25 March 2009

Crnjaci

Negdje sam davno čitao da kada prave parkove Englezi i Japanci puste da ljudi odaberu staze kojima će hodati pa onda nadležni po najugaženijim mjestima naprave asfaltirane staze. Slično se ponašaju i šefovi preduzeća J.P. „Parkinzi“ Zenica. Oni naime puste mjesec dana da ljudi parkiraju automobile a onda na mjestima gdje je parkirano najviše automobila preko noći postave tablu na kojoj piše da se parkinzi naplaćuju. U samom centru grada više nema niti pedalj slobodnog prostora za besplatno parkiranje a to je uzrokovalo samo povećan broj nepropisno parkiranih automobila.

Naravno, po našem starom običaju postoje oni koji nepropisnim parkiranjem ostanu kraći za nekih sedamdesetak maraka (koliko košta izuzimanje automobila nakon što ga pokupi pauk). Čišćenja paučine ste lišeni ako vam je otac mesar, vlasnik neke građevinske firme ili neki drugi moćnik jer takvima niko ne smije odnijeti auto a i da smije ne bi mogao jer bi svaki „pauk“ dobio bruh kada bi podigao njihove napucane terence.

Danas hodam Titovom i prilazi mi komšija. Sav zadihan traži od mene uslugu. Ja kao susretljiv susjed se ponudim za pomoć a on mi ni pet, ni šest nego traži ličnu! OK, navikao sam da mi neko traži cigaru, da mu pomognem oko slikanja u bolnici (brat mi je radiolog u bolnici) ali da mi neko traži ličnu...? Lična mu treba da bi kupio karte za utakmicu BiH –Belgija jer prodavci daju samo po jednu kartu a drugu možeš nabaviti samo ako imaš ličnu osobe kojoj kupuješ. Takvu euforiju još nisam vidio na ovim prostorima. Priča se da će čekanju pola Mittala, za penzije i invalidnine su svaki čas pod upitnikom, broj nezaposlenih nikad veći ali nikog to ne brine, redovi za karte su duži od desetak metara. Već sad karte na crnom tržištu prelaze 200 posto od cijene karte koju je raspisalo naše bajno predsjedništvo Nogometnog saveza. Zaboravih napomenuti da je uslov za kupovinu karte lična karta upravo iz razloga sprečavanja nelegalne prodaje. Možete naslutiti koliko je to uspješno čim malo prošetate kamenim mostom.

Danas sam pričao i sa jednim prijateljem koji je jedan od managera (tako se sad zovu upravnici) u Mittalu. Čovjek je sav sjeban jer mora sastaviti spisak ljudi koje će poslati na čekanje. Morao je sastaviti spisak a zna da kada tim ljudima popolove platu (na čekanju se dobija plate) neće imati ni za klopu a kamoli da plate režije ili vrate rate kredita. Bešćutni Indijci se vade na globalnu recesiju i na smanjeno tržište čelika koji Mittal proizvodi. Ne moram vam posebno naglašavati da opet nemamo grijanja već desetak dana jer je postalo simptomatično da kada su god su neke frke između rukovodstva i općinskih glavešina narod ispašta. Nije mi jasno kakve mi to kotlove imamo, kao da su ih djeca radila na opštetehničkom (sad se taj predmet drugačije zove), jer se non stop vade na kvar na kotlu. Kod mene u stanu je toliko hladno da ovaj post pišem obučen kao da sam u drva krenuo.

Sve u svemu ovo vam pišem da shvatite kako je naš voljeni grad totalno u ku..cu. Ostali smo da se brinemo sami o sebi jer iznad ovog grada i sam Bog sve rjeđe navraća.

11 comments:

  1. Vučak, šta čekaš?
    Ja sam nakon ´94. bio u Zenici 3x.
    Toliko je sve u k. da sam jedva čekao povratak nazad kući. Da, kući!
    Ubi bene ibi patria.

    ReplyDelete
  2. ja licno smatram da svaki covjek koji sebi moze priustiti taj luksuz=auto i placati gorivo za svog "ljubimca", onda vala moze i izdvojit marku-dvije za propisno parkiranje na placenom parkingu (kako je to uobicajeno u vecinskim dijelovima evropskih gradova), a ne parkirat se kao seljacina po zelenim i sl. povrsinama i onda kukat i plakat kad dodju chike sa paukom i odnesu mu auto.

    ReplyDelete
  3. uvijek je bilo onih koji nemaju i onih koji imaju...tako da te ne treba zacuditi sto neki i u ovim kriznim vremenima trose...:)

    admir

    ReplyDelete
  4. Vezano za otpustene Mitalce, a i Eko pokret koji je pljuvao po Mitalu...
    "Od cistog zraka se ne zivi"

    ReplyDelete
  5. Pa do kada ljudi,

    pa ovo je 13 put da ove sezone nestaje grijanja. Mozda je bolje da nikada ni ne dodje. Vule spomenu indijce. Ma ja sam se neki dan rastuzio na njih i na kuknjavu menagementa kako je Mittal zlo u jako teskoj finansijskoj situaciji pa sam pomislio da bi trebali organizirati skupljanje dobrotvornih priloga. Pa jesu li oni normalni????!!!!!
    Faris H

    ReplyDelete
  6. Davno je rekla plavusa:
    "Nekako sam skontala kako roda donese dijete, ali kako pauk odnese auto, nikako ne kontam"

    Haris

    ReplyDelete
  7. E moj Blentoven!

    Replicirao bi Harisu...Od čiste have se fakat ne živi!
    Mittal kao kompanija je stvorila čudo u čeličnoj indusdtriji. Ogroman zalogaj...odkup željazara starih, nikakvih, ali u onim mjestima i gradovima gdje grad i mještani ovise o njoj. I takva je naša Zenica. Naša Zenica je sada ruglo prljave industrije, i kako da nas, Zeničane nije naučio bivši sistem, šta znači imati željezaru u susjedstvu. Da! Mnogo! Ogromno! U pravu si! Ali ja kao Zeničanin zaslužujem mnogo više. High Tech Željazaru, i poštivanje prava i sigurnosti radnika...a to se u Mittalu ne poštuje...Dodje mi da materi savjetujem da prašinu čisti magnetima. Pa koliko ja kao Zeničanin imam šta od Mittala...koliko nas je u Zenici ovisnih o ovoj firmi...i kolika je cijena zdravlja???
    SO2 - 240mikrograma/m3 je dozvoljeno 7 dana u godini...Harise...znaš li koliko si dana imao ove godine? Reci cu da je poodavno ispunjen bonus...Znaš li koliko si prema EU zakonima imao SO2?

    Koji Eko pokret!?..Koja je to organizacija ili udruženje? Mora da su poludili ako su govorili protiv Mittala...ili možda...Da! Oni su krivi zbog svjetske recesije. To je pravi odgovor!I garant će oni biti krivi što idu radnici na godišnji...

    Ljekari, eko stručnjaci upozoravaju već izvjesno vrijeme na teško ekološko stanje...primjer i ovog slučaja sa deponijom Siđe. Pa vidi ovo..danas je barem 10 kamiona Komrada čistilo za sobom,jer sutra su mediji tamo...Ko li jih je poslao? Zato stanovnici Podbrežja smrde po citavu godinu jer se deponija ne može ni ugasiti kako treba...Čujem da su na Općini bilo pravo ljuti..Vjerovatno imaju razloga.Općinari ne demantuju niti osudjuju trenutno stanje stvari...ŠUTE!!! BiH je prihavtila načela demokratije i svako ima da govori sta god zeli...a ako te optuzim da si kriv za nesto, nisi kriv dok ne dokazem!

    Interes grada? Crnjaci? Blentoven! Interes grada je ovisnost o nekom drugom...ovisnost o strancu...čelik, toplana, banke i sl. Energetska učinkovitost, poštivanje ekoloških normi, kamo ide porezni novac? Halo?! U kojoj galaksiji živimo? Ljudi nam se smrzavaju...a govorimo o privrednom transu i ne znam o čemu šta ne...Općina opet šuti...crk'o kotao, rekoše..po koji put??? Ili je ovo samo jedan igrokaz političkih aktera...imati ćemo TE usred recesije. Ulaže Kazahstan u nas... Jupi!!! Mojoj sreci nigdje kraja...Kazahstan, Indija...a ja i neki Švabo kupio prostor za turbine..Imal' šta naše?

    Vrijeme je recesije, Bosna to ne zaslužuje...a da li se može odbraniti? Ne vjerujem!

    Harisu,
    best regards!

    Respect svim radnicima AMittala, a onim upravnicima o kojima pišeš Blentoven...pa ako im je teško prilikom sastavljanja spiska, onda neka daju 10% plate radniku. Ali kako da upravnik AM to uradi, kada je Lakmus papir isprao mozak istom, i ovaj nema osjećaja za to!?

    Tarik

    ReplyDelete
  8. gdje su svi ti Eko pokreti pred izbore i u vremenima kad treba birati one koji ce odlucivati o tome ko ce graditi termoelektrane, ko ce pregovarati sa Mittalom i voditi grad? nisam nesto cuo da se iko od njih javi ili oragnizuje neku akciju, da tad pokusa napraviti nesto sto ce dugorocno dovesti do rjesenja bar nekih problema.
    zajebano je kad udises prljav zrak, ali je jos gore kad praznog stomaka dises prljav zrak. nisu zato krivi radnici Mittala koji ce na cekanje, a garant ni taj menadzer koji pravi spiskove. Da li ti, Tarik, mislis da bi njegovih 10% plate nesto promijenilo? i moze li covjek ovdje ispoljiti bilo kakvo ljudsko osjecanje poput, na primjer, tuge sto je situacija takva kakva jeste, a da se ne nadje neki pametni Bosanac koji ce ponuditi neko svoje "rjesenje" problema?

    pozdrav od sugradjanina koji bi volio super modernu zeljezaru, a koji istovremeno suosjeca sa svim ljudima koje su ove vlasti dovele do dna ljudskog dostojanstva

    ReplyDelete
  9. Blentoven!

    Komentar na post...U pravu si da u vrijeme izbora nije bilo ekoloških gibanja..U ZDK postoji mreža ekoloških gibanja, a niti ijedna nema odlučan stav oko zagađenja što zraka, što vode i zemlje. Pitanje se postavlja i smisao postojanja ako im je u interesu samo vuci lovu od općine. Vidi, osobno sam bio upoznat, koje sve organizacije su bile pozvane na sastanak sa EBRD-om...i niko od pozvanih nije dosao osim Eko Foruma Zenica i Eko pokreta Omarska...pogadjaš da su razmatrali stanje oko zagađenog okoliša prouzrokovanog aktivnostima AMittala. Za andati se je da ce ove incijativa rasti u Zenici, jer jedino tako cemo doci do filtera i naprava za čišćenje.

    OK. možda sam prenaglio u predlaganju 10%. Priznam. Radnici nisu krivi! Isto tako ni taj menadžer. Poslovna politika AMittala je takva...a odnos ove kompanije do lokalne zajednice je ravan odnosu kmpanija vs radnici...NIKAKAV! nije to samo slučaj u Zenici. I to moraju zeničani dobro znati. Ova vrsta poslovanja je prisutna u svakoj AM željezari.
    Apsolutno dajem podršku Sindikatu i radnicima, jer su sami. Oni nemaju supporta. ne od države, ne od kompanije, pa ni sramotno je reci ni od lokalne zajednice...ili možda lokalnih političara. Svi okrecu glavu i vele. U sarajevu je potpisan ugovor...bježanje od odgovornosti.

    I u pravu si. Od gladnog stomaka nemamo ništa. Ali isto tako će nam biti žao zbog načinjenih grešaka u prošlosti.

    I tebi anonimus pozdrav! Doveli su nas politicari i nize od ljudskog dostojanstva...a politicare smi birali mi.

    pozdrav
    Tarik

    ReplyDelete
  10. krivi smo mi sto smo ih pustili...nemogu da razumjem da grad ne moze da ïzadje na ulice i kaze; "dosta ste nas "lagano" ubijali!!!
    ili mozda treba poceti organizirati muslimanske, srpske ili hrvatske EKO demostraciej...to uvijek pali, nazalost...cilj nebira srestvo!!!

    ReplyDelete
  11. Blentoven!

    zrak nije crven, žut, plav...zrak nam je zajednički..kako god okrenemo...udišu ga političari, udišu ga djeca...svi...samo neko dobije u džep, a neko iz džepa.
    Tarik

    ReplyDelete