21 January 2009

Zeničani kojima se ponosimo

Kažu stari ljudi da mjesta gdje se ukrštaju putevi i gdje se miješaju geni daju izrazito lijep narod i ljude uspješne u sportu i kulturi.

Zenica je uz rast i prosperitet željezare bila naseljavana ljudima iz raznih dijelova bivše države pa i iz Evrope. To je rezultiralo velikim brojem jako lijepih djevojaka i mladića. Potvrda za to smo imali napretek.

Imali smo Miss Jugoslavije - Dinku Delić, a od osamostaljenja BiH mislim da nije bilo grada koji je imao više izabranih Miss. Prvo takmičenje lentu je odnijela Belma Zvrko,djevojka koja je doduše iz Travnika ali kada je bila izabrana pohađala je srednju muzičku školu u Zenici. Iza nje su bile Elma Terzić, Alisa Šišić koja je lentu zadržala tek par dana i napokon Danijela Vinš. I danas našim gradom hodaju prelijepe djevojke i konstantno slušamo hvalospjeve o ljepoti naših sugrađanki kada god neko posjeti naš grad.

Zenica je podarila i mnoge jako uspješne sportiste. U Zenici su rođeni košarkaši: Emir Mutapčić, Dževad Alihodžić, Zoran Savić, Teoman Alibegović i Kenan Bajramović. Bilo je i fudbalera. Elvir Bolić i Miodrag Ratković su bili Evropski i Svjetski prvaci sa Crvenom Zvezdom. Prije njih za Zvezdu su igrali i Enes Bešić i Ranko Đorđić. U Hrvatskim klubovima su igrali Mirsad Hibić i Nermin Šabić a davno prije njih Josip Lalić i Alojz Renić. U pojedinačnim sportovima su bili atletičar Elvir Krehmić, karatista Arnel Kalušić i nekada prije rata odlični strijelci Srećko Pejović i Mirjana Horvat.

Naš grad je dao i odlične glumce i estradne zvijezde. U Sarajevu voditeljski posao rade Suzana Stambol i Hazim Begagić a u Zagrebu Tarik Filipović. Tu su još Haris Burina i Robert Krajinović, izuzetno dobri i nagrađivani glumci. Od poznatih ljudi koji se bave muzikom je u Zagrebu Sandra Bagarić, a u Sarajevu su živjeli pokojni Aljoša Buha i nedavno preminula Sanela Redžepagić. U nekom od prethodnih postova sam spominjao i Edu Karamazova kojeg mogu smjestiti u svjetski priznate umjetnike. Čak je i naš „oskarovac“ Danis Tanović rođen u Zenici, mada on to rijetko spominje.

Mogao bih nabrajati danima a opet imam osjećaj da sam nekoga preskočio. Vjerujem da svi znate nekog koga sam trebao spomenuti i to je samo dokaz da je ovaj grad dao čitavu plejadu uspješnih ljudi. Ako se sjetite bilo koga slobodno mi javite ili napišite u komentarima a ja ću ih svakako dodati na ovaj spisak.

A sam se iskreno sa nadam da će generacije koje dolaze ovaj moj spisak bar udvostručiti.

11 comments:

  1. Dzeko Sacir medalja na olimpijadi iz streljastva.Pozdrav od Dozeta

    ReplyDelete
  2. Dragi prijatelju, vrlo interesantno razmišljaš. Zeničani za ponos su lijepe djevojke, misice, karatisti, fudbaleri, glumci iz trakavica...
    Kritikuješ "sirotog" Sokratovca Skulja zbog narodnjaka koje sluša, a nešto mi se muvaš kad treba pomenuti makar jednog kulturnjaka (pjesnika, kritičara, filozofa...). Mogao bih danima da nabrajam, kažeš? Hajde da ti vjerujem, iako mislim da bi to prije trajalo par sekundi.
    Prijateljski pozdrav!

    ReplyDelete
  3. Dragi moj BiB!
    Apsolutno si krivo shvatio moj post.Moj profesor Škulj je slobodan slušati šta god hoće ali ne na uštrb drugih ljudi koji su pozvani da slušaju nešto drugo.Smetalo mi je njegovo nadmeno ponašanje a ne odabir muzike.Miš i njegova dreka su bili samo piuni,tu večer.
    Kada sam pisao o zaslužnim Zeničanima,pisao sam samo o Zeničanima poznatim i priznatim izvan granica našeg grada.
    Planiram ovih dana pisati o pametnim Zeničanima gdje ću se vjerojatno osvrnuti na prof.dr.Škuljevića na jedan mnogo ljepši način.

    pozdrav od Damira Vučka

    ReplyDelete
  4. košarkaš Zdeno Grgić, vaterpolista Janković (trokuće),zubar Damir (Milano), bacač kugle Zlatan Saračević, paziiii političar Dragan Čavić (jer Vitez nije imao porodilište), pa onda Marko Čolić Cako (legenda hrvatske novinske fotografije), etc (nastavlja se)

    ReplyDelete
  5. Evo Zenicana koji su se naucno afirmirali u Sarajevu: profesori na Filozofskom fakultetu su Samir Arnautovic i Damir Maric, na Veterini Nihad Fejzic, takođe ima mnogo asistenata na raznim fakultetima od kojih ce neki uskoro doktorirati: Haris Ceric, Dzenana Husremovic, Ena Begovic ...

    ReplyDelete
  6. a Mladen Krstajic???

    ReplyDelete
  7. Koliko znam Samir Arnautovic je rodjen u ljubuskom...i ne znam zbog cega se sa njim ponosimo???Svaka cast Damiru Maricu pravi Zenicanin!

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. Stvarno je sramota ovu dvojicu uglednih profesora nazivati ''bagrom prve kategorije, korumpiranim banditima, koji nisu iz ljudskog roda'' i to bez ikakvog dokaza. Eto u kakvom drustvu zivimo! Mislim da bi vlasnik ovog bloga morao sprijeciti ovakvo izivaljavnje i vrijedjanje!

    ReplyDelete
  10. Gospodine Vucak,
    doista sam zaprepastena da na svom blogu dozvoljavate ovako prizemne i prostacke komentare o ljudima kojima bi se i Zenica trebala ponositi ili je to zato sto su ljudi uspjeli u ''mrskom'' Sarajevu, a ne u rodnoj Zenici?!

    ReplyDelete
  11. Ne znam sta pricate Ja sam o Arnautovicu cou sve najgore , najbolji je Damir Maric

    ReplyDelete