22 January 2009

Grad „dupljaka“

Kao i mnogo puta do sada danas mi je prišao jedan suhonjavi momak koji već godinama prodaje „dupljak“ stvari i ponudio mi Lacoste miris. Normalno, kune se u njegovu autentičnost ali ga prodaje za deset maraka. Rene Lacoste bi se prevrnuo u grobu kada bi vidio kakvu lošu imitaciju preprodaju ovdje u tamnim vilajetima Bosne. Nije mi jasno ko kupi te zgužvane kutije u poderanom celofanu ali je činjenica da to radi već nekoliko godina.

Grad nam je preplavljen „divče“ garderobom koja se uglavnom nabavlja na pijaci ali često i po raznoraznim buticima. Krivotvore se farmerke, jakne, cipele, torbe... Ma, krivotvore sve. Kada bi se nekim čudom dogodila akcija zapljene odjevnih artkala koji nisu original ovaj grad bi u momentu izgledao kao jedan golemi nudistički kamp.

Smiješno mi je gledati prigradske momke koji se šepure u majicama sa logom neke od svjetskih marki a i Stevie Wonder bi vidio da ga je šila malena Kineska ili Tajlandska ručica. Pitao sam svog dugogodišnjeg prijatelja koji je vlasnik butika da mi kaže gdje da nađem originalne farmerke. On mi reče da mi je najpametnije da odem na pijacu i kupim neke od 25 maraka. Kaže da je to jedini način da se ne osjetim prevarenim pošto znam da sam kupio dupljak i nisam ga mnogo platio. A i tako niko više u gradu ne zna šta je original.

Posebna priča su one kreštave Romkinje što prodaju DVD –ove za dvije marke. Po stotine filmova raznih žanrova one prostru nasred glavne ulice i dernjaju se. Nije mi jasno kojim kanalima ti filmovi dolaze ali činjenica je da sam nedavno vidio novi Rocky ili Rambo prije svjetske premijere. Sly Stallone se ni istuširao nije poslije snimanja a po Titovoj se prodaju njegovi DVD-ovi. Pitam se kome će Neđa „Tropik“ otvoriti multipleks i kako kažu naplaćivati karte po pet maraka kada na pijaci kupuju DVD-ove sa najvećim hitovima za dvije marke.

U posljednje vrijeme sve češće pomišljam da i ovaj život koji živimo nije ništa drugo nego loša kopija života kojeg bi trebali živjeti. Do originala nam je teško doći ne zbog cijene koju trebamo dati za njega nego zbog toga što ga već duže vrijeme nema na tržištu.


1 comment:

  1. Kesho vdeo!
    Zamisli Vule kad bi svi hodali u 501 +jaknom i bijelim starkama...naravno uvijek svjeze opranim!Bez zeze ovdje u Kanadi ima josh takvih likova,(iz susjednog nam grada) koje da je neki zatvor zaduzio uniformom.By the way nekad su ih zaduzivali Sangajkama kad nestane starki...Eto tako se i nash grad oblacio barem 10 godina.Kakvi crni Kinezi osamdesetih nisu imali sanse.Tako i sada bijele Air tene,bijele carapice,blue jeans,Le Crocodil i crni znjakako!Vazda ce be bit kloniranih koji misle da su se napirlitali ako su potrosili 500 km za krpice(bez kajle i stenke molim).Svi misle da su unikatni a da ih vidish ovdje ko nashi shaneri osamdesetih.Djes ba nosit nesto markirano pa nisu ti platili da im budesh bilboard.Kad cesh vidjet nekog poznatog u novinama u markiranom.Njima se mora platit milijun dva da obuku La Costu na 5 minuta.U nas je svijet napravio od necega u cemu se znojis i valjas po tenisitu modu...Po meni jedino Adidas nije trend nego pravi understatement,koji traje kroz generacije,barem sto se tice sportske robe...Ko se sjeca Ellesse,Sergio Terchini etapa ili Lee,Wrangler,Edwin,Lee Cooper etape.I onda cijeli grad ih izdrnda i misli da su svi dobro obuceni.Osoba sa ukusom nikad nece obuci nesto sa vidljivom etiketom sem Adidaski,ona nosi garderobu sivenu po mjeri,cipele modela nasih djedova (koje i sad su najkvalitetnije i najskuplje),sesir ili fedoru na glavi,kisobran,sal od kasmira,ljeti jednobojan lan i svilu i naravno sesir od slame ili papira.I sve za duplo manje pare,ma ko ce platit etiketu isto para koliko garderoba vrijedi.Upravo razmisljam kako bi izgledao Roberto Cavalio na pisti poslje revije sa velikim RC na ceplu...Naravno sve vec receno ovdje je stvar ukusa a o ukusima se i ne raspravlja!

    ReplyDelete