20 March 2009

Ljepote demokratije

Znate kada će nama svima biti bolje i kada ćemo napraviti prvi mali korak ka tome da nam bude bolje? Onda kada se nakon napisanog mog ličnog mišljenja i stava o koncertu Dine Merlina budem sretao sa ljudima koji će me pitati: „A stvarno ne voliš Dinu? A zašto ga ne voliš? Kakvu muziku ti voliš i na čiji koncert bi išao?“ I onda bih ja vjerovatno objasnio zbog čega nisam ljubitelj lika ili djela dotičnog gospodina. A onaj koji me pitao bi dobio odgovor na osnovu kojeg bi imao uvid u to kakav sam, možda se ne bi složio sa mnom, možda bi pronašao nešto zanimljivo u tome što govorim, ali bi prije svega to prihvatio kao moje lično mišljenje.

Ovih dana se srećem sa ljudima koji mi govore: „Gdje ćeš onako napasti Dinu Merlina? Što to on tebi ne valja? Kako ćeš onako pisati kad znaš da je on zvijezda?“ I ja onda dođem u situaciju da se branim a uopšte nisam kriv. Od kad je postalo nenormalno ili nedozvoljeno imati svoje mišljenje?

Koliko se sjećam, ušli smo u eru demokratije, a ona je bar poznata po tome da svako smije imati svoje mišljenje i da ga smije javno reći. Na svima ostalima je da to mišljenje čuju ili ne, da ga prihvate kao nešto normalno ili nenormalno, da tog koji tako misli prestanu ili počnu cijeniti. Ako su najveće kritike prošlom sistemu upućene zbog nedostatka slobode, ovo uređenje je skroz suprotno – možete misliti kako god vam srce želi, to je vaše pravo.

Ja sam možda preozbiljno shvatio ovo pravo i obilato ga koristim. Ne samo da se usuđujem misliti svojom glavom (a oni koji me znaju mogu posvjedočiti da je to jedna zavidna površina za razmišljanje), nego sam se usudio i javno iznijeti svoja razmišljanja. I nakon toga se srećem sa pitanjem: „Od kud ti pravo da ne voliš Dinu Merlina?“

E pa – živim u demokratskom društvu i imam pravo da ga ne volim. Imam pravo da ga ne volim iz više razloga: ne sviđa mi se njegova muzika, mislim da je licemjerno što se vrlo često naziva autorom i potpisuje tuđe pjesme, on je iz Njemačke meni ovdje pjevao pjesmu „Gdje si bio ti kad je bilo najteže“, i to na muziku onog bijelog crnca Michaela Jacksona, zapetljavao odgovore na pitanja kojem Aliji pjeva tako da na kraju više ni on sam nije bio siguran, a na kraju sve začinio sponzorstvom BH Telecoma za ovaj zadnji album, i to sa cifrom od (pisalo u „Dnevnom avazu“) 244.000 KM.

I ja ga ne volim, mada je zvijezda. A zvijezde su i Thompson, i Svetlana Ražnatović, pa ni njih ne volim.

To je moje pravo koje mi je dala demokratija. Kao što rekoh, u demokratskom društvu možeš misliti šta hoćeš i možeš reći šta hoćeš, možeš voljeti koga hoćeš i mrziti koga hoćeš.

Zašto to ne bi iskoristio svako, pa čak i oni koji vole Dinu Merlina i koji će večeras ili sutra uveče biti u gradskoj Areni. Ja im želim dobar provod, jer nije mi ni bila namjera da iznošenjem svog vlastitog stava promijenim nečije mišljenje.

13 comments:

  1. Dino je najobichnija papchina gladnih usta kojemu nikad nije dosta para ,....................,

    Jebesh muziku , ima tu ponekad neshto i shto valja ,....nego kao lichnost je propast zhiva !!!

    Poslushaj Dinu kad pricha i zheli rechi neshto pametno - meni bude nezgodno pred chovjekom kad se pochen shutat sa onih nekoliko rijechi vishestrukog znachenja koje uopshte nije mjesto u tim vjeshtachkim konstukcijama shto mu iz usta nepotrebno izlaze ,.....

    Biser nads biserima koji je pokazao koliki je to gladni zhvaljo kojemu nikada nije dosta je proshle godine za vrijeme Bajrama !!!!!!

    Svi mi znamo da je dotichni veliki vjernik , hadzhija shto no veli za sebe i da zhivi po pravilima ,........i tako on veli stalno da je njemu Bayram svetinja i da on ko vjernik nikad ne bi radio u to vrijeme !!!!!!
    HOHOHOHOHOHOHOHOOHOHOH ,.....a di je dotichni bio za proshli bayram ,......hohohohohooh , bio u Zagrebu ispod shatre di su komshije napravile dernek slichan Oktober festu ,di je piva teklka potocima , a odojci se pekli naveliko ,......bilo je chvaraka garant ,...........eto tu je Hadzija Dino bio za Bayram,......

    Tko ne vjeruje mozhe da provjeri ,........,GLADNIM ZHVALJAMA nije bilo dosta para ,........kad je onaj drugi zhvaljo gladan para ( Bregovich ) - to je normalno - bar ne kenja naokolo po pitanju vjerskog nachina zhivotA , al`ovaj zhvaljo pola karijere pravi na tome ,............,
    Rioma ,
    Ime prezime , adressa i telefon poznati redakciji....

    ReplyDelete
  2. Merlin -umjetnik i autor kojeg su plagirali mnogi poznati i manje poznati muzicari.
    Naravno salim se.
    Mora mu se priznati,njemu i ekipi oko njega ,da prate svjetska muzicka zbivanja.

    ReplyDelete
  3. Emoj Blentoven!

    BRAVO!!!

    ReplyDelete
  4. čim se on mota po vašim glavama,ima tu nešto.

    ReplyDelete
  5. Zašto to ne bi iskoristio svako, pa čak i oni koji vole Dinu Merlina i koji će večeras ili sutra uveče biti u gradskoj Areni. Ja im želim dobar provod, jer nije mi ni bila namjera da iznošenjem svog vlastitog stava promijenim nečije mišljenje.

    ...dragi nas Mario;evo prekopirao sam ti zadnje dvije recenice iz Damirovog teksta pa ih procitaj,molim te!Mere da bidne;pa da njesto i naucis iz njih!Mozda ti se desi;da se uozbiljis pa prestanes razmisljati o malim,jednostavnim(nebitnim)stavarima "izmedu redova"?!

    ...s koje god imenom da se potpisem,nemora znaciti da sam bas taj,prema tome;Niko!

    ReplyDelete
  6. Vucak drugovi smo stari, slazem se za efendiju Dinu sipu mi k...., ali mojne brisat komentare koji su uz to neuvredljivi i pisati o demokratiji.
    Doze

    ReplyDelete
  7. ma jebes dinu,ja se slazem s tobom ali mi je sjela jedna njegova pjesma sa zadnjeg albuma.Mislim,onako sto je stariji postaje veca faca,oblaci se dobro i glumi frajera(vjerovatno ga neko savjetuje na tome planu).Ali ipak Vucak ti zivis u Zenici i takve reakcije su normalne,nadam se da ce sve ostati na kritikama.Ti ovu zadnju recenicu shvati kako hoces...ali ja ne zivim u Zenici

    ReplyDelete
  8. Doze,prijatelju moj stari!
    Mada sam rekao da se neću više vraćati na prepirku oko komentara ali ti zavrijeđuješ odgovor.
    Ja nikada nisam obrisao niti jedan komentar koji nije imao uvrijedljiv sadržaj.Nerijetko se događa da blog service ne propušta komentare da mene.Tj,dešava se da uopće ne dobijem neke komentare.Kod nas su ljudi skoni pljuvanju svega i svakoga a ja ne želim da im dajem prostor za to.Znam da ti nisi jedan od onih koji pljuju pa ti sa sigurnnošću mogu reći da nisam primio ni jedan tvoj komentar koji nisam objavio.
    Pozdravi od tvog jarana Blentovena

    ReplyDelete
  9. dino smrdi!!!!

    skusho

    ReplyDelete
  10. Vucak sada mi je lakse, a komentar se odnosio na anonymusa koji je rekao da se Adisa "trosila" u Gluhom Dobu. Vidimo se drug
    Doze

    ReplyDelete
  11. ni je ne volim dinu .. ali isto tako ne volim ni jednog narodnjaka , ne volim ni tajsona , ne volim vise ni riblju corbu.... boze moj jesam postala izbirljiva valjda ide sa godinama

    ReplyDelete
  12. Prije se nije bash moglo laprdat o svacemu ,posebno o Titi i ekipici ali je zato svako radio sta hoce a sad se moze reci bilo sta i uraditi ama bas nista u vezi toga.Pitam se sta je tu demokratija.Sama ideja se zasnivala i zasniva na robovlasnistvu ocito "demokratske" manjine (oko 5-8% stanovnistva) nad potcinjenom vecinom,Heliotima,kojih u svakom tzv. demokratskom drustvu mora biti.Moc novca i nekakav kompromis vlasnika istog oko vladavine i sputavanja stanovnistva je osnova "zapadne" civilizacije.Sto se tice Dine... u nedostatku kvalitetnog popa ,roka,kao i izvorne narodne muzike i sevdaha,radjaju se u stanju vakuma raznorazni kvazi muzicari za koje je( mozesh zamislit) Dino car careva...Eto toliko je sati...Vecina Sarajevske pop scene se latilo cipelica ili je odumrlo,tako da je Dino savrsen odraz ukusa raje...Kad bi od Stulica,Dade,Massima,Mandica,Stublica,Serbedzije,Gobca,Koje,Caneta,Stefanovskog i ostalih virtuoza zavisila ta nova hala propala bi za po godine...Da se razumijemo Sarajevske izdavacke kuce su osamdestih(da ne govorimo o drugim )presovale hebet ploca da cijela Engleska scena nije joj mogla vode prinjet.Ex Yu scena ,(zajedno sa postavom Juznog Vjetra)je po glavi stanovnika bila broj 1 jedan u svijetu.tek onda Americka i druge,da ne govorim o drzavama ne Engleskog govornog podrucja gdje smo bili ispred svih 10/1 po koncertnim kartama i prodaji ploca i kaseta.I prije je bilo krkanluka ali barem kvalitetnog da se covjek mogao nasmijati tekstovima i ziki a sad su isti cini mi se main stream!Mislim da ce i ta etapa proci kao i sto Dugmetova nije do zore gorila.Ovdje u Sjevernoj Americi isto nije bilo postenog albuma zadnjih 10 banki...Zadnjih par god. se desava Vynil revolucija i preporod kulture ploca koja sa sobom nosi i nabrijanog slusaoca.Tako se moji dragi sugradjani ne mojte iznenaditi kad vas uskoro spuca val analognog zvuka koji pali i zari vec 120 godina.Ploce su ovdje da ostanu a cd-ovi i digitalne memorije su talasika za dodir igle.Eh sad se postavlja pitanje ko ce to sad u nas dobro zvucat na Vynilu i da li materijal vrijedan istog postoji...Toliko od Keshe...

    ReplyDelete
  13. Kesho-Gdje si zivio i gdje zivis covjece?
    Kao da si gledao i gledas na zivot(muziku) onog vremena i ovog sada s distance od nekoliko miliona svjetlosni godina.Sorry,cijeli komentar total pusiona i neshvatljivo lupetanje(laprdanje).
    Vucak i ovakve trebas brisati,kao i one koji truju te ne argumentovano napadaju druge!
    ..kontradiktoran sam...da i ovo moje brisi i ako je dobronamjerna reakcija na ovakav bullshit komentar,koji je u suprotnosti(da ne u potrebim tezu rijec)... i sa kvalitetom napisanog posta.
    Pozdrav tebi i Keshi

    ReplyDelete