23 January 2009

Možemo li bolje?



Najmanje jednom dnevno dobijem kritiku da sam negativan i da vidim sve crno. Kažu mi da će ljudi čitajući moj blog pomisliti samo najgore o Zenici i pitaju se kako tek drugi vide ovaj grad kad sam ja ovako negativan?

Da vas utješim odmah, ne vidim ja crno samo Zenicu. Moja „crna faza" koja traje već duže vrijeme obuhvata čitavu BiH i sav Balkan. Kad se malo bolje zamislim onda kažem da je čitava planeta skoro crna, a najbolji dokaz za to je da je od juče i američki predsjednik takođe crn.

Šalu na stranu, kad god dobijem takav komentar ja se duboko zamislim i pokušam naći nešto što će zasjeniti to crnilo. Evo pisao sam i o tome kako smo lijepi i pametni, kako smo poznati i priznati. Pisao sam i o tome kako se rade nove dobre predstave u pozorištu. Pišem o nekim dragim i finim ljudima kojima bi se svaki grad ponosio a ne samo Zenica. I da, pišem i o stvarima koje mi smetaju i činjenica je da ih ima dosta.

Ne kažem da je u Zenici sve loše ali znam da će se velika većina ljudi koji su meni bliski po senzibilitetu složiti sa tim da trenutno ima puno više lošeg nego dobrog. I da ćutim o tome? Ne mogu da se ne okrenem oko sebe i primijetim da nas nekako svi prestižu u većini dobrih stvari. Da mi je nekako doći do podatka koliko Zeničana danas radi u Vitezu – mjestu koje je postalo pojam za biznis. Zašto smo morali toliko ostati iza Viteza? Zbog čega smo u vijestima mi ti kojima je hladno i koje truju? Zbog čega danas gimnazijalci sami kreče školu i farbaju radijatore? Zašto nam se pijaca proširila i na glavnu ne tako davno renoviranu ulicu? Zašto na ulici vidim skoro jednak broj pasa lutalica kao i ljudi? Zašto se zatvaraju obdaništa po gradu? Zbog čega sve manje vidim nasmijana lica?

Možda sam crn zbog toga što znam da ovaj grad može biti bolji i zbog toga što mislim da svi zaslužujemo da živimo u boljem gradu? I onda kad oko sebe ugledam toliko stvari koje mi se ne sviđaju jednostavno me uhvati sivilo.

A ima toliko toga lijepog. Imamo sve uslove za idealan život – prelijep grad na obalama rijeke po kojem nam država nosi ime, fantastično Kamberovića polje koje je idealno u svako doba godine, uslove za sve vrste sportova (nogomet, košarka, rukomet, odbojka, ragbi, tenis, plivanje, skijanje, atletika, streljaštvo...), infrastrukturu za razvoj privrede i najvažnije od svega – ljude.

Grad ne čine zgrade nego ljudi, davno je rečeno. I znam da u ovom gradu ima ljudi koji se slažu sa mnom i koji su isto tako nezadovoljni. Ne zbog toga što nam je loše nego zbog toga što znaju isto ono što ja znam – MOŽE NAM BITI BOLJE.

Možda da se okrenemo oko sebe i sami sebi priznamo šta nam se sviđa a šta ne. Za početak evo molim čitaoce Blentovena da mi pomognu i napišu u komentarima na ovaj post šta je to danas dobro a šta loše u Zenici? Šta je to čime se trebamo ponositi a čega bi se trebali stidjeti?

p.s. Na ovaj post ću pustiti i anonimne komentare, samo Vas molim da pokušate biti konstruktivni i bez uvreda na bilo čiji račun.


8 comments:

  1. Priupitaj te koji te kritikuju gdje su kupili ruzicaste naocale kroz koje posmatraju svijet."Blentoven" je super.Dodje mi obavezna stanica na svakodnevnom putovanju kroz internet.Pozdrav. Maja Karac

    ReplyDelete
  2. Jednog dana .nadam se ubrzo,čitaćemo knjigu BLENTOVEN I JA.Blentoven je super,ma nije više bitan ni dim, ni dupljak, naučili smo.ni shoping centre,bitan si ti i ljudi koje voliš ili su barem zavrijedili da ih bar i spomeneš.A to što je crno,ne mora biti moramo malo ljude spojiti pa da sve ,ako nije bijelo bar bude svijetlo sivo.Volimo Te,SABINA i ILHAN

    ReplyDelete
  3. DEAR,nadam se da ću ove godine pročitati the best bestseler imenom JA I BLENTOVEN.I nije ljubavi,sve crno,nisu bitni dupljaci,nije bitan Bananović centre,ni ti koji imaju hate-rske komentare.Bitno je to što su neki ljudi, oli ti ,bitni tebi našli mjesta iprostora da ih spomeneš.pa sad po zaslugama,Daj nam malo bar da bude light sivo,barem ti imaš ,vjerujem,tog nečeg high daj nam to ,ja još uvijek vjerujem u prijatelje i još niko za koje ih smatram me nije ucrnjačio,hit si honey, just go a head.LJubi te SABINA i pozdrav od ILHANA.

    ReplyDelete
  4. vucak,svaka cast,svakanapisana rijec na tvom blogu,svaka recenica,svaki post je idealno.
    cestitam,uz najbolje zelje da nas jos mnogo,mnogo puta uveseljavas,radujes,zamjerke ne postoje,samo pohvale.
    sretno i bericetno ti svako ovo tvoje napisano slovo na tvom blogu
    ervin herovic

    ReplyDelete
  5. Hvala vam od srca na lijepim komentarima!
    Znam da ima ljudi koji inače pjuju po svemu a ja stvarno ne želim da budem jedan od njih.Ovaj blog je nekim čudom postao jako čitan i to mi je automatski donijelo stotine pozitivnih kritika ali i par njih koji ne podnose da se nekog hvali.
    Ja pišem isključivo ono što vidim i čega se se sječam,bez uljepšavanja i bez dodatnog ''crnila''.
    Još jednon hvala Maji i Ervinu a Sabini i Ilhanu poseban pozdrav i pusa od matorog pripovjedača.
    Voli Vas Blentoven

    ReplyDelete
  6. Dache Allah Dragi pa che biti bolje!!!
    mario

    ReplyDelete
  7. Pozdrav Damire,
    Javili su mi preko Facebook o tvome blogu, i naravo, kao sto vidim (citam)isti se na vrlo fin i pametan nacin pozabavio kulturnim seciranjem vremena proslog-sadasnjeg-buduceg u gradu Zenici...

    Naravno, zahvaljujem se i na lijepim rijecima kada je je Radio CD u pitanju...
    Sto se tice ove teme, "Mozemo li bolje?", moj ti je odgovor:Naravno da se moze...no za sve treba imati tu potrebnu kriticnu masu, pa tako i za ove pozitivne promjene kojima i ti tezis...
    Zenica je doista pravo malo cudo koje u svojoj povjesti nikako nije imala srece sa "vladarima"...zapravo, ono sto mogu zakjluciti citajuci tvoj blog, Zenica mu dodje nesto kao krov na kuci sa finim temeljima...No, taj krov prokisnjava na nekoliko mjesta i ljudi koji zive pod tim krovom nikako da se nakane da zamjene cijeli krov sa novim...Skupo je , kazu...a u sustini nije...nije, jer je uvijek mnogo skuplje krpiti rupe, farbati vlagom zeznuti plafon i zidove...Ponekad se "zalomi" da Zenica i dobije osobu "krovnoga kvaliteta"...al' onda po nesreci il' ne bude dovoljno crijepa il' je vrijeme za klinac, pa se krovni radovi nikako ne mogu odvijati "po planu"...
    No, pojedinci znaju da naprave cuda i kada im se daju male, minimalne sanse za takvo sto... Neumjesno je da ja, koji vec 15 godina zivim u USA, dajem ljudima u Zenici savjet...nit' to ide, nit' ljudi mogu skuzit' o cemu ja to trabunjam...no, zato mogu da savjetujem tebe kao "individualca pozitivnog sarkazma"; samo naprijed sa svojim bloggom...

    Pozdrav od Zorana Misetica

    PS.Pun mi klinac registriranja, pa ti ovo saljem kao "Anonymous"

    ReplyDelete
  8. E jebi ga Vučak , nastavi kako hoćeš samo napred

    ReplyDelete