10 January 2009

Mladost

Kada bi neko sa strane krenuo u obilazak kulturnih zbivanja (koja su velika rijetkost) u našem gradu zapitao bi se da li je ovo grad staraca? Bilo da je riječ o pozorišnim premijerama, koncertima ozbiljne muzike ili otvaranju izložbi primijetit ćete zanemariv broj mladih ljudi na tim eventima.

Prošle godine je u gradskoj biblioteci bila književna večer koja je bila izuzetno slabo posjećena što i nije vijest za naš grad. Problem je bio taj što sam ja bio među najmlađim a već sam uveliko zagazio u godine u kojima su problemi sa prostatom uobičajeni. Nije moguće da u ovom gradu nema nikog mlađeg da ga zanima književnost.

Prije par mjeseci je bila i jako dobro organizirana kampanja protiv zagađenja zraka koju je pokrenuo Zenički „Slovenac“ Tarik Mujačić. Čak ni tamo nije bilo više od 15 posto mladih iako je mjesto u kom se održavala ta manifestacija bilo primjerenije mladim nego nama u srednjim godinama.

Jedan od izuzetaka koji moram naglasiti je moja draga poznanica koja ide u Gimnaziju. Ona je ta koja je pokrenula protestni zbor zbog hladnih radijatora i koji je okupio zavidan broj srednjoškolaca. Mladi su oduvijek bili ti koji su pokretali revolucije što u našem gradu baš i nije slučaj. Ista ta mlada dama je na „Facebooku“ oformila grupu koja se bori za renoviranje zgrade Prve gimnazije koja je zaista u očajnom stanju. Sramota je da mladi ćute i gledaju kako se renoviraju prigradske škole i kako niču vjerski objekti (nemam ništa protiv izgradnje tih objekata ako nije na uštrb renoviranja škola) i kako se grade skoro magistralne ceste za zaseoke iz kojih se regrutuju novokomponovani opštinski funkcioneri.

Ne mogu da se ne sjetim moje generacije ili prijeratnih generacija općenito koje su posjećivale sve kulturne manifestacije. Ovdje mlade možeš uglavnom vidjeti kako posjećuju objekte iz kojih trešte turbo folk hitovi i koji su postali totalno cijepljeni protiv svega urbanog.

Eh da, bio bih totalni idiot kada ne bih spomenuo dvojicu izuzetnih mladih ljudi koji su u svom filmu i koji mi ne dopuštaju da padnem u totalno beznađe kada je mladost u pitanju. To su dva mlada fotografa, Dado Ruvić i Mirza Subašić. Mirza je nedavno imao svoju prvu samostalnu izložbu a Dado je više puta objavljivan na „Reutersovim“ stranicama koje se bave fotografijom. Njihova ljubav prema fotografiji i entuzijazam uveliko nadilaze ove učmale Zeničke okvire.

Svim mladim ljudima u Zenici bih poručio: „Probudite se, života ima i van zadimljenih kafića!“

11 comments:

  1. ...Vucak bravo za ideju,pun pogodak!Lijepo,iskreno,duhovito videnje nase Zenice danas..,samo nastavi tako!Setaj i pricaj..,ne mjenjaj se,budi ti i to je to!Pokusaj da imas(bilo bi mi izuzetno drago)i materijalnu satisfakciju za ovaj,vrlo dobar,tvoj zurnalisticki,literarni rad i eto,nade ti sebi posao;to ti je TO..,ko trazi on i nade!Zelim ti sve naj,naj u buducnosti jer krajnje je vrijeme da u nasoj Zenici i normalan,obican,mali covjek(s talentom)konacno "uhvati",dobije; priliku da pokaze ono sto zna!!!
    Svako ti dobro..,ali u buduce;pazi da ti se clanci ne obljavljuju na E-stranicama sa vrlo upitnim ideoloskim stavovima?!Ti si veci,talentovaniji od takvih novo-komponovanih ideologa i njihovih duhovnih nizina,koji su se kroz istoriju naseg grada;VAZDA ignorisali u zenickoj,tolerantnoj carsiji!Ako si i do sada mogao sam,sa svojom pamecu;mozes i od sada.Jer oni sto na silu,na prepad kratko budu,isto tako i odu;takvi ti nisu potrebni!!!

    Braki

    ReplyDelete
  2. ZHIKU VUCHKA U BLOGSFERI!!!
    RIOMA

    ReplyDelete
  3. E moj Blentoven!

    veliš mladost...odlično si se sjetio i opisao trenutnu (već stalnu) situaciju!
    Koje su vrednote zeničke mladosti danas?!? Šta to zanima omladinu, a da napravi sveopšti impact u gradu? Nažalost još dugo vremena ćemo čekati učešća omladine na eventima kao izložbe, književni večeri i sl. U današnjem svijetu kapitala omladina se "lijepi" na trgovačke centre i ispijanje kafa i kavica.
    Trendovsko skupljanje omladine danas možemo samo još očekivati nakon otvorenja kina. Blentoven, kartu na 10 KM!!! Zašto? Pa kad odeš s curom, da baš to bude EVENT! Da ne trpiš seljakluk uz dugo čekivani filmski hit, dok oni trebaju vodič za kulturno obnašanje...Pa zamisli, siguran sam da su u Zenici i neke generacije koje nikad nisu ni bile u kinu!!! Očekivati od naše omladine da dođu npr. na neki kulturnjak je teško očekivati. Žive u sredini gdje su jednostavno "zatrpani" jorganom opšteg krkanluka. I sve dok se sami ne probude i ne počnu povezivati UVIJEK će nam eventi biti prazni.
    I da se vratim na spomenutu gospodjicu studenticu...svaka joj čast!!! Uz malo truda je pokrenula mašinu zvana "studentski revolt" koji je itekako zaspao...Studenti kao nosioci socialnog bunta u Zenici ili tek nastaju ili još uvijek spavaju. Svakako im treba dati potporu na svakoj akciji.

    Budi cool i nastavi sa pisanjem. Napišem referance za budući posao :-)

    k

    ReplyDelete
  4. Kad reče da "u Zenici ima života i van zadimljenih kafića" nešto me presječe pa kontam zar tako može misliti i izjaviti neko ko je čitav život u tim kafićima,a onda pomislih pa čovjek je u pravu , vrlo je malo tih kafića na koje je on mislio:)
    Iskreno jarane...ja ne vidim bolje i da se može naprijed (čekamo nešto godinama?) !Sve je trulo u korijenu,nažalost!

    nego što ti ne spavaš u ova doba 05,44 ;) zadimljeni kafići? heheh
    Goran....

    ReplyDelete
  5. Vucak, pozdrav i pohvale za tvoj blog.
    Samo nastavi.
    Bule.

    ReplyDelete
  6. Braki, na koga ciljas. Vucak, gdje si to objavljivao pricfe? Daj da znamo da ne idemo na te novokomponovane. Vidis, Braki upravo cini ono sto ti pises... poseljacuje atmosferu...
    On je neki lik za odredjivanje sta je kvazi a sta ne.

    Vucak, svaka cast ne znamos e licno, al strasno pises. Strasno dobro.

    ReplyDelete
  7. "Vucak, svaka cast ne znamos e licno, al strasno pises. Strasno dobro."
    ...pitam se;kako bi tek nas Vule pisao da ga jos i licno poznajes ti nepoznati zajebantu?
    Moj ti je savjet kolega,ice;mani se direktnih,ne konstruktivnih prozivanja ako za to nije mjesto i ako za tako sto;nemas neki velkacki,velkacki licni razlog.Imas li ga?Ako ti je zaista stalo do ovog momka i njegovog prvenca;pohvali ovaj njegov simpaticni pristup Ze stvarnosti,u biti vrlo neprijatnoj,ili razguli na neki progresivniji Blog(imas ih danas koliko hoces u BiH-a).A ako ti je samo do ispoljavanja Ciber paranoje od tudih,tebi licno,neukusnih komentara e onda si obratio pogresnoj osobi jer ja ti burazeru;nemam lijeka za takve opasne bole!!!
    Vucak izvini za ovu neprijatnos,ocevidac si da je nisam ja licno inicirao!A to sto je nasa tuzna Bosna puna pro-fasistickih E-stranica dragi moj nepoznati..,dera malo;pa nismo vam Vucak i ja za to krivi..,vi "novinari" snosite punu odgovornost za te duhovne mizerije!!!
    Braki

    ReplyDelete
  8. Vucak svaka cast drug. Ja sam skoro svaki dan u potrazi za nekim svjezim komentarima i novostima iz rodnog grada. Da sam mogao birati cije bi komentare volio vidjeti ne bi mogao izabrati bolje. Drago mi je da si ovo zapoceo i poznavajuci tvoju duhovitost i kreativnost znam da bi mogao i posao da napravis od ovoga a ne da ga trazis okolo zadnjih barem 25 godina, sto ja znam. Zelim ti sve najbolje.
    Slaven N.

    ReplyDelete
  9. Braki,imas problema,rjesavaj ih prije no postanu hronicni.
    Vucka ne treba braniti ni od koga,on to perom radi sjajno. I ne samo on.
    Upravo naslov ovog posta MLADOST govori da su neki skontali kako im je MALDOST uzdrmala useljacene fotelje, pa sad pljuju li pljuju. Vucak, jesil pisao gdje profesionalno, jer ovo je zaista odlicno. S druge strane, mislim da trebas ukinuti komentare jer se raja pali i žari bez veze.
    Dovoljno nam je ovo što ti pišeš, a ima hejbet foruma diljem Planete nek se tamo istresaju...
    I odlično je što šaraš teme, od do...

    ReplyDelete
  10. Dragi moji posjetitelji bloga.
    Najljepše vas molim da prestanete sa prepirkama u komentarima.Moj osnovni cilj je da pričama povežem ljude a ne da ih zavađam.Jako malo nas ima koji razumijemo ove teme koje pišem i nije u redu da se međusobno ''glođemo''.
    Najgori su mi oni koji rade cenzuru komentara ali obećavam da ću od sada svaki komentar uvredljivog sadržaja izbaciti i neću dozvoliti da se prepirete na mom blogu.
    Možete pomisliti da sam Idi Amin ili Castro ali tako je ....

    ReplyDelete