tri najbolja prostora (Dom Armije, HKD i Sokolanu) su zauzeli oni koji su nacionalno podobni. omladina je u ovom gradu sutnuta u kraj, kao i sve sto nema nacionalni predznak. problem kina Central je, koliko ja znam, sto je to u privatnom vlasnistvu. Mislim da je "Tropik" kupio "Ekran" sa svim pripadajucim objektima, sto znaci da je njihov i "Central" a i bivse kino "Metalurg". Ne znam samo sta je sa onim kinom u Crkvicama koje nije bilo u sastavu preduzeca "Ekran" a takodje propada.
    Eto, ja za sada ne vidim neko rjesenje iz prostog razloga sto mi se cini da u ovakvoj vladajucoj strukturi Opstine nema zainteresovanih za bilo kakvo rjesenje.

    ReplyDelete
  7. Blentovene,

    Tvoje "pljuvanje" zenickih hip hop-era je krajnje nepotrebno i neosnovano, koliko ti zapravo znas o hip hop muzici i kulturi ?

    Naravno, tehnicki problemi tokom nastupa su postojali, ali dovoditi u pitanje kvalitet vec spomenutih...to ti definitivno nije trebalo...

    Bez obzira na tvoje godine pokazao si veliku nezrelost prilikom ostavljanja ovakvih komentara, tacnije uvreda, da li stvarno mislis da bi takvi ljudi dobili priliku da otvore koncert Dubioze Kolektiv ukoliko nemaju kvalitet za to?

    Ako nisi kompetentan da pricas o necemu, onda to nemoj ni raditi...

    Ti se nazivas Zenicaninom...

    S postovanjem,

    Mulac

    ReplyDelete
  8. Hm...?
    Već sam odogovorio Komediu na jedan ovakav komentar ali nije zgoreg da to učinim i sada.Nisam baš potkovan kada je hip-hop u pitanju i koristim priliku da se izvinim za tehnički o dio primjedbe.Ali isto tako moram priznati da sam potkovan kada je riječ o koncertima i ponašanju na koncertima.Dečki iz Mučeničke grupe su pri svom izlasku na stage počeli posipati pivom ljude iz prvih redova uz ''jako smiješnu'' opasku da su se prije toga popišali u flaše.Ja sam se zaliven tom tečnošću ,baš tako i osječao.Među vama,hiphoperima je zaživio onaj famozni pozdrav,RESPECT ali da li to znači da se samo hiphoperi međusobno resšektiraju a ne respektiraju one koji plate karte da ih gledaju.
    Moram se izvinuti onim momcima koji su nastupali prije jer moja ljutnja nije bila usmjerena na njih a posebno ne,na njihovo hiphopersko umijeće,jer ponovno naglašavam nisam baš najkompepentnija osoba da komentarišem tu vrstu muzike.
    Meni je izuzetno drago kada vidim da se mladi bave muzikom umjesto da se bodu čakijama po ulici i bio bih jako zadovoljan da kada sljedeći put bude vaš koncert da me pozovete da ga na miru propratim.Mada sad znam da ne treba stajati u prvim redovima.
    Molim te da shvatiš da nemam ništa protiv vas ,posebno ne protiv Hiphopa ali sam bio jako izrevoltiran ponašanjem onog momka iz Mučeničke grupe.
    RESPECT Blentoven

    ReplyDelete
  9. Hvala na opsirnom odgovoru. :-)

    Ajd u redu nastup i to, al` one opaske za rime i to su mi zasmetale, inace ja sam iz te prve grupe koja je nastupala.

    To sa zaljevanjem nisam upratio bas, naravno, uvijek se nadje neko kao ti kome ce takve stvari zasmetat, a sa tim ne mislim nista lose...mozda nije bilo pravo vrijeme i mjesto za takve stvari, mozda da smo bili na nekom hip hop party gjde je publika malo vise "navikla" na to...

    Razumijem tvoju ljutnju ali razumi i ti moju kad sam citao tvoj komentar, al` ono, ne zamjeram nista, da nisi nista odgovorio zamjerio bi ti...

    Zelim ti uspjeh sa blogom, pozdrav !

    p.s. mozda ti nekad bacim neki info o nekom "pravom hip hop eventu" pa navrni i kasnije napisi sta god o tome, iz srca naravno :))

    ReplyDelete
  10. Poštovani g-dine Blentoven,

    tečnost koja se nalazila u mojoj boci koju sam namjerno potresao da malo popršće uspavanu publiku je bila - voda! Kakav urin bolan bolan.. Da ste upućeni u naše nastupe znali bi ste da se ćesto šalimo sa publikom ali neću ulaziti u razloge zbog kojih ste izgubili smisao za humor.
    Vodu sam natočio u pivsku bocu jer nisam imao druge, a trebala mi je za nastup,naravno.

    Izvinjavam se ako ste uvrijeđeni ali taj čin nije nešto što je strano na hiphop eventima.
    Bar ne režemo krave motorkama kao što rade neke Rock zvijezde i slično.

    Nego, stvarno ste krajnje neprofesionalni kad ste popljuvali ljude iza kojih stoje imena kao što su Dubioza Kolektiv, Edo Maajka, Frenkie i ostatak BH urbane muzičke scene s kojima smo surađivali i nastupali.
    Ali,na kraju,šta očekivati od nekoga ko se naziva "Blentoven".

    Izvinjavam se što kasnim s mojim komentarom ali ovo je prvi put da sam otvorio Vaš blog,vjerovatno i posljednji s toga ne očekujem Vaš response na ovaj moj post.

    LP

    Mersad Muhović aka Somer (Mučenička Grupa)

    ReplyDelete
  11. evo i mene sa zakasnjenjem..
    ne izvinjavaj se nikome,niposto..napisao si svoje vidjenje koncerta i kome se ne svidja naravno da moze i da prokomentarise..nevjerovatno da nakon rcenzije koncerta clanovi nekog banda ulaze u raspravu sa recenzentom..ha ha ha ha..
    pucam od smijeha..
    skusho

    ReplyDelete
  12. Kowa vrijedi????????Najlosiji je od svih sto su nastupali...
    Ostali respect..ali Kowa-uzas

    ReplyDelete